Tror ni att Feministiskt initiativ klarar 4%
Ja vad tror ni. Gudrun själv verkar optimistisk men det måste hon ju å andra sidan vara. Det var någon mätning där de t.o.m. nosade på 3% i opinionen.
Ja vad tror ni. Gudrun själv verkar optimistisk men det måste hon ju å andra sidan vara. Det var någon mätning där de t.o.m. nosade på 3% i opinionen.
Jag är feminist, men tror dock inte att F! klarar av det ännu. Men 2018 kanske!
Nej dom kommer inte in.
Nej.
Inte för att det spelar så mycket roll. Vänsterpartierna får ett till vänsterparti att dela sina röster med, Det är lite samma sak som att borgarna klarar sig ungefär lika bra med eller utan KD i alliansen.
Sen kommer antagligen FI, precis som V och Mp gjort i alla år att säga att de kommer att ställa villkor, kräva ministerposter, etc. Tyvärr för dem har sossarna sedan länge genomskådat detta och vet att inget vänsterparti kommer att rösta emot ett socialdemokratiskt regeringsalternativ om alternativet är ett borgerligt regeringsalternativ.
Nej, men jag hoppas det för de behövs.
fagerlund
vi kan bara se hur mycket en man tjänar samt vad en kvinna tjänar med samma yrkesval!
De andra är kvinnor som väljer mer "tunga" yrken, blir oftast mobbade av de manliga.
Det finns kvinnliga poliser och brandmän där kvinnorna blir mobbade och får stå ut med glåpord
Visst har kvinnliga präster blivit fler, men det sitter långt inne.
Fortfarande så är männen överlägsna.
Det här är min verklighetden är olik din!
Möjligheten finns faktiskt, vilket är helt osannolikt för ett parti som räknades i promille för inte alls länge sedan.
Enligt Schyman bär ett tålmodigt arbete frukt, fan tro´t.
Jag är mer benägen att tro att det i och med SD i riksdagen har tillkommit andra politiska skalor än den traditionella höger-vänster-skalan.
SD har ju ett mycket tydligt fokus på att angripa feminismen och Miljöpartiet, något som säkert innebär att SD-anhängarna kan känna en tankens gemenskap - men det finns ju en rekyl också, och det är hur angreppen uppfattas av vanligt folk, hur deras reaktioner blir.
Det skulle inte förvåna mig om såväl Feministiskt Initiativ som MP gör rekordval i år, och då åtminstone delvis tack vare våra oförtröttliga sverigedemokrater, t ex här på FL
Nej det tror jag inte och hoppas inte på det heller..
Fi gör en högklassig rekrytering...
Det hoppas hon nog själv i alla fall. Och framför allt partiet Feministiskt initiativ (FI) som kanske tycker att de gjort en riktigt smart rekrytering i det mest kvinnodominerande fackförbundet Kommunals före detta ordförande.
www.helahalsingland.se/opinion/ledare/har-underskoterskorna-forlatit-annelie-nordstrom