• traveler

Tror ni att Feministiskt initiativ klarar 4%

Ja vad tror ni. Gudrun själv verkar optimistisk men det måste hon ju å andra sidan vara. Det var någon mätning där de t.o.m. nosade på 3% i opinionen.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Tror ni att Feministiskt initiativ klarar 4%
  • Simon 681

Nej.

Inte för att det spelar så mycket roll. Vänsterpartierna får ett till vänsterparti att dela sina röster med, Det är lite samma sak som att borgarna klarar sig ungefär lika bra med eller utan KD i alliansen.

Sen kommer antagligen FI, precis som V och Mp gjort i alla år att säga att de kommer att ställa villkor, kräva ministerposter, etc. Tyvärr för dem har sossarna sedan länge genomskådat detta och vet att inget vänsterparti kommer att rösta emot ett socialdemokratiskt regeringsalternativ om alternativet är ett borgerligt regeringsalternativ.

How do we see the new masculinity in its most ideal form? In one word - Freedom.
  • Mentat
    Simon 681 skrev 2014-05-09 06:30:04 följande:
    Sen kommer antagligen FI, precis som V och Mp gjort i alla år att säga att de kommer att ställa villkor, kräva ministerposter, etc. Tyvärr för dem har sossarna sedan länge genomskådat detta och vet att inget vänsterparti kommer att rösta emot ett socialdemokratiskt regeringsalternativ om alternativet är ett borgerligt regeringsalternativ.
    Helt riktigt. Därmed har (s) ett rätt lätt läge i eventuella regeringsförhandlingar
  • Fagerlund
    bitterkopp skrev 2014-05-08 23:59:28 följande:
    Jag är feminist, men tror dock inte att F! klarar av det ännu. Men 2018 kanske!
    Valet 2018 får Sverigedemokraterna egen majoritet.
  • Fagerlund
    traveler skrev 2014-05-08 21:26:20 följande:

Nej de vet vad de tror.
    Men om tror så vet man ju inte. Om man inte vet ska man svara "Vet inte".
  • Litet My

Nej, men jag hoppas det för de behövs.

• JoBa
    Fagerlund skrev 2014-05-08 17:04:14 följande:
    Nej, jag kan inte hitta något exempel att det inte är jämställt. Kan du?

Jag kan. Två glasklara exempel kommer jag på utan att ens fundera: (1) Kvinnofridslagen ger kvinnor ett extra skydd som män inte åtnjuter. Vi har alltså skrivet i lagen att män är mindre värda att skydda än kvinnor. (2) Vissa forskningsmedel är avsatta särskilt för kvinnliga forskare, dvs otillgängliga för manliga forskare. Det som bedöms är alltså inte primärt vetenskaplig kvalitet, utan om forskaren har tuttar på bröstkorgen eller inte.

Sverige är inte ett jämställt land.
  • dessan59

fagerlund

vi kan bara se hur mycket en man tjänar samt vad en kvinna tjänar med samma yrkesval!

De andra är kvinnor som väljer mer "tunga" yrken, blir oftast mobbade av de manliga.

Det finns kvinnliga poliser och brandmän där kvinnorna blir mobbade och får stå ut med glåpord

Visst har kvinnliga präster blivit fler, men det sitter långt inne.

Fortfarande så är männen överlägsna.

Det här är min verklighetden är olik din!

• Fagerlund
    dessan59 skrev 2014-05-09 09:19:36 följande:
    fagerlund

vi kan bara se hur mycket en man tjänar samt vad en kvinna tjänar med samma yrkesval!

De andra är kvinnor som väljer mer "tunga" yrken, blir oftast mobbade av de manliga.

Det finns kvinnliga poliser och brandmän där kvinnorna blir mobbade och får stå ut med glåpord

Visst har kvinnliga präster blivit fler, men det sitter långt inne.

Fortfarande så är männen överlägsna.

Det här är min verklighetden är olik din!
    Vad baserar du dessa åsikter på?
  • FDFMGA

Möjligheten finns faktiskt, vilket är helt osannolikt för ett parti som räknades i promille för inte alls länge sedan.

Enligt Schyman bär ett tålmodigt arbete frukt, fan tro´t.

Jag är mer benägen att tro att det i och med SD i riksdagen har tillkommit andra politiska skalor än den traditionella höger-vänster-skalan.

SD har ju ett mycket tydligt fokus på att angripa feminismen och Miljöpartiet, något som säkert innebär att SD-anhängarna kan känna en tankens gemenskap - men det finns ju en rekyl också, och det är hur angreppen uppfattas av vanligt folk, hur deras reaktioner blir.

Det skulle inte förvåna mig om såväl Feministiskt Initiativ som MP gör rekordval i år, och då åtminstone delvis tack vare våra oförtröttliga sverigedemokrater, t ex här på FLGlad

Alla måste liksom böja sina huvuden inför hans briljans. Sverigedemokrat om Åkesson.
  • bitterkopp
    Fagerlund skrev 2014-05-09 07:34:51 följande:
    Valet 2018 får Sverigedemokraterna egen majoritet.
    Hur tänker du nu med tanke på att sverigedemokraterna har sjunkit i fler och fler undersökningar?
Svar på tråden Tror ni att Feministiskt initiativ klarar 4%