• Anonym (ts)

Pergotime.

Hej någon mer som äter pergotime ? som vill dela "symtom" osv.

Jag började med pergotime den 5/5 första kuren.
    Dagarna jag åt pergotime så hade jag lite värk i magen ,
    Sen dag 13 gjorde jag ett vul och gyn så ett ägg som bara var 10 mm och han tyckte det var väldigt kostigt att det inte var större pga att slämhinnan var så bra. 
    Så han undrade om jag tog äl stickor om jag redan hade haft äl redan?
    eller så kanske jag skulle får äl början av denna veckan eller inte alls.
    sen den 15/5 började jag får värk igen och i lördagsnatt fick jag ett litet "hugg" i magen. 
     Så någon som haft så?
    När har/hade jag äl?

Har försökt bli gravid i 2 år och 10 månader nu 
    Glad

• Svar på tråden Pergotime.
  • Anonym (ts)

När jag åt tabletterna så var jag trött och huvudvärk, nu efter mår jag som vanligt Glad
    Jag hoppas jag har äl nu men är inte säker för när jag va hos gyn för 8 dagar sen så såg han bara ett litet ägg på 0 mm. Men har varit öm i magen till och från.

• Anonym (ts)

vi har sex varannan dag ifall Skrattande

• Anonym (ellen)
    Babyboom skrev 2014-05-21 01:34:48 följande:
    Hej! Jag hänger på här om det är okej. Jag och sambon har försökt i snart 2 år nu och fick pergotime utskrivet förra månaden, så började nu i maj. Är nu inne på dag 16 och misstänker ÄL igår då jag hade molande värk i princip hela dagen.. Känner mig dock fortfarande spänd i tjejmagen. Kul om vi kan följas åt! :)

Två veckors väntan börjar Och jag hoppas min äl kommer i nästa vecka! Sen får jag räkna ned. Du äl testar inte heller? Vi har försökt två år snart...
  • Anonym (ellen)
    Anonym (ts) skrev 2014-05-21 07:12:01 följande:
    vi har sex varannan dag ifall

Då kan ni inte missa
  • Babyboom
    Anonym (ellen) skrev 2014-05-21 15:11:46 följande:
    Två veckors väntan börjar Och jag hoppas min äl kommer i nästa vecka! Sen får jag räkna ned. Du äl testar inte heller? Vi har försökt två år snart...

Ja denna väntan asså! Väntar på mens, väntar på att börja ta tabletterna, väntar på äl och väntar på bim... 😊 Nej äl testar inte utan kör på varannan dag från sista pergo och 1,5 vecka framåt. Då har vi försökt ungefär lika länge alltså! Har idag haft spänningar i magen flera timmar och (ursäkta äckliga detaljer) massor med vita flytningar, kanske är det äl idag ändå? Var ni tvungna att lämna spermaprov för att få pergo? :)
  • Anonym (ts)

vi lämnade inga spermaprov.

• Anonym (ellen)

Inga spermaprov lämnade här heller. Har egentligen bara gjort en vul....inga blodprov eller så. Något har blivit konstigt efter senaste missfall så får se om kroppen kickar igång med pergon.

• Anonym (ellen)

nu såg jag varför det frågades om spermaprov, stod i bipacksedeln. Första tabletten tagen, när kom era biverkningar.

• Babyboom

Nej verkar vara olika beroende på var man bor, har kompisar som var tvungna att lämna spermaprov, vi slapp också det..

• Babyboom
    Anonym (ellen) skrev 2014-05-22 08:41:50 följande:
    nu såg jag varför det frågades om spermaprov, stod i bipacksedeln. Första tabletten tagen, när kom era biverkningar.

Mina första tydliga biverkningar, humörsvängningar, värme vallningar och trötthet kom näst sista pergodagen och håller i sig ännu.
Svar på tråden Pergotime.