• Anonym (ts)

Pergotime.

Hej någon mer som äter pergotime ? som vill dela "symtom" osv.

Jag började med pergotime den 5/5 första kuren.
    Dagarna jag åt pergotime så hade jag lite värk i magen ,
    Sen dag 13 gjorde jag ett vul och gyn så ett ägg som bara var 10 mm och han tyckte det var väldigt kostigt att det inte var större pga att slämhinnan var så bra. 
    Så han undrade om jag tog äl stickor om jag redan hade haft äl redan?
    eller så kanske jag skulle får äl början av denna veckan eller inte alls.
    sen den 15/5 började jag får värk igen och i lördagsnatt fick jag ett litet "hugg" i magen. 
     Så någon som haft så?
    När har/hade jag äl?

Har försökt bli gravid i 2 år och 10 månader nu 
    Glad

• Svar på tråden Pergotime.
  • Anonym (ellen)

Okej, får se hur dagarna blir. Än så länge känner jag ingenting. Känns bra att vara igång nu. Och en vecka kvar till vul. Hoppas kroppen svarar bra!!

• Anonym (ellen)

Okej, får se hur dagarna blir. Än så länge känner jag ingenting. Känns bra att vara igång nu. Och en vecka kvar till vul. Hoppas kroppen svarar bra!!

• Babyboom

Håller tummarna för dig! :) Där jag går gör man inte VUL utan tar endast blodprov för att se om det blivit någon äl..

MF v.9 110630
  • Anonym (ellen)

Håller tummarna för dig och du har ju kommit något längre....längtar till jag haft äl och bara har sista väntan kvar. Så olika det är, min gyn var väldigt noga med att boka vul. Blodprov tror jag inte kommer göras om jag inte specifikt frågar efter det. Känns bra ändå med vulet för då vet man ju ganska på en gång om det funkar eller inte. Jag hoppas ju så men kommer inte bli förvånad om inga blåsor växt.

• Babyboom

Det är nu efter äl man börjar tro sig ha alla symtom på graviditet haha.. Jag tycker det är konstigt att man inte får göra VUL överallt, både för att få veta lite mer direkt om det fungerat och sen tänk om man blivit överstimulerad och har 10 ägg som släpper, blir ju inte jättebra kanske! Det är bara att hoppas att pergotime är det som gör att det tar sig för oss båda :) Jag hade ju ont i magen cd 15 så misstänker att det faktiskt blev äl då, kommer bli extra besviken om det visar sig att det inte funkat :(

MF v.9 110630
  • Anonym (ellen)

Ja gud ja, efter äl känner man efter och tror och hoppas på alla tecken... Dem borde ju ha lika system....men släppa massa ägg kan ju inte vara det normala. Inte av en tablett. Jag känner inget idag heller. Hoppas det händer nåt ändå.

• Anonym (ts)

hej hur går det för er?
    Här är det bara ett evigt väntande på BiM som jag inte vet riktigt när det är Glad

• Anonym (ellen)

Hej, har du ingen aning om bim? Hoppas du lyckats på första. Jag tog sista tabletten idag. Har inga biverkningar ännu. Fick ont i magen idag men kanske det berodde på träningen. Väntar på vul nu.

• Babyboom

Väntar också på BIM som ska vara ungefär om en vecka skulle jag tro. Har lite värk i magen till och från varje dag och har blivit galet trött nu senaste dagarna. Kan ju hoppas att det är en liten som valt att flytta in som orsakar dessa små symtom :)

MF v.9 110630
  • Anonym (ts)

tror jag ha äl om kanske ca 1,5-2 veckor Glad

Svar på tråden Pergotime.