• novsep

fler än jag som fått ett härligt litet plus och ska få barn i januari?

Nu har vi fått ett plus här och jag är så otroligt glad men har svårt för att förstå att jag verkligen är det =)
    Jag har testat minst 10 stickor (testoman) som alla gett mig svaga plus så igår köpte jag ett digitalt gravtest.. Det stod "gravid" så då är det nog så haha! 

fler i samma sits? 

• Svar på tråden fler än jag som fått ett härligt litet plus och ska få barn i januari?
  • novsep

Va roligt, en riktig liten julbebis!!

Vårt ul gick också bra, så himla skönt!
    Vi vill inte veta vilket kön det är denna gången utan vill ha en överraskning på fl.
    Enl bm så måste det inte vara en pojke trots att läkaren betedde sig klantigt. För oss har det absolut ingen betydelse vilket det blir, jag va bara irriterad på läkaren eftersom hon nästan förstörde överraskningen för mig.
    Fick nytt bf, 8/1, vilket stämmer överens m min beräkning.. :)

• puckow

Jag hoppas innerligt att det blir en januari bebis, jag själv är december barn å jag avskyr det! Dottern föddes en vecka för tidigt så hoppas den här håller sig inne lika länge :)

Förresten är det någon som vet om föräldrarnas födelsevikt kan påverka barnet? Både jag och sambon var stor vid födseln, 4050 respektive sambon på 4,5 och han är tvilling, så lite rädd är jag för de ska bli en jättebebis :P speciellt då jag redan är livrädd för ännu en förlossning efter dotterns..

• novsep

Vet inte puckow. Jag var stor när jag föddes, 4.5 tror jag men mina barn har vägt 3.9 och 4.2 och då har jag gått ca 2 v över tiden m båda. Prata m bm om du känner dig orolig, hon vet hur det är :)

Hur mår ni alla i era graviditeter? Känner ni mycket sparkar o rörelser? Jag har moderkakan i framkant så jag känner tyvärr inte så mycket..

• puckow

Får göra det vid nästa besök :)

Känner sparkar mest hela tiden men har moderkakan i bakvägg den här gången. Känns väldigt skumt då dottern sparkades kanske två gånger under graviditeten, hon rörde sig bara och sträckte på sig men den här lilln sparkas nästintill jämt känns det som, får absolut inte sitta "ihopsäckad" utan att få många protester.

• Winterbaby

Går in i v 21 idag och längtar efter att börja känna några rörlser. Har visst mk i bakvägg, så hoppas att det inte dröjer länge till jag börjar känna. Eller tja, igår kändes det nåt, kanske. Det är svårt att beskriva, lite som när jag använder TENS, så liksom att ett ställe på magen typ hoppas till. Inte synligt men det kändes typ så. Det har det gjort några gånger igår och ett par gånger idag. Vet inte om DET är tecken på rörelser?

Annars tycker jag att såhär mitt i graviditeten så flyter det på rätt bra.
    Har mina blodtrycksfall så fort jag stannar upp och det stramar i magen på nåt konstigt vis men inget som jag inte kan stå ut med. Har ingen direkt gravidmage att stoltsera med än heller och det är kanske bra att dra på det så länge som möjligt för ryggens skull.

Köpte en cool t-shirt häromdagen.=)

• puckow

Oj vilken cool tröja! En sån vill jag också ha :P

Hade vid min förra graviditet en tröja där det stod "don't touch my bump" :P

• Winterbaby
    puckow skrev 2014-08-20 12:58:44 följande:

Oj vilken cool tröja! En sån vill jag också ha :P

Hade vid min förra graviditet en tröja där det stod "don't touch my bump" :P

Tackar! =)
    Det är köpt ifrån USA, Dylan shop.
  • Saca

Mjau går in i v.21 imorgon lördag. Har vi några tillfällen den senaste veckan känt massor av fladdrande och pirrande känslor i magen. Har aldrig tidigare känt så. Det måste nog bara Hen som rör på sig :) eftersom det är mitt och min sambos första barn så äger vi inte så mkt saker till bebben ännu. Imorgon ska vi kolla på vagn . Har ni redan? Eller ska ni köpa ny eller hur höjer ni?

Svar på tråden fler än jag som fått ett härligt litet plus och ska få barn i januari?