Sjukskriven åka utomlands?
Trille skrev 2014-05-19 11:16:17 följande:
Min sambo har en kronisk sjukdom som kräver livsuppehållande åtgärder och med den sjukdomen finns det semesterorter som har specifika kliniker för att ta hand om patienter som turistar, Sådana kliniker skulle ju inte ens finnas om man inte fick resa som sjukskriven. Nu har vi visserligen inte rest då det krävs långt planerande och min sambo jobbar dessutom halvtid trots sjukdomen så vi har inte riktigt haft möjlighet. Men det ska absolut gå. Hur som helst så har ju flera skrivit att FK måste godkänna det och att de oftast gör det, så det är egentligen inte så mycket att diskutera. Det som isf diskuteras är väl snarare att en del personer tycker det är fel. Sen om det är som de bara missunnar folk det är en annan sak. Men det finns ju massor av olika anledningar som folk kan vara sjukskrivna, lika ånga som det finns sjukdomar så det är fel att bara säga nej rakt av. Men i detta fall är det väl inte moralaspekten som TS undrar över?
Som jag förstår det så undrar TS hur det går att resa med foglossning? Jag hade själv inte foglossning under min graviditet, så jag kan inte svara på det, men ser att du redan har fått några svar. Dock tror jag att det är något som du själv måste känna efter samt försöka planera resen därefter så det fungerar och så att resan snarare hjälper än stjälper.
Vad är det för livsuppehållande åtgärder d7n sambo behöver och som gör att han kan jobba halvtid?