• novsep

fler än jag som fått ett härligt litet plus och ska få barn i januari?

Nu har vi fått ett plus här och jag är så otroligt glad men har svårt för att förstå att jag verkligen är det =)
    Jag har testat minst 10 stickor (testoman) som alla gett mig svaga plus så igår köpte jag ett digitalt gravtest.. Det stod "gravid" så då är det nog så haha! 

fler i samma sits? 

• Svar på tråden fler än jag som fått ett härligt litet plus och ska få barn i januari?
  • Charlotta5
    Snusann skrev 2014-07-09 22:20:48 följande:

Jag skrapade ut min sjunde graviditet igår och lämnar således denna gruppen... också... Lycka till ni andra!

Ledsen för er skull. Hoppas det är er tur snart igen.
  • Winterbaby

Då blev det inget fostervattenprov gjort för min del. När jag kom dig o de kollade med ul storleken på fostret, var Knodden för liten. Jag skulle vara i v 15+1v och det är då man tidigast tar provet. Istället visade det sig att jag bara är i v 14+1.
    Så fick ny tid om en och en halv vecka. Ännu längre tid att hinna komma på allt hemsk som kan hända iom provet. 

Men det var otroligt skönt att se det lilla hjärtat slå! Hjärta
    Så vågar ju trots allt hoppas på att allt kommer gå bra! Glad

BF 31 dec. 2014
  • Winterbaby

En fråga:

Nån här som ska köra med tygblöjor? Eller har gjort tidigare? Jag är rätt sugen på detta, så skulle vilja läsa vad ni andra tycker! =)

BF 31 dec. 2014
  • c86

Hej :) skall på kub på torsdag och jag har mått så bra hela tiden än så länge men tycker tyvärr att symptomen avtagit :( men man ska väl inte oroa sig men e precis som någon annan skrev här lite orolig att något hänt :( usch .. Plusset var bara början på att oroa sig resten av ens liv ! :p hehe men jag tänker också att om något varit fel då hade nog de känts kanske?! Äsch längtar så tills på torsdag! Så man kan pusta ut lite iallafall :)

• Lolita1

Jag började också må bättre innan KUB-testet så jag var orolig över att något hänt. Tänkte så med att OM det hänt något så borde man antingen mått dåligt eller blödit en massa. Även om man nu inte alltid blöder. Efter några veckor av illamående så är man så van att det känns konstigt att börja må bra, men allt är säkert bra med bebisen :)

• novsep

Snusann; beklagar er sorg! Mångamånga kramar till dig!!

Winterbaby; hur gick det på testet?

Vårt kub-test gick bra så nu väntar vi på RUL som vi ska göra 7/8. Ska bli så roligt att få se den lill* igen! Blev framflyttad till 3/1 istället för 10/1 på kub så nu är jag supernervös över att inte gå över till jan månad.. Ingen får stressa eller skrämma mig i dec haha!

• LängtansBlåaBlomma

Hej hej, har bf i december men det är så få trådar som är aktiva (alla går över till Facebook där jag inte vill vara) så jag är gärna här, plus att jag hoppas på att få föda i januari och inte 31/12 som jag är beräknad till.

kampenmotpco.blogg.se/ - äntligen gravid! BF 31/12 2014
  • Winterbaby

Novsep

Det blev inget fostervattenorov, ska göra det imorgon istället. De kollade med ul och kom fram till att det var för tidigt. Var visst viktigt för att minska missfallsrisk att man avverkat minst 15 fullgångna veckor.

Längtans...

Hade också BF 31/12 men nu är det så ist 7/1,vilket jag iofs är glad för.

Imorgon kollar de med ul igen, så att vi är rätt i tiden.

Håller med dig, måtte ingen skrämma mig i december!

BF 31 dec. 2014
  • Lolita1

Har ni börjat kolla efter barnvagn och babyskydd? :)
    Jag beställde min i veckan, ska in och betala handpenning imorgon.

Var på Ullared igår och shoppade loss massor till bebis. Kan verkligen rekommendera att åka dit. Även om det är pain med alla människor så kan man fynda rejält. De har märkessaker och inte bara skräp men allt är mycket billigare. Deras egna märke Babyboom har rätt så bra grejer faktiskt.
    Köpte ett babygym från Teddykompaniet för 389 kr. Kan lägga upp lite bilder i bildtråden sen om ni vill (BF januari 2015 bildtråd)

• Winterbaby

Ja vi gjorde faktiskt ett klipp på Blocket för nån vecka sen. Hittade en annons på barnvagn med sittdel och liggdel, babyskydd, skötväska, adapter och solskyddsnät för 2500kr. Sambon lyckades pruta ner till 2000. Grejerna är från 2010 och jättefräscha.

Fasar för att åka till Ullared men det verkar oundvikligt, haha!

BF 31 dec. 2014
Svar på tråden fler än jag som fått ett härligt litet plus och ska få barn i januari?