Inlägg från: Sweet Sofia |Visa alla inlägg
  • Sweet Sofia

Sjukskriven åka utomlands?

Du får inte åka utomlands om du är sjukskriven.

• Sweet Sofia
    Anonym (Vila) skrev 2014-05-18 18:34:52 följande:
    Tack för svaren, jag har givetvis redan läst på FKs sida men tycker svaren är vaga.

Anonym *** ja det är klart jag kan vila hemma vilket jag redan gör och har gjort, men nu var det ju inte frågan om jag skulle vila utomlands eller hemma

SweetSofia: Jo man får åka utomlands om det inte hindrar tillfrisknandet eller gör mig sjukare

Det ska till väldigt mycket för att få åka utomlands vid sjukskrivning.
  • Sweet Sofia
    Anonym (Fick godkänt) skrev 2014-05-18 18:41:39 följande:
    Och inte lär hon bli sjukare heller, så varför kan hon inte lika gärna vila utomlands?? Hon ber ju inte om att FK ska betala för semestern...

Det är ju precis det fk gör!
  • Sweet Sofia
    Anonym (Fick godkänt) skrev 2014-05-18 18:52:49 följande:
    Det är det väl inte, hon lär ju inte ha lättare att finansiera en semesterresa på 80% lön än om hon haft 100% och haft semesterledigt. Ersättningen hon får skulle hon ju spendera under veckan vare sig hon är hemma eller ej, och det kan lika gärna vara så att det är hennes sambo som betalar hela resan med sin lön. Så på vilket sätt betalar FK hennes resa? 

Eftersom hon uppebär sjukpening även utomlands så är det fk som "finansierar"
  • Sweet Sofia
    Anonym (Fick godkänt) skrev 2014-05-18 18:59:48 följande:
    Men det hon hade ju spenderat samma pengar hemma. Varför skulle FK lägga sig var eller på vad hon lägger pengarna?? Får hon köpa nya kläder för pengarna eller bara mat? Får hon bara handla i sin hemstad eller är det ok om hon går på restaurang i grannstaden. Och har du personligen ett problem med att hon åker, med tanke på ditt första helt felaktiga svar i den här tråden?? 

Inget felaktigt svar alls.
  • Sweet Sofia
    Anonym (M) skrev 2014-05-18 19:03:17 följande:
    Ditt första inlägg är fel. Jag har som sagt åkt utomlands som sjukskriven. Varför envisas du. 

Nej, mitt första svar var inte fel. Man får inte åka utomalnds hursomhelst med shukskruvnung.
  • Sweet Sofia
    Anonym (Vila) skrev 2014-05-18 19:09:13 följande:
    Sweetsofia: Nej FK betalar inte min resa, det är sambon som tänkt bjuda mig på den då han tycker jag förtjänar de och vill unna mig lite lyx innan förlossningen.

Så du har avbrytit sjukskrivningen under den veckan och har tagit semester istället? Så bra, varför frågar du isåfall. ..
  • Sweet Sofia
    Anonym (Vila) skrev 2014-05-18 19:20:11 följande:
    Va?

1. Jag har inte åkt.

2. Har inte ens bokat en resa.

Jag har inte nämnt något om att ta ut semester, och NEJ varför betalar Fk min resa???

Då antar jag att du avbryter din sjukskrivning under den veckan.
  • Sweet Sofia
    Anonym (Vila) skrev 2014-05-18 19:26:33 följande:
    Hade de varit mer okej om jag rest till kiruna och hälsat på familjen eller ska jag avbryta min sjukskrivning då också? Och hur avbryter man sjukskrivningen ?

Man talar om för fk att man under denne veckan inte behöver sjukskrivning efterdom man ä såpass frisk att msn kan åka utomalnds.
  • Sweet Sofia
    Anonym (M) skrev 2014-05-18 19:30:41 följande:
    Men kära nån vad är det du inte förstår? Om du är sjukskriven och inte klarar dina arbetsuppgifter men ansöker om att åka utomlands en veckan (eller vad det nu är) är man frisk då? 

Sjuk är man ju inte iallfalö....
Svar på tråden Sjukskriven åka utomlands?