• Anonym (fetto)

varför går jag inte ner i vikt?

Jag har en kaloriräknande app i telefonen.. Den verkar ha helt normala kalorivärden inmatade för olika födoämnen..
    Enligt appen ska jag äta ungefär 1800kalorier per dag för en sund viktnedgång. Jag är ute efter en långsiktig lösning så jag är inte ute efter att banta enbart utan jag försöker ändra min livsstil.

Men! Jag har nu fyllt i varenda smula jag ätit, varenda droppe jag druckit och jag kommer aldrig upp i mer än 12-1300 kalorier per dag ...

Jag rör på mig dagligen. Jag har två hundar och två hästar så jag tar minst en 1.5timmes rask promenad per dag utöver dom korta promenaderna. Utöver det gör jag stallsysslor (jämförbart med medelhård styrketräning) i en timme varje dag.

Jag tycker ju att 1300 kalorier borde ge nån slags resultat. Men jag går inte ned i vikt !
    Hur mycket mer ska jag minska på kaloriintaget?
    Jag vet att jag går ner i vikt i en rasande fart på 400kalorier och samma mängd fysisk aktivitet som nu. Men det är väl inte helt okej kandke ...eller är det det som krävs för att jag ska bli av med allt äckligt fett?

• Svar på tråden varför går jag inte ner i vikt?
  • Anonym (fetto)
    Anonym (dfg) skrev 2014-05-05 21:25:26 följande:
    Hur mycket vägerd u och vad är din längd?

173cm lång 104kilo (spy inte... Jag vet att jag är äcklig)
  • Anonym (dfg)
    Anonym (fetto) skrev 2014-05-05 21:27:55 följande:

Och när ändrade du din kost?
  • Anonym (fetto)
    Barbamama08 skrev 2014-05-05 21:27:09 följande:
    Hur länge har du hållit på?

Som jag äter och rör mig nu har jag gjort i ett år..håller vikten men går inte ner.

Började räkna kalorier för två månader sedan..
  • Anonym (fetto)
    Lana899 skrev 2014-05-05 21:26:23 följande:
    Du äter vill inte bara grönsaker och lite hallon?

Lite mer detaljerat hade varit bra för att se om du äter fel.

Det är inte bra att äta för lite i heller,för då går din kropp och är hungrig och suger till sig det lilla den får.

Vilket kan göra att man ökar i vikt istället,då det blir obalans i kroppen.

Till frukost blir det en smoothie gjord på t.ex. 1dl frysta hallon, 1dl frysta blåbär och en halv avokado. En skvätt vatten eller lättmjölk för att tunna ut konsistensen.

Lunch är oftast rester från gårdagens middag, kan vara t.ex. två köttfärsbiffar (5-6cm i diameter) och en grönsallad till det. Eller en fiskfilé (torsk eller lax) med rivna morötter och andra grönsaker. Eller morotsbiffar och bönsallad.

Middag samma som lunch..

Frukt mellan måltiderna om jag blir hungrig.

Vatten med en skvätt citron till maten.
  • Anonym (fetto)

Kan tilläggas att jag lagar all mat från grunden. Inga "mamma scans " kommer innanför min dörr!

• Lana899
    Anonym (fetto) skrev 2014-05-05 21:27:55 följande:

Du är inte äcklig!
    Gå inte och tro det om dig själv! Du har möjligheten att förändra ditt liv,och alla drabbas vi av saker någon gång i livet.
    Vissa har mer benägenhet att lägga på sig,och det kan handla om ärftlighet.
    Om du ej går ner i vikt hur du än försöker,så vänd dig till vården. Det kan vara något med dina värden,som göra att du ej går ner!
    Prata med en dietist,och se om du kan få någon hjälp där ifrån. Annars är det kanske en läkare du ska vända dig till.
  • Barbamama08

Låter som att du har problem medämnesomsättningen. Har du hypotyreos?

• LillfisenE

Din motion ärdin kropp van vid, den är numer din vardagsmotion.
    Jag tror du äter lite för lite energi och frukten kan du slopa.. Mer styrketräning utöver dina promenader/stalljobb så kommer resultaten att konma

• Lana899
    Anonym (fetto) skrev 2014-05-05 21:37:17 följande:

Till frukost blir det en smoothie gjord på t.ex. 1dl frysta hallon, 1dl frysta blåbär och en halv avokado. En skvätt vatten eller lättmjölk för att tunna ut konsistensen.

Lunch är oftast rester från gårdagens middag, kan vara t.ex. två köttfärsbiffar (5-6cm i diameter) och en grönsallad till det. Eller en fiskfilé (torsk eller lax) med rivna morötter och andra grönsaker. Eller morotsbiffar och bönsallad.

Middag samma som lunch..

Frukt mellan måltiderna om jag blir hungrig.
    Vatten med en skvätt citron till maten.
    Din kost låter bra,men rör du på dig? Det är viktigt om du vill gå ner i vikt.
    stressa inte det kan ta tid innan du börjar tappa vikt!
    Men mitt råd är att boka tid hos en dietist,där kan du få tips och hjälp. Du behöver kanske ha en läkare som tar en titt på dig,så det inte är något annat som gör att du ej går ner i vikt.

Svar på tråden varför går jag inte ner i vikt?