• Anonym (tjock)

Gå ner i vikt med Sallad??

Jag är så trött på att vara överviktig :( jag har 20-25kg övervikt,jag har provat allt för att gå ner, jag vill gå ner snabbt i vikt.
    Jag undrar om man går ner i vikt snabbat och om man går ner i vikt med Sallad, då menar jag tex om jag äter kycklingsallad ,tornfisksallad ja olika sallader till lunch och middag? och om man kommer på en bra frukost? och att man tar långa promenader
    Vad tror ni går man ner i vikt snabbt?
    Är det någon som har provat? eller har ni andra tips jag vill ner så mycket som möjligt och snabbt innan September så vi ska åka till gran Canaria.

Är trött på att alla kollar på en när man går förbi

• Svar på tråden Gå ner i vikt med Sallad??
  • Anonym (tjock)
    Anonym (????) skrev 2014-05-07 14:59:45 följande:
    Du skriver att du har testat ALLT??? Kan du ge exempel???

Pulver diet, viktväktarna, gått till en dietist mm
  • Anonym (tjock)
    Rasputin skrev 2014-05-07 11:56:04 följande:
    Festsugning alternativt gastric bypass är nog de enda snabba metoderna

Jo visst fetsugning jätte bra men vem har råd med det?? gastic bybass får jag inte då jag inte har såndan står övervikt och jag har f-n inte råd att hosta upp hundra femtio tvåhundra tusen
  • Anonym (tjock)
    Anonym (nej) skrev 2014-05-07 08:15:23 följande:
    Nej, maten är inte största biten för alla. Om jag inte motionerar så kan jag i princip bara äta sallad och gurka, alltså sallad som i salaldsblad. Nu överdriver jag, men med det jag äter så bör jag inte vara överviktig enligt min sjukgymnast och jag fuskar inte alls. Jag äter precis enligt dietistens anvisningar.

Vad kör du för diet?
  • Kjell2
    Anonym (tjock) skrev 2014-05-07 15:46:53 följande:

Pulver diet, viktväktarna, gått till en dietist mm

Varför har det inte funkat? Vad skulle sallad vara innebära för skillnad?
  • Anonym (tjock)
    Kjell2 skrev 2014-05-07 15:51:38 följande:

Varför har det inte funkat? Vad skulle sallad vara innebära för skillnad?

Ja du jag önskar jag kunde svara varför det inte fungerar.

angånde sallad så trodde eller tror jag kanske kan hjälpa mig
  • Kjell2
    Anonym (tjock) skrev 2014-05-07 15:57:20 följande:

Ja du jag önskar jag kunde svara varför det inte fungerar.

angånde sallad så trodde eller tror jag kanske kan hjälpa mig

KLart det kan hjälpa, på samma sätt som pulver, vv och dietist.

Men är ditt problem att du inte kan följa dieten pga hunger, trötthet, sockersug, tröstätande så är det inte sallad som är lösningen. Du måste titta lite på varför du misslyckades och inte klarade att följa diterna du jobbat med eller gick upp allt igen när du var klar.
  • Anonym (mmm)

Du blir ju knappast mätt på bara sallader...

• 040kille

En tidigare arbetskollega till mig hade bantat bort väldigt många kilon genom att äta pizzasallad. Det är vitkål, och har egenskapen att det är fiberrikt och stannar i magen. Man blir helt enkelt inte hungrig värst ofta med den kosten.
    Kanske passar som tips.

Det som kallas ödet är bara konsekvenserna av ens egen dumhet
  • Anonym (tjock)
    Anonym (mmm) skrev 2014-05-07 16:21:48 följande:
    Du blir ju knappast mätt på bara sallader...

Jag har börjat prova sallad och har gjort egna sallader i går kväll åt jag en kyckling sallad utan dressing och jag vart mätt
  • Rasputin
    Anonym (tjock) skrev 2014-05-07 15:50:09 följande:

Jo visst fetsugning jätte bra men vem har råd med det?? gastic bybass får jag inte då jag inte har såndan står övervikt och jag har f-n inte råd att hosta upp hundra femtio tvåhundra tusen
    Kollade lite snabbt nu och verkar som att en fettsugning för hela magen kostar 30-40 000 kr. Rätt många som har råd med det hoppas jag på, men kanske lite tråkigt att lägga pengar på något sånt.
    Då du inte vill betala för att gå ner i vikt så rekommenderar jag dig att göra det långsamt och istället sköta din kost och motion. Bättre i längden.
Svar på tråden Gå ner i vikt med Sallad??