Inlägg från: Vinterankan |Visa alla inlägg
  • Vinterankan

hur ofta badar era barn?

Duschar eller badar ca 2 gånger i veckan. Äldsta (5) tvättar håret 1 gång i veckan och yngsta (2) tvättar håret kanske en gång i månaden eller ännu mer sällan. Tvätta håret är ju en vanesak, tvättar man oftare blir det fetare. Vår yngsta som tvättar håret sällan har jättefint hår och aldrig fett.

• Vinterankan

Jag tror faktiskt att om man badar/duschar sina barn för ofta när de är små så kan det ju vara så att man är så van att det luktar tvål och parfymer att man misstar parfymdoft för att man då luktar rent och vanlig människodoft för smutsigt. Vi har parfymfria tvättmedel, jag använder inte parfym och det gör ju att vi inte är vana att känna parfym hela tiden och missta det för renhet och allt annat för illaluktande smutsighet.

• Vinterankan
    F1990 skrev 2014-05-03 17:05:06 följande:
    men klart att hon luktar! Hon ligger i sandlåda och kravlar runt. Hon springer runt och barn svettas visst! Hon spiller mjöl och annat på sig som luktar. Dagis lukt är det värsta som finns. Om ni förstår vilken lukt jag menar.

Kan det inte vara så att du är så van vid tvåldoften att du misstar det för att lukta illa så fort alla konstgjorda dofter försvinner?
Svar på tråden hur ofta badar era barn?