• Julligulli

Pappan till barnet vägrar byta blöjor, du..?

När jag plockat upp hakan från golvet efter att ha läst i en tråd om en pappa som vägrar byta blöjor bestämde jag mig för att starta en omröstning. Det får helt enkelt inte vara så illa att det är normalt för en pappa att ringa sin morsa när barnet bajsat och barnets egen mamma inte är hemma! 

Snälla, hjälp mig nu och bevisa att det fortfarande finns hopp för mänskligheten. 

Hur gör DU?! 

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Pappan till barnet vägrar byta blöjor, du..?
  • Julligulli
    grind skrev 2014-05-04 00:13:27 följande:
    Eftersom mamman ska vara med i stort sett hela tiden första året så innebär det större problem om mamman inte kan byta blöjor än om pappan inte kan det.
    Så konstigt tänkt. Tillhör du någon sekt eller så?
  • Julligulli
    grind skrev 2014-05-04 00:21:26 följande:
    Det jag säger är självklart om man inte växt upp i Sverige och indoktrinerats med feministiska tankar. Människan är ett djur och det går inte att skapa egna regler och bortse från vår biologi som feministerna tycks tro.

www.dailymail.co.uk/news/article-30342/Workin...
    Du är med i en sekt alltså? Bra, då vet jag och kan avfärda dina inlägg som junkmail.
  • grind
    Julligulli skrev 2014-05-04 00:24:49 följande:
    Du är med i en sekt alltså? Bra, då vet jag och kan avfärda dina inlägg som junkmail.
    Det är du som är med i sekten men du är oförmögen att se det.
  • Pentagram

Som man och förälder ser jag det som tämligen självklart att jag tar hand om mina barn efter bästa förmåga. Idén att jag inte skulle byta en bajsblöja vid behov ligger ju på samma nivå som att jag inte skulle ge mina barn mat när de är hungriga eller inte trösta dem när de slagit sig...

• fluu

Sambon(fadern) är den som byter flest blöjor här. Svärfar var den som bytte flest blöjor på hans och svärmors fyra ungar. Har aldrig hört om en pappa med barn under 30 år som inte fixar att byta blöjor på sitt eget barn. Ingen mamma heller för den delen.

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • fluu

Och självklart är det sjukt om det skulle vara som beskrivs i ts.

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Julligulli
    Pentagram skrev 2014-05-04 00:44:25 följande:
    Som man och förälder ser jag det som tämligen självklart att jag tar hand om mina barn efter bästa förmåga. Idén att jag inte skulle byta en bajsblöja vid behov ligger ju på samma nivå som att jag inte skulle ge mina barn mat när de är hungriga eller inte trösta dem när de slagit sig...
    Skönt att höra. Du är en normal och mentalt fungerande man alltså. Glad
  • Julligulli

Jag är lite intresserad av att veta vilka två som tycker det är en mammas plikt att byta blöjor. Ni har röstat men inte motiverat era röster!

• Hannah76

Man lär väl känna varandra innan man bestämmer sig för att få barn ihop? Då är man väl fullt medveten om detta? Och tar beslut utifrån det?

Svar på tråden Pappan till barnet vägrar byta blöjor, du..?