hur ofta badar era barn?
Hur ofta badar ni era barn? Tycker min dotter blir jätte smutsig under en dag. Och hon badar och tvättar håret varje dag. Hört andra föräldrar som typ badar barnen en gång i veckan. :-/
Hur ofta badar ni era barn? Tycker min dotter blir jätte smutsig under en dag. Och hon badar och tvättar håret varje dag. Hört andra föräldrar som typ badar barnen en gång i veckan. :-/
Min snart 5-åring duschar/badar typ 4 ggr i veckan, tvättar håret med schampo 1 eller 2 ggr i veckan.
Bebisen på 8 månader badas en gång i veckan.
2 gång i veckan (5.5 år). Då han var yngre räckte det med en gång.
Men min dotter luktar verkligen illa efter dagis! Tycker jag men jag kanske överdriver..
2 ggr i veckan ungefär. eller ja, det blir väl annat på sommarn när det blir varmt, svettigt o smutsigt på andra sätt.
tror inte det är helt superbra att bada barn dagligen, min tjej skulle iaf bli supertorr i huden då
En gång i veckan. Jag är en av de dära....
Mina fyra ungar är inte särskilt smutsiga av sig och vi är noga med handhygienen. Man behöver definitivt inte duscha varje eller varannan dag. Själv duschar jag var 4:e dag ungefär. Ingen i familjen varken luktar illa eller ser smutsiga ut, så det funkar fint. Att hålla på att duscha fuckar up kroppens eget sätt att hålla rent på, samt torkar ut huden. För att inte tala om hur håret mår av det där...
min lillebror som är 8 år snart badar kanske en gång i veckan duschar varje morgon .
Varje kväll badar vi bonusbarnet.
Hon blir torr! Men smörjer med miniderm. blev helt chockad när jag hörde en mamma som sa att hon badade barnet en gång i veckan. Men har fattat att dom flesta badar inte varje dag. Tror inte dom torkar henne när hon kissat heller hon luktar INTE gott
Barnolja ska det stå.