• Anonym (!!)

    ska abort vara lagligt i Sverige?

    Som rubriken lyder....en abort är att döda ett framtida barn, ett liv, för att du inte vill ha barn?
    Dagen efter piller har jag inget emot då det inte dödar, det förhindrar bara befruktning.
    Bara för att ha skönt och det är i stundens hetta så skiter man i tex kondom och sen dödar sitt framtida barn istället.
    Gör abort olagligt. Det är mord, det är så sjukt oansvarigt av både killen och tjejen!

    Nu kommer ni säga "Amen våldtäkt då?". Nope abort ska enligt mig fortfarande vara olagligt, har man blivit våldtagen uppsöker man väl sjukhus samt ber om ett dagen efter piller eller?

    Det finns ingen ursäkt i världen för abort.
    Ska det vara olagligt enligt er?

  • Svar på tråden ska abort vara lagligt i Sverige?
  • PrinsessanLeia

    Sen kanske TS måste bli gammal nog att ha vänner som blivit med barn trits spiral, p-piller, kondom osv. Man kan som sexuellt aktiv kvinna (vilket alla som vill ska kunna vara) i stort sett inte vara 100 % skyddad. (Sterlisering isåfall). Dessutom finns det lägen där en kvinna varken ekonomiskt, fuåysiskt eller psykiskt orkar med ett barn eller en graviditet. En graviditet är en gigantisk påfrestning på kroppen och även pskyet och att bara vifta bort det med adoption som argument är idiotiskt. En kvinna ska inte behlva genomgå en graviditet om hon inte vill.

  • gaymarrige
    Anonym (!!) skrev 2014-05-16 12:44:48 följande:
    Som rubriken lyder....en abort är att döda ett framtida barn, ett liv, för att du inte vill ha barn? Dagen efter piller har jag inget emot då det inte dödar, det förhindrar bara befruktning. Bara för att ha skönt och det är i stundens hetta så skiter man i tex kondom och sen dödar sitt framtida barn istället. Gör abort olagligt. Det är mord, det är så sjukt oansvarigt av både killen och tjejen! Nu kommer ni säga "Amen våldtäkt då?". Nope abort ska enligt mig fortfarande vara olagligt, har man blivit våldtagen uppsöker man väl sjukhus samt ber om ett dagen efter piller eller? Det finns ingen ursäkt i världen för abort. Ska det vara olagligt enligt er?
    Vad ska man göra med alla oönskade barn då??
  • Anonym (Erik)
    PrinsessanLeia skrev 2014-05-16 14:39:07 följande:
    Sen kanske TS måste bli gammal nog att ha vänner som blivit med barn trits spiral, p-piller, kondom osv. Man kan som sexuellt aktiv kvinna (vilket alla som vill ska kunna vara) i stort sett inte vara 100 % skyddad. (Sterlisering isåfall). Dessutom finns det lägen där en kvinna varken ekonomiskt, fuåysiskt eller psykiskt orkar med ett barn eller en graviditet. En graviditet är en gigantisk påfrestning på kroppen och även pskyet och att bara vifta bort det med adoption som argument är idiotiskt. En kvinna ska inte behlva genomgå en graviditet om hon inte vill.
    Visst ska man ha rätt att vara sexuellt aktiv, men om man väljer att vara det så bör man naturligtvis vara medveten om "risken" för att bli gravid (som du själv skriver så är inga preventivmedel 100% säkra). Att ta den risken och sedan ångra sig och låta barnet ta konsekvensen är inte vad jag kallar ansvarsfullt, utan snarare är det dumförklarande mot kvinnor att säga att de inte klarar av att ta ansvar för sina handlingar.
  • Anonym (Erik)
    Virriga Vera skrev 2014-05-16 14:45:30 följande:
    Den abortlag vi har idag räddar liv och kvinnor har kämpat i många år att få till den lagen.
    Abortlagen släcker många liv varje dag. Att man har kämpat för något behöver inte innebära att det är rätt eller positivt.
  • gaymarrige
    Anonym (Erik) skrev 2014-05-16 14:43:01 följande:
    Visst ska man ha rätt att vara sexuellt aktiv, men om man väljer att vara det så bör man naturligtvis vara medveten om "risken" för att bli gravid (som du själv skriver så är inga preventivmedel 100% säkra). Att ta den risken och sedan ångra sig och låta barnet ta konsekvensen är inte vad jag kallar ansvarsfullt, utan snarare är det dumförklarande mot kvinnor att säga att de inte klarar av att ta ansvar för sina handlingar.
    ja abort är ju ett sätt att ta ansvar för sin handling. är väl värre att behålla ett barn som man inte vill ha då får barnet verkligen ta konsekvensen
  • Anonym (Erik)
    gaymarrige skrev 2014-05-16 14:47:49 följande:
    ja abort är ju ett sätt att ta ansvar för sin handling. är väl värre att behålla ett barn som man inte vill ha då får barnet verkligen ta konsekvensen
    Ja, det är ju inte heller någon bra lösning. Som tur är så har vi många par som väntar på att få adoptera ett barn och ge det ett bra liv, så jag tror inte att det ska vara något problem!
  • Anonym (**)
    Anonym (Erik) skrev 2014-05-16 14:43:01 följande:
    Visst ska man ha rätt att vara sexuellt aktiv, men om man väljer att vara det så bör man naturligtvis vara medveten om "risken" för att bli gravid (som du själv skriver så är inga preventivmedel 100% säkra). Att ta den risken och sedan ångra sig och låta barnet ta konsekvensen är inte vad jag kallar ansvarsfullt, utan snarare är det dumförklarande mot kvinnor att säga att de inte klarar av att ta ansvar för sina handlingar.
    Ska vi bestämma vem som ska få göra abort, tycker du? Eller dumförklarar vi även kvinnor som blir tvingade till sex och sedan gravida? Eller dumförklarar vi kvinnor i länder där det är svårt att skaffa preventivmedel när de blir gravida?
  • gaymarrige
    Anonym (Erik) skrev 2014-05-16 14:46:32 följande:
    Abortlagen släcker många liv varje dag. Att man har kämpat för något behöver inte innebära att det är rätt eller positivt.
    ska du låta gaypar som jag och hampus få adoptera oönskade barn eller??
  • gaymarrige
    Anonym (Erik) skrev 2014-05-16 14:49:22 följande:
    Ja, det är ju inte heller någon bra lösning. Som tur är så har vi många par som väntar på att få adoptera ett barn och ge det ett bra liv, så jag tror inte att det ska vara något problem! smile1.gif
    ja finns massor av gaypar som gärna vill adoptera
Svar på tråden ska abort vara lagligt i Sverige?