• traveler

Tror ni att Feministiskt initiativ klarar 4%

Ja vad tror ni. Gudrun själv verkar optimistisk men det måste hon ju å andra sidan vara. Det var någon mätning där de t.o.m. nosade på 3% i opinionen.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Tror ni att Feministiskt initiativ klarar 4%
  • Cal XVI Gustf

Det kan de nog göra om de fortsätter få samma draghjälp från media som de får nu. De kommer då att vinna röster från främst S, V och MP och ställa till det lite extra för svetsarn när han ska försöka bilda regering sen.

• dessan59

fagerlund

du tycker att vi har jämnställdhet i Sverige.... kan du nämna något?

• Mentat
    dessan59 skrev 2014-05-08 13:56:09 följande:
    Det är ju inte så länge sedan som kvinnorna satt längst bak i kyrkan och gubbarna längs fram.
    Nej, det gjorde de inte. Kvinnorna satt till vänster i kyrkan och männen till höger, dvs en rätt jämlik uppdelning när man nu ändå hade en uppdelning.

Därav kommer begreppen "svärdssidan" och "spinnsidan", om du nu har hört dem. Visst var jämställdheten betydligt sämre förr men vi behöver inte hitta på argument.
  • Fagerlund
    dessan59 skrev 2014-05-08 16:27:57 följande:
    fagerlund

du tycker att vi har jämnställdhet i Sverige.... kan du nämna något?
    Nej, jag kan inte hitta något exempel att det inte är jämställt. Kan du?
  • traveler
    Fagerlund skrev 2014-05-08 14:29:02 följande:
    Alla som svarar ja eller nej vet alltså hur det kommer att gå?

Nej de vet vad de tror.
  • EcceHomo
    traveler skrev 2014-05-08 14:00:06 följande:
    Precis och vad ska partiet heta när vi har nått full jämnställdhet? Ska de bara heta "initiativ" då?

Och vad ska miljöpartiet heta och göra när vi är klimatneutrala? Och moderaterna, vi lever ju deras samhälle nu med privatiseringar och utförsäljningar så de kan ju bara sluta med sin politik nu! Nej du feminism är en fråga som alltid kommer behöva jobbas med, precis som alla andra.
  • Haskel
    Fagerlund skrev 2014-05-08 22:07:33 följande:
    Varför tror du  att löneskillnader på ojämställdhet, och inte skillnader mellan könen? Exempelvis jobbar män i snitt 14 procent mer tid än kvinnor.
    Därmed har vi ju inte jämställt i Sverige. Männen tjänar INTE så mycket som 14% mer än kvinnorna.
  • Rataxes
    boundforglory skrev 2014-05-08 22:07:45 följande:
    Hoppas verkligen inte de kommer in, de tar röster från V och S!
    Hoppas på 3,5% för F!, då har de tagit de rösterna från (V) och vattenmelonerna i första hand. Några förvirrade sossar lär också hitta dit.
    If he really thinks we're the devil, then let's send 'em to hell
  • EcceHomo

Jag hoppas att dom kommer in men vet inte om jag faktiskt tror på att de gör det tyvärr. Men om många röstar på dom i EU-valet tror jag fler vågar att "kasta bort" sin röst på F!

Svar på tråden Tror ni att Feministiskt initiativ klarar 4%