• Julligulli

Pappan till barnet vägrar byta blöjor, du..?

När jag plockat upp hakan från golvet efter att ha läst i en tråd om en pappa som vägrar byta blöjor bestämde jag mig för att starta en omröstning. Det får helt enkelt inte vara så illa att det är normalt för en pappa att ringa sin morsa när barnet bajsat och barnets egen mamma inte är hemma! 

Snälla, hjälp mig nu och bevisa att det fortfarande finns hopp för mänskligheten. 

Hur gör DU?! 

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Pappan till barnet vägrar byta blöjor, du..?
  • Ojsan
    Frontline skrev 2014-05-03 23:51:42 följande:
    Fanns inga bra alternativ..

Jag byter aldrig en bajsblöja om frugan är hemma då jag spyr rätt ut.
    Byter dock då jag har varit ensam med barnen och det har 9 av 10 gånger resulterat i en spya.
    Jag kan byta en kissblöja när som det bekommer mig inget...
    precis som min sambo, jag klagar inte när jag ser att det är riktigt illamående han har. Han byter naturligtis ändå när jag inte är hemma. Som sagt jag klagar inte, han lagar maten varje dag istället :)
  • RubyRed
    grind skrev 2014-05-03 23:53:15 följande:
    Nej, givetvis inte.

Varför inte?
  • Frontline
    Ojsan skrev 2014-05-03 23:55:26 följande:
    precis som min sambo, jag klagar inte när jag ser att det är riktigt illamående han har. Han byter naturligtis ändå när jag inte är hemma. Som sagt jag klagar inte, han lagar maten varje dag istället :)
    Det låter som jag...
    Fixar alltid maten och en hel del annat men just bajsblöjor det fixar jag inte...
    Om barnen kräks det gör mig inget :)
    Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • grind
    RubyRed skrev 2014-05-03 23:55:46 följande:

Varför inte?
    Ett barn är beroende av mammans närhet första året. 
  • Frontline
    grind skrev 2014-05-03 23:59:09 följande:
    Ehh jaha så pappan han behövs inte eller?
    Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • RubyRed

Mina barn får enormt mycket närhet av mig men bajsblöjor får helst mannen byta. Jag är äckelmagad till tusen och har väldigt svårt för lukten när det börjas med vanlig mat.
  • grind
    Frontline skrev 2014-05-04 00:04:29 följande:
    Ehh jaha så pappan han behövs inte eller?
    Pappan är inte lika viktig i småbarnsåldern men givetvis behövs han.
  • Julligulli
    Inte för att jag håller med dig, men vad har det med blöjbyten att göra?  Lämnar du ditt barn nerbajsat om deras mamma inte finns där just då för att byta? 
  • Julligulli
    PrinsessanLeia skrev 2014-05-03 23:52:55 följande:
    Om jag träffade en man som hellre lät barnen ha bajsiga blöjor i timmar än att byta blöjorna skulle jag vara snäll om jag kallade honom idiot.
    Idiot är ett för milt ord.
  • grind
    Julligulli skrev 2014-05-04 00:10:27 följande:
    Inte för att jag håller med dig, men vad har det med blöjbyten att göra?  Lämnar du ditt barn nerbajsat om deras mamma inte finns där just då för att byta? 
    Eftersom mamman ska vara med i stort sett hela tiden första året så innebär det större problem om mamman inte kan byta blöjor än om pappan inte kan det.
Svar på tråden Pappan till barnet vägrar byta blöjor, du..?