• novsep

    fler än jag som fått ett härligt litet plus och ska få barn i januari?

    Nu har vi fått ett plus här och jag är så otroligt glad men har svårt för att förstå att jag verkligen är det =)
    Jag har testat minst 10 stickor (testoman) som alla gett mig svaga plus så igår köpte jag ett digitalt gravtest.. Det stod "gravid" så då är det nog så haha! 


    fler i samma sits? 

  • Svar på tråden fler än jag som fått ett härligt litet plus och ska få barn i januari?
  • Psygodis

    Vi kommer ta reda på kön, eftersom jag har könsbunden genetisk defekt som enbart drabbar pojkar.. Går just nu på klinisk genetik på Sahlgrenska..
    Samma med förra graviditeten. Vi fick en tjej :) hoppas nu på en till tjej..
    Någon som har lust å starta upp en fb grupp ist?

  • Snusann

    Hej... Fick precis ett positivt graviditetstest, min åttonde graviditet. Har en son som fyller 4 i sommar. Bf 25 januari, har inga förhoppningar om att få bebis denna gången heller men jag hoppar ändå in här. Grattis till er alla andra, det är fantastiskt att få vara förälder!

  • Stampe
    Winterbaby skrev 2014-05-21 16:12:25 följande:
    Grattis alla nytillkomna!  En fråga: Kommer ni ta reda på könet om det går? Varför/varför inte? Vi är väldigt nyfikna och kommer vilja veta om det kommer att synas på UL v 18.
    BF 31 dec. 2014

    Jag är lite sugen att kolla denna gången. Har varit en överraskning de andra gångerna men jag hade rätt känsla båda gångerna.
  • Mimmi90
    Winterbaby skrev 2014-05-21 16:12:25 följande:
    Grattis alla nytillkomna!  En fråga: Kommer ni ta reda på könet om det går? Varför/varför inte? Vi är väldigt nyfikna och kommer vilja veta om det kommer att synas på UL v 18.
    BF 31 dec. 2014

    vi kommer ta reda på könet (om det framgår). Vi vill så hemskt gärna ha en pojke och är helt inställda på att det blir det, så om det är en flicka vill vi hinna bearbeta det lite...
  • Qaroliine
    Winterbaby skrev 2014-05-21 16:12:25 följande:
    Grattis alla nytillkomna! 

    En fråga: Kommer ni ta reda på könet om det går? Varför/varför inte?
    Vi är väldigt nyfikna och kommer vilja veta om det kommer att synas på UL v 18.

    Vi kommer ta reda på kön om det går. Det gjorde vi med dottern också och jag tycker bara det känns skönt att veta, även om det inte är 100% säkert. Vi fick se tre ggr att dottern var en tjej, så där fanns aldrig någon tvekan och ut kom en tjej
    Tilde 101221
  • Fefferoni
    Winterbaby skrev 2014-05-21 16:12:25 följande:
    Grattis alla nytillkomna! 

    En fråga: Kommer ni ta reda på könet om det går? Varför/varför inte?
    Vi är väldigt nyfikna och kommer vilja veta om det kommer att synas på UL v 18.
    Jo det blir nog av, inte för att det spelar någon roll och är viktigt på något sätt, mer att man kan anpassa klädköpen lite och också veta om det är en "Emil" eller "Kajsa" som döljer sig i magen.  Det är ju lite intressant att gå och klura på namn också så där ligger väl relevansen att ta reda på könet. 

    Men huvudsaken är att allt går som det ska och barnet är friskt, allt annat är bara en "sidofemma".
  • carolein
    Snusann skrev 2014-05-21 22:03:53 följande:
    Hej... Fick precis ett positivt graviditetstest, min åttonde graviditet. Har en son som fyller 4 i sommar. Bf 25 januari, har inga förhoppningar om att få bebis denna gången heller men jag hoppar ändå in här. Grattis till er alla andra, det är fantastiskt att få vara förälder!



    Håller tummarna för oss allihopa!!!
  • carolein

    VUL avklarat nu på förmiddagen, med positivt resultat, ett hjärta som slog!

    Kan slappna av lite nu!

    Nån som har en bra gravid-app?

  • Lolita1
    carolein skrev 2014-05-23 13:42:18 följande:
    VUL avklarat nu på förmiddagen, med positivt resultat, ett hjärta som slog!
    Kan slappna av lite nu!
    Nån som har en bra gravid-app?
    Vad skönt! Det var verkligen en lättnad när man fick se lilla hjärtat picka. Jag kunde i alla fall slappna av mer efter det. Går in i vecka 9 idag :)

    Jag använder den som heter Gravid app och är från Babygruppen. Har en amerikansk med som heter Iäm expecting. Där står det vilken frukt/grönsak som är mest lik bebisen i storlek :)
  • Psygodis
    carolein skrev 2014-05-23 13:42:18 följande:
    VUL avklarat nu på förmiddagen, med positivt resultat, ett hjärta som slog!
    Kan slappna av lite nu!
    Nån som har en bra gravid-app?
    jag kör på 1177's gravid app :)
Svar på tråden fler än jag som fått ett härligt litet plus och ska få barn i januari?