• Anonym (när?)

    Inte haft sex på nästan 4 månader!

    Sista gången vi hade sex var kanske 1 månad före bebisen föddes, detta pga att jag hade enorm foglossning och var helt enkelt knappt kapabel till att ens genomföra sex...
    Nu är dottern 11 v gammal och vi har fortfarande inte haft sex. det tog säkert 8 v innan jag ens kände mig återställd i underlivet. 
    och nu känner jag panik över att det är evigheter sedan vi låg med varandra, men vardagen tar över och när tid ges (när bebisen och storasyster äntligen somnat för kvällen) så blir det helt enkelt inte av. min man ligger inne hos storasyster och jag hos lillasyster, eller tvärtom.

    HUR ska vi komma tillbaka till varandra? lillasyster sover mellan oss i sängen, så vi har inte ens legat bredvid varandra sen hon föddes.
    jag är rädd för att vi glider ifrån varandra snart
    vardagen fylls dessutom med jobb för mannen och vardagsbestyr för mig som mammaledig - ja men ni vet väl hur det är, tvätt, matlagning, städ, leka med barnen osv. 

  • Svar på tråden Inte haft sex på nästan 4 månader!
  • Anonym (när?)

    Någon som känner igen sig? Tips på hur vi kan få liv i sexlivet igen?

  • Flisan79

    Ni måste ta tag i saken, inte bara vänta på "rätt" tillfälle och hoppas att det händer av sig självt.
    Prata med varandra och bestäm att nu är det dags.
    Man måste inte vara superpigg, man måste inte ha värsta romantiska tillställningen osv.

  • Anonym (när?)
    Flisan79 skrev 2014-05-07 10:13:26 följande:
    Ni måste ta tag i saken, inte bara vänta på "rätt" tillfälle och hoppas att det händer av sig självt.
    Prata med varandra och bestäm att nu är det dags.
    Man måste inte vara superpigg, man måste inte ha värsta romantiska tillställningen osv.
    Min man har inte nämnt något alls om att han tycker det är dags.. han är inte den som tjatar, han förstår varför det blivit som det blivit och verkar inte besväras av det. hade känts enklare om det var han som kände som jag och ville ta tag i det hela.
    känns så krystat att bestämma att man ska göra det, lite påtvingat på nått vis. jag önskar att det kom spontant av sig självt.
  • Flisan79

    Härligt att du har en man som förstår. Det betyder ju inte att han kanske längtar.

    Det gick segt att få igång sexlivet efter första barnet. Något som inte var bra för vårt förhållande. Efter barn 2 och 3 gick det mycket bättre eftersom att jag hade inställningen att det var något jag ville få igång.

    Varför kan inte du förföra din man? Börja med att göra små hintar. Ge en längre kyss, nypa honom lekfullt i baken, flirta lite osv

  • Anonym (när?)
    Flisan79 skrev 2014-05-07 10:26:26 följande:
    Härligt att du har en man som förstår. Det betyder ju inte att han kanske längtar.

    Det gick segt att få igång sexlivet efter första barnet. Något som inte var bra för vårt förhållande. Efter barn 2 och 3 gick det mycket bättre eftersom att jag hade inställningen att det var något jag ville få igång.

    Varför kan inte du förföra din man? Börja med att göra små hintar. Ge en längre kyss, nypa honom lekfullt i baken, flirta lite osv
    ja det är skönt att han förstår såklart. men hade nog som sagt var känts enklare om han pushat lite för det  

    just nu tar vi knappt på varandra alls, vardagen har tagit över - tyvärr. en liten puss på kinden på morgonen innan han går till jobbet, en liten puss när han kommer hem. där emellan tar barnen all tid. det är så trist att det blivit så här. pratar vi blir det mest om vad som måste göras i hemmet eller med barnen " kommer du ihåg att det är föräldramöte i morgon?" " tar du med skräpet ut när du åker och veckohandlar?"

    hm....
  • Flisan79

    Jo, men det är ju just därför du måste bryta mönstret. Det kanske inte behövs så mycket för att han ska fatta vinken.
    Som ni har det nu riskerar ni att tappa varandra.

    Vi har barn i åldrarna 7, 4,5 och 2,5. Vårt sexliv är bättre än någonsin. Sängen har vi inte använt till det ändamålet på länge

    Lust föder lust. Så ni får kanske börja trots att inte passionen infinner sig direkt.

  • Flickanx2

    Ett dilemma det där. Händer oftast när man får barn och tiden ska räcka till så mycket mer än vad man orkar.

    Jag fick inte tillbaks min sexlust alls efter mina två första (kanske inte undra på att pappan stack;).

    Men nu efter den tredje... oj, pang sa det bara. Undra om det verkligen är hormonellt eller om det händer något i kroppen?

    Lösningen på problemet har jag dock inte... tyvärr...


  • Anonym (när?)

    Jo jag känner väl kanske redan nu lite att vi tappat varandra... vi lever och bor under samma tak, typ. kanske ska börja med vardagsmyset först, infinna lusten till varandra igen och sen successivt leta efter sexlusten igen

  • Anonym (ingen panik)

    samtidigt så är det ju så det kan vara i perioder i livet. det går upp och det går ner, när vi fick vårt första barn hade vi ett uppehåll på nästan ett år

    (hade blödningar från v 12 och sedan grav foglossning, efter förlossningen en del besvär från en liten svinkterruptur+barn som aldrig sov osv)

    Så länge man kan prata om det, och kan mötas i det så behöver det ju inte gå ut över relationen.
    Vi kunde kramas vid diskberget och sucka över situationen och såg fram emot att det blir bättre när hon blir större.
     och det blev det ju.

    Det är nog onödigt att känna press och stress, man har inte ett sämre eller bättre förhållande enbart pga antal gånger man har sex i veckan, så länge man har kontakten och en trygghet och tillit i varandra så tar man sig igenom svackorna och ut på andra sidan när situationen rätat ut sig och orken återvänder.

  • Anonym (när?)
    Anonym (ingen panik) skrev 2014-05-07 13:18:00 följande:
    samtidigt så är det ju så det kan vara i perioder i livet. det går upp och det går ner, när vi fick vårt första barn hade vi ett uppehåll på nästan ett år

    (hade blödningar från v 12 och sedan grav foglossning, efter förlossningen en del besvär från en liten svinkterruptur+barn som aldrig sov osv)

    Så länge man kan prata om det, och kan mötas i det så behöver det ju inte gå ut över relationen.
    Vi kunde kramas vid diskberget och sucka över situationen och såg fram emot att det blir bättre när hon blir större.
     och det blev det ju.

    Det är nog onödigt att känna press och stress, man har inte ett sämre eller bättre förhållande enbart pga antal gånger man har sex i veckan, så länge man har kontakten och en trygghet och tillit i varandra så tar man sig igenom svackorna och ut på andra sidan när situationen rätat ut sig och orken återvänder.
    jo du har visserligen rätt. kanske lätt att stressa upp sig i onödan, att man har för höga krav på sig själv över att allt ska vara som vanligt, som innan man blev gravid. dessutom känner man ju sig inte jättesexig med sprängfyllda bröst och en bebis som äter varannan timme.. 
    ditt inlägg gjorde gott att läsa.
Svar på tråden Inte haft sex på nästan 4 månader!