• Julligulli

Pappan till barnet vägrar byta blöjor, du..?

När jag plockat upp hakan från golvet efter att ha läst i en tråd om en pappa som vägrar byta blöjor bestämde jag mig för att starta en omröstning. Det får helt enkelt inte vara så illa att det är normalt för en pappa att ringa sin morsa när barnet bajsat och barnets egen mamma inte är hemma! 

Snälla, hjälp mig nu och bevisa att det fortfarande finns hopp för mänskligheten. 

Hur gör DU?! 

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Pappan till barnet vägrar byta blöjor, du..?
  • sextiotalist

Min sambo spydde när han bytte bajsblöjor (men ringde inte morsan för det). Så jag tog alla bajsblöjor, men jag å andra sidan spydde när man tog hand om spyor, så det har min sambo gjort.

Nu fixade vi det ändå när den andra inte var hemma. Men vi hjälpte varandra där istället för att bli tjurig och tjatig

• En glad tjej

När jag och min man fick barn hade vi inte ens diskuterat det här med blöjbyte! Det blev naturligt för oss att turas om att byta. Vi delade dessutom på föräldraledigheten och då hade man ju ingen hemma utan fick byta själv. Förstår verkligen inte män som inte byter blöja på sina egna barn.

• sextiotalist
    En glad tjej skrev 2014-05-04 07:57:30 följande:
    När jag och min man fick barn hade vi inte ens diskuterat det här med blöjbyte! Det blev naturligt för oss att turas om att byta. Vi delade dessutom på föräldraledigheten och då hade man ju ingen hemma utan fick byta själv. Förstår verkligen inte män som inte byter blöja på sina egna barn.

Har du lika svårt att förstå kvinnor som spyr när de har hand om spyor?

Nej, jag har inte svårt att förstå att en person (man eller kvinna) kan spy av detta.  Däremot har jag svårt att förstå varför man prompt måste ta varannan blöja. Jag tog alla så gott som alla blöjor när vårt barn var litet. Vi delade inte heller, eftersom det var då så låg ersättning (75% och endast på den fasta månadslönen, min sambo hade förlorat 50% av sin lön eftersom 30% av nattersättning, på den tiden så räknades inte SGI på detta, utan endast månadslönen) Men jag lovar, han har varit en precis lika bra pappa (och är än) som de som tar halva ledigheten

• EvelinasSyster

Undrar varför han kommit på det såhär 15 månader senare...

Har aldrig ens diskuterat det, självklart för båda att man delar på ansvaret. Han fick byta den äckligaste blöjan med barnbecket på BB, grattis älskling! Haha, inte mer än rätt efter att jag tryckt ut ungen. Planerar att låta honom sköta alla barnbecksblöjor

• viseversa

JA min sambo byter blöjor, lagar mat, städar, tvättar, handlar, diskar. Men jag har insett att jag har tur. Själv tycker jag det är en självklarhet att han är två om barn och hem. Han har inga problem att byta blöja heller. Inte jag helrör för den delen. Är ganska härdad. Har ju bytt på över 300 ungar under min tid inom förskola och barnflicka att jag inte tycker det varken är äckligt eller jobbigt.

• Natulcien

Jag skulle aldrig ha skaffat barn med en man som inte klarar av att byta sitt eget barns blöjor. Att omedelbart byta en bajsblöja handlar ju om barnets välbefinnande. Så byter man inte blöjan så bryr man sig följaktligen inte om sitt barns hälsa. Osexigt.
    Vi har aldrig räknat blöjbyten. Den som är närmast till hands byter. Gissar att vi landar på ca 50/50.

• Ess

Blöja tog den som hade händerna lediga, eller lättast för att släppa det den höll på med.

Min pappa har däremot aldrig bytt blöja, varken på mig eller sina barnbarn.

• LillGris

Hade han vägrat byta blöja hade jag gjort det själv. Precis som allt annat med barnen i fortsättningen. Jag menar, uppenbarligen är han inte kapabel att ta hand om sina barn och det hade ju varit en avtändande grej. Så hade han vägrat vårda sina barn så hade det varit tack och hej.

• Lucius Vorenus

Jag har ingen lust att ta hand om ett extra barn, så hade inte han klarat att byta blöjor så hade nog inte vårt förhållande fortsatt.

Men nu har maken varit hemma från start med alla våra barn, så jag skulle tro att han bytt fler blöjor än vad jag har.

Svar på tråden Pappan till barnet vägrar byta blöjor, du..?