• Fiiaaa

Hur lång tid tar ett missfall?

Nu behöver jag hjälp! Först lite bakgrundshistoria: Den 7/4 var det ett plus på stickan. Några dagar senare började jag få bruna flytningar, detta höll i sig i varierande mängd i över tre veckor. Ingen fara, avvakta och se sa barnmorskan. Då började jag plötsligt få blödningar av färskt blod som eskalerade och fick också kramper och menssmärta i samband med blödningarna. Två dagar med detta, sedan lyckades jag få tid på gynakuten för undersökning och vul. Förvåning när läkaren hittar ett foster med pickande hjärta i rätt storlek. Inget annat ser konstigt ut, och precis då hade jag ingen blödning, och det syntes inte spår av någon blödning... När det ser såhär bra ut i v 9 så går det oftast bra hela vägen, men det finns förstås inga garantier sa läkaren. Skönt ändå tänkte jag ock åkte hem relativt avslappnad....några timmar... Sen satte det igång igen, rött blod som droppar ner i toan, flera slemmiga klumpar, och i samband med varje blödning rejäl mensvärk. Ringer gynakuten igen som säger att jag ska ta det lugnt, avvakta och vila,det såg ju så bra ut för några dagar sen, och det är inte ovanligt att man blöder lite. Nu är det bara det att jag har haft dessa mensliknande smärtsamma blödningar med klumpar i fem dagar, och det står bara inte rätt till. Det är jag helt övertygad om. Men hur lång tid ska det hålla på såhär på samma nivå innan den riktiga klumpen och en rejäl blödning kommer ut??? För jag vet ju att det fanns en 2cm klump där inne för tre dar sen. Är i vecka 10 idag. Känns ju helt sjukt att jag har haft ett månadslångt missfall totalt. Och fem dagar med smärta och riktiga blödningar. Blödningar är typ som en mens...men verkar inte eskalera nåt mer, men är mycket konstanta var tredje timme med medföljande kramper inlivmodern. Sorry att det blev lite långt, men jag håller på att bli tokig på det här. Ringer nog imorgon och kräver ett nytt vul så att jag kan få det konstaterat och sen få hjälp att få ut det. Men skulle ändå vilja höra era erfarenheter av missfall. Stort tack på förhand!!

• Svar på tråden Hur lång tid tar ett missfall?
  • Tiii

Tack för ert stöd!

Nu är det iaf konstaterat att jag har fått ett Ma. Det ser ut som om det är på gång och jag är livrädd att det ska starta.

En remiss ska skickas till sjukhuset i morgon, men jag måste åka dit och söka akut. Dom i sin tur kommer att försöka ge mig cytotec det vet jag.

Men det kommer att sluta med att dom får remittera mig till ett annat sjukhus och först där gör dom skrapningen.

Jag hoppas att jag får en tid på måndag.

Det skulle kunna gå sa dom när jag pratade direkt med det sjukhuset i veckan.

Suck! Söka akut när det redan är konstaterat av en läkare som skickar en remiss.

Frågan är bara om jag hinner dit.

Startar det nu så skulle jag åka in akut sa läkaren idag med tanke på min historik.

• Tiii
    elless skrev 2014-05-15 19:37:20 följande:
    Jag pratade inte själv med chefen pga att denna är den mest oempatiska jag någonsin träffat. Sa till en kollega som i sin tur pratade med chefen och berättade att jag fått missfall. Dagen efter fick jag sms från chefen "Du vet väl om att du ska jobba idag". Jag blev förbannad då hon borde förstå att man inte direkt kommer och jobbar med de blödningarna och värken som ett missfall innebär och hon sa bara "ja, jag vet inte" (passerat övergångsåldern antagligen o har inga egna barn). Hon låtsades tycka synd om mig iaf... Det är klart man inte ska jobba, om man inte vill själv, vid mf! Be dr sjukskriva dig om du inte vill själv!
    MF v. 5+2 (20140506)
    Fy farao!! Vilka fruktansvärda människor det finns!!

Men chef skulle bli förstörd om han visste vad jag gått igenom detta året, utan att säga ngt.

Men det är just det, jag vill verkligen inte säga ngt. Jag vet ju inte hur många ggr till jag kommer att uppleva detta.
  • Anonym (3 mf,ma)
    Tiii ,

De försökte pracka på mig cytotec med vid mitt MA som upptäcktes vecka 19. ( Där foster dog vecka 12 enligt mätning ). De ville inte göra skrapning alls. Då sa jag dem att om de tänker ge mig cytotec, får de lägga in mig på psykmottagningen och ge mig lugnande. För jag är livrädd för dem. Då fick jag snabbt en akuttid för skrapning i stället.

Hoppas du får skrapning snabbt! Det är verkligen en räddningsplanka. Att somna och vakna upp och allt är över och känna att man orkar hitta tillbaka till sig själv.

Lycka till! Hoppas det håller sig lugnt tills du får din skrapning.
  • Anonym (3 mf,ma)

Hur mycket blöder man i tidig graviditet ? I vecka 5 ? Kan man gå ut med nattbinda och känna sig trygg ? Eller är det så kraftigt att det kommer att blöda igenom på någon minut ? Det står på nätet att det vanligen är som en riklig mens enbart i tidig graviditet. Stämmer det ?

Jag har ju blivit skrapad vid mina tidigare missfall/ma och aldrig blött mer än sparsamt, så jag vet inte vad jag har att vänta nu när jag hoppas kroppen själv kan ta hand om det.

• elless
    Anonym (3 mf,ma) skrev 2014-05-16 00:32:41 följande:
    Hur mycket blöder man i tidig graviditet ? I vecka 5 ? Kan man gå ut med nattbinda och känna sig trygg ? Eller är det så kraftigt att det kommer att blöda igenom på någon minut ? Det står på nätet att det vanligen är som en riklig mens enbart i tidig graviditet. Stämmer det ? Jag har ju blivit skrapad vid mina tidigare missfall/ma och aldrig blött mer än sparsamt, så jag vet inte vad jag har att vänta nu när jag hoppas kroppen själv kan ta hand om det.

Det hade jag kunnat, blödde inte så mycket. Hade menskopp första dagen pga att jag ogillar bindor, men det blev lite.obehagligt tyckte jag. Det är annars helt okej med menskopp då det inte ger infektionsrisk som tampong enligt BM
    MF v. 5+2 (20140506)
  • Tiii

Hur mycket blöder man i tidig graviditet ? I vecka 5 ? Kan man gå ut med nattbinda och känna sig trygg ? Eller är det så kraftigt att det kommer att blöda igenom på någon minut ? Det står på nätet att det vanligen är som en riklig mens enbart i tidig graviditet. Stämmer det ?

Jag har ju blivit skrapad vid mina tidigare missfall/ma och aldrig blött mer än sparsamt, så jag vet inte vad jag har att vänta nu när jag hoppas kroppen själv kan ta hand om det.

Det tror jag att du klarar dig med. Jag fick ett mf visserligen bara i V4 men då blödde det som en längre mens bara.
  • Fiiaaa

Jag slutade blöda igår verkar det som! Tvärt, och det har inte kommit en droppe sen dess, bara lite färgad flytning, extremt lite. Kan det verkligen stämma? Endast 4 dagar efter cytotec? (Totalt drygt en vecka med blödningar, jag blödde ju innan jag fick cytotec också). Hoppas att det är ett bra tecken, men är lite oroad att allt inte kom ut nu... Nån som vet?

• Tiii
    Fiiaaa skrev 2014-05-16 09:09:16 följande:

Jag slutade blöda igår verkar det som! Tvärt, och det har inte kommit en droppe sen dess, bara lite färgad flytning, extremt lite. Kan det verkligen stämma? Endast 4 dagar efter cytotec? (Totalt drygt en vecka med blödningar, jag blödde ju innan jag fick cytotec också). Hoppas att det är ett bra tecken, men är lite oroad att allt inte kom ut nu... Nån som vet?

Det kan vara allt. Du hade ju rätt kraftiga blödningar eller?

Men jag hade tagit en tur till gyn så dom får kolla. Så vet du. Det är så drygt om man börjar blöda igen. Men har du bruna flytningar så talar det ju för att det är slut tampen.
  • Tiii

Skrapning på onsdag.. Remiss till mf utredning äntligen godkänd och skickad av läkaren på gyn.

Så mitt i sorgen, ser jag ändå ett ljus där framme.

Hoppas att ni andra mår ok.

• Anonym (beeen there...)

Stämmer!
    MEN det kan göra ont så in i ******!

Kramar!
Svar på tråden Hur lång tid tar ett missfall?