Inlägg från: Anonym (Luktar) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Luktar)

    Jag luktar illa mellan benen!

    Hej,

    Jag hoppas någon här inne kan känna igen sig/tipsa mig/ råda mig.

    Jag är 30 år och har, enda från tonåren vad jag minns, känt att jag luktar mellan benen. När jag var yngre var det inte lika besvärligt som det är nu och jag använde aldrig trosskydd eller så, men jag vet att jag luktade. Jag vet oxå att det inte bara var jag som kände lukten för en gång var det någon som kommenterade att det luktade lite fisk någonstans, och då insåg jag att det inte alls bara var jag som kände min egen lukt utan även andra.

    Efter att ajg ahr duschat känner jag mig bara fräsch en kort stund, sedan tycker jag att det luktar lite, men det tar oftast en lite längre stund innan jag känner lukten genom byxor osv. I början är den svag men ju längre tiden går desto skarpare blir den. Den går igenom byxor och jag använder sällan samma byxor mer än max två dagar, knappt ens det.

    Flytningar har jag väl, men inget jag tror är onormalt. Jag har ju som sagt haft detta hela livet så jag skulle isf inte veta vad som var normalt/onormalt så för mig är mina flytningar normala. De luktar skarpt, först lite fiskaktigt och egentligen inte direkt äckligt utan som jag tror kön luktar, men på kvällen luktar det oftast mycket skaprare och lite gammalt urinaktikgt om trosorna. Lite på samma sätt som kattpink kan lukta väldigt skarpt. Det är svårt att förklara.

    Det här är sjukt jobbigt. Jag använder oftast trosskydd nu mer, men det luktar ofta ändå. Jag har läst om något som heter bakteriell vaginos, men känner mig tveksam till att jag har detta då jag isf har haft det i säkert 15 år och alla gynekologer och barnmorskor missat det? Jag har å andra sidan alltid varit nydushad då jag besökt sådana...

    Jag tog upp detta med barnmorska för ett par år sedan, och hn sa att det var normalt och att alla luktar. MEn alla kan inte lukta så här mkt och vara tvugna att tvätta sina jeans efter en användning.

    Jag upplever att det är värre vissa tider i månaden, har dock inte koll på exakt när. Jag vet inte om det är värre sedan jag födit barn eller ej, vet bara att jag haft såhär i vääääldigt många år.

    Duschar dagligen, äter normal kost, är en renlig person, byter trosor varje dag, sover ibland utan trosor.

    Finns det NÅN som kan råda mig?? Jag vet att jag kan gå till en BM med detta, men jag hoppades på ltie råd o tankar här först. Kanske nån i samma sits som vet? När jag googlar detta står det bara om bakteriell vaginos, men kan jag verkligen haft det hela livet???

  • Svar på tråden Jag luktar illa mellan benen!
  • Anonym (Luktar)

    Jag tvättar mig ju med tvål och ahar alltid gjort, så kanske är min balans rubbad, ska testa låta bli. ANvänder oxå trosor av fel material...

    Jag har en tid hos min BM om två veckor, hade hoppats kunna lösa det själv innan dess. Nej, det läcker inte urin det är jag ganska säker på, det borde jag ju känna. Däremot luktar det ju lite som gammalt gubbkiss ibland liksom. SKitäckligt.

  • Anonym (Luktar)

    Tack snälla för alla tips, jag testar bomullstrosor och olja nu framöver så får vi se om det blir någon förändring!

  • Anonym (Luktar)

    Tack alla för tips. Jag har nu börjat använda endast bonullstrosor, sover utan och tvättar inte med tvål. En viss skillnad märks kankse men svårt o säga. För ungefär en vecka sedan började jag med lactal vagitorier o märker efter bara några dagar en extrem skillnad!! Knappt inga flytningar o ingen lukt, annat än om jag luktar o trosorna då känner jag en svag lukt men inte otrevlig.

    Är detta bara obalans då eftersom jag märker sådan skillnad? Eller kan det ändå vara bakteriell vaginos? Kommer obalansen tillbaka efter varje mens/sex?

    Tack!

Svar på tråden Jag luktar illa mellan benen!