Anonym (berätta) skrev 2014-05-01 22:00:24 följande:
Ja det är det jag också befarar, att hans andedräkt kan bli ett hinder i sociala sammanhang utöver att hans dejt inte klarar av att kyssa honom utan att få kväljningar. Det vill väl ingen uppleva. kanske talas om honom på arbetsplatsen? hur kollegorna ska göra för att påtala problemet istället för att undvika hans närhet? Det finns flera trådar från personer som har liknande problem med sina kollegor som luktar svett eller som pruttar så pass mycket och illa att arbetskamraterna inte vill dela kontor med personen ifråga. Det är ju hemskt! Jag hade velat veta varför kollegor tittar snett på mig eller undviker mig ifall det var något så pass simpelt att jag visserligen är en trevlig person - men jag luktar illa - och därför klarar inte folk av att vara nära mig. Jag vill inte att folk ska beklaga sig för andra arbetskamrater eller för andra människor om min kroppsodör ifall alls som behövs är jag duschar lite oftare och använder deo eller att jag borstar tänderna mer ordenligt eller undviker föda som får mig att prutta riktigt illa (ifall jag gått runt och inbillat mig att kollegorna inte märker att jag pruttar hela tiden).
Man kan påtala saker och ting på ett snällt sätt där man försöker undvika att såra känslor för man behöver förstås inte gapa "DU STINKER!" för att få fram det man vill ha sagt:)
Önskar hellre att han pruttade illa eftersom det i själva verket inte är människan det luktar om.
Skulle aldrig göra slut då.
Om en prutt luktar kan jag säga det eftersom allas gaser luktar mer eller mindre (även mina egna).
Man kan ju till och med skoja om det.
Men att säga något om munnen är så tabu samtidigt som jag tycker att det är så viktigt att vara fräsch just där.