• Kawi

BF januari 2015 Göteborg?

Här kanske vi kan samlas alla vi göteborgare som väntar en liten i januari 2015 (eller där omkring). Själv är jag 32 år och bor i Vasastaden, väntar första barnet. Spännande att lära och diskutera med andra i samma situation, särskilt för mig när allting är nytt, overkligt och väldigt spännande, mycket man undrar och funderar på.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-07-06 22:28
    Listtråd!

www.familjeliv.se/forum/thread/73542942-listtrad-till-bf-januari-2015-goteborg

• Svar på tråden BF januari 2015 Göteborg?
  • Kawi

Åh vad många som köpt vagn, vad kul! Vi har inte kommit så långt, det känns dom vi medvetet eller omedvetet skjuter lite på alla inköp. Imorgon är det äntligen RUL på Barnmorskegruppen ! Ska bli så himla roligt, och skönt att äntligen vara där. Kanske blir mer barnvagnsletande efter det :) fast vi har tittat en del på nätet, jag har också fastnat för joolz day! Så snygg, gärna grå eller beige :) vi tänkte ta en lördag framöver och åka till babyproffsen eller någon annan bra butik och provköra och känna lite. Känns som att hur mycket man än har tittat på nätet så måste man testa lite i verkligheten. Annars har jag också fastnat för Emmaljunga super Viking! :) kul. Min man är mer praktisk och jag går mer på utseende :)

• Kawi

Jag tror den som skapar en stängd grupp måste lägga till de som ska vara medlemmar, alltså att vi först måste skicka den en vänförfrågan, eller?

• Scintilla
    Kawi skrev 2014-08-10 13:29:14 följande:

Åh vad många som köpt vagn, vad kul! Vi har inte kommit så långt, det känns dom vi medvetet eller omedvetet skjuter lite på alla inköp. Imorgon är det äntligen RUL på Barnmorskegruppen ! Ska bli så himla roligt, och skönt att äntligen vara där. Kanske blir mer barnvagnsletande efter det :) fast vi har tittat en del på nätet, jag har också fastnat för joolz day! Så snygg, gärna grå eller beige :) vi tänkte ta en lördag framöver och åka till babyproffsen eller någon annan bra butik och provköra och känna lite. Känns som att hur mycket man än har tittat på nätet så måste man testa lite i verkligheten. Annars har jag också fastnat för Emmaljunga super Viking! :) kul. Min man är mer praktisk och jag går mer på utseende :)

Vi åkte till Babyproffsen i Kungsbacka för att det var enda butiken i närheten som hade Mutsy iGo i lager. Tur att vi inte beställde en sån innan vi känt på den! Tung, stel och osmidig att köra då den totalt saknar fjädring. Jag fick ont i handlederna bara av att köra den ett varv i butiken :(. Joolz day var rena drömmen att hantera i jämförelse! Jag tror att vi kommer bli supernöjda med den.
  • Kawi

Jag är också så sugen på Joolz, men ska nog också provköra först :) sen har vi begränsat utrymme i bilen och vill helst slippa köpa ny, så det hänger lite på det också. Babyproffsen är bästa stället eller? En kollega pratade på storken på Nordenskiöldsgatan, men de kan väl inte ha mer än babyproffsen?

• Judda

Det som är lite synd är att Storken har vissa märken som Babyproffsen inte har och vice versa. Svårt om man vill jämföra vagnarna bredvid varann.

Jag tycker också Joolz är snygg och den var väldigt skön att köra men stör mig på att varukorgen är pytteliten.

Vi kommer nog gå och testa vagnarna många ggr innan vi (jag, hi hi) kan bestämma oss. Sambon kommer väl bli tokig, ha ha!

• Lycka2014
    Kawi skrev 2014-08-10 21:05:00 följande:

Jag är också så sugen på Joolz, men ska nog också provköra först :) sen har vi begränsat utrymme i bilen och vill helst slippa köpa ny, så det hänger lite på det också. Babyproffsen är bästa stället eller? En kollega pratade på storken på Nordenskiöldsgatan, men de kan väl inte ha mer än babyproffsen?

Besök båda :) man kan ju inte titta tillräckligt ändå hihi. det kommer vi göra. Jag har hört gått om de båda.

Är babyproffsen störst o 'bäst' på Hisingen eller? Den i sisjön ser stor ut på utsidan iaf :)
  • Lycka2014

Måste tipsa om idrottsrabatten. Jag har köpt den för 150kr o har den i mobilen så den alltid är med. Där finns en 'kupong' på 10% på barnvagn, bilbarnstolar o möbler. Sen en med 20% på övrigt sortiment :)

• Kawi
    Lycka2014 skrev 2014-08-10 21:19:06 följande:

Besök båda :) man kan ju inte titta tillräckligt ändå hihi. det kommer vi göra. Jag har hört gått om de båda.

Är babyproffsen störst o 'bäst' på Hisingen eller? Den i sisjön ser stor ut på utsidan iaf :)

Ja det blir nog besök på båda, och säkert fler ställen, hihi. Funderar ju bara på vilka som är bäst så man kan sikta in sig på vissa. Kollade emmaljungas hemsida och där stog att både babyproffsen sisjön och backaplan var fullsortimentsbutiker, men vet inte om det endast gäller Emmaljunga.

Och tack för tipset om idrottsrabatten! Blir ju en bra peng, värt sina 150 kr :)

Nu blir det sängen och imorgon bitti RUL! wii! Så overkligt att imorgon vid den här tiden vet vi förhoppningsvis vem som ligger därinne <3
  • Aja24

Hej!
    Idag var vi och provkörde lite vagnar. Var väldigt nöjd med Joolz som jag riktat in mig på innan så den blir de nog, får bara bestämma oss för färg, men vill gärna ha de fina bruna skinhandtaget=)
    Provkörde även Brio Go som var en annan stark kandidat, väldigt mycket fjädring och lättkörd! 
    Vi var väldigt nöjda med babyproffsen kungsbacka, mysig affär och bra hjälp, är ju även vår hemma affär eftersom vi bor här=)
    Det var även bra att hon som hjälpte oss sa att om man hittar den billigare nån annan stans sänker dom självklart priset och att man får mängdrabbat om man beställer mkt. Känns seriöst och som man inte blir lurad=)

Lycka till på RUL imorgon Kawi!!

• hrewak

Kawi: Hoppas allt har gått bra på RUL!! Sååå spännande :) Får vänta läääänge än innan det är dags (känns det som). Vill veta om det är en lillebror eller lillasyster som gottar sig därinne :P

Svar på tråden BF januari 2015 Göteborg?