Hallonbåt02 skrev 2014-05-21 21:17:05 följande:
Speciellt folk man nyss har träffat och som vill att man omplacerar sin hund bara för att man ogillar livsstilen.
Låter ju sunt det där,,,, inte..
Man ska inte glömma sig själv för snart kommer dem rosa molnen att skingras när vardagen träder in och om förhållandet då inte håller och man har fått ge upp sin bästa vän sä lär det kännas ganska rejält.
Kommunikation i ett förhållande är a och o oavsett.
Jag vet ju inte om det är så i ts fall men jag skulle se detta beteende från en partner som en varningssignal. För det gick bra att bli ihop men sedan blir hunden plötsligt jobbig. Oavsett vilken typ av livsstil det gäller, djur/hobby tror jag på att i sådana här fall inte ge efter utan säga till sin partner, du visste om mitt djur, du träffade det när vi började umgås/du visste att jag höll på med x hobby y tid, men nu har detta blivit ett problem, varför? Alltså lägga över ansvaret på att börja diskutera på den som äger problemet, nämligen i detta fall den som stör sig av på det. Är det rimliga klagomål kan detta förhoppningvis lösas genom kommunikation. Om det inte är det tror jag på att ställa ett ultimatum, mitt djur/hobby stannar men då avvakta med att ev flytta ihop för att se hur ens särbo spontant, utan att man nämner detta hanterar det.