• Aspie

    Vilken TV-serie skulle du leva i?

    Min absoluta favoritserie är ju Buffy the Vampire Slayer, men jag skulle aldrig våga leva i den TV-serien. Jag är en väldigt nervös typ och bara tanken av att bo i Sunnydale och ha vampyrer kring vartannat gathörn skulle få mig att kollapsa. SkämsThe IT Crowd tror jag, realistiskt sätt, skulle passa mig bättre. Lugnare miljö, en skitchef och typ normala människor och normala händelser. Skulle jag go crazy så skulle jag nog vilja leva i Adventure Times värld. Men jag skulle inte vilja vara en prinsessa (de blir alltid kidnappade och måste gå igenom jobbiga saker). Jag skulle vilja bo i skogen med Tree Trunks och käka äppelpaj, snacka skit med LSP ibland och spela TV-spel hemma hos Finn och Jake. Solig
    (Är jag den första som tar med en tecknad serie som exempel? Är det okej?)

  • Aspie
    JTo skrev 2014-05-24 22:55:31 följande:
    Äventyrsdags är ju apbra, den skulle jag också kunna leva i!
    Eller hur!  Det finns ju lite disturbing grejer i den serien med, men det tror jag jag skulle kunna leva med. Jag är inte så äventyrlig av mig och skulle nog mest chilla om dagarna. Cinnamon Bun är min favoritkaraktär och jag tycker han och the banana guards verkar leva rätt chill (om man tänker innan han börjar hänga med Flame Princess). Men ja: Adventure Time äger! (Har aldrig sett det på svenska, så vet inte vad karaktärerna heter i den svenska versionen.) Hur ser du det? På Cartoon Network? Jag har sett att det finns någon säsong på Netflix med, men jag kör på att ladda hem, hähä. Drömmer
    hallontroll skrev 2014-05-24 23:38:06 följande:
    Sherlock eller Pride and Prejudice.
    Mon bébé 81 skrev 2014-05-25 10:01:25 följande:
    Stolthet & fördom (den som är i 6 delar) Hjärta
    Igår innan jag somnade funderade jag faktiskt en hel del på just Pride and Prejudice, att det skulle vara en värld jag kunde tänkas leva i, men så kom jag på det där med kvinnornas plats i samhället osv osv. Jag skulle aldrig orka med det där att flickorna i familjen ska bli bortgifta hit och dit (och helst till någon rik karl). Hade jag fått springa runt på ängarna i fina klänningar och samtidigt fått leva självständigt liv där jag blivit respekterad som en karl hade jag nog kunnat tänka in mig i den världen. Annars vet jag inte. Jag älskar miniserien från -95, men realistiskt sätt så känner jag att det inte vore min grej. Känner ni att ni skulle orka passa in i samhällets ramar för den tiden? (Eller är det bara jag som överanalyserar hela den här grejen och tar bort det roliga ur det..?)
  • Aspie
    JTo skrev 2014-05-25 10:49:15 följande:
    Jag gillar Günter (av någon anledning) iskungens pingvin, sen gillar jag hon elefantprinsessan (kommer inte ihåg vad hon heter) jag kollar på netflix, med ungarna ska tilläggas smile5.gif

    Fast Finn och Jake är nog bäst trotts allt eller jo han som dom får önskningar av i ett avsnitt gillar jag också, när Jake önskar sig en macka och han säger att han kan göra en åt honom istället smile2.gif
    Åh, jag gjorde ett test häromdan där jag blev mest lik Gunter, haha. Tycker om honom jag med! Elefantprinsessan låter som om det skulle vara Tree Trunks. Ä L S K A R henne! Så mysig! Och äsch då gällande ungarna. Säsong 6 har startat för ungefär en månad sen och jag har sett alla avsnitt helt på egen hand. Jag tycker det är en hel del skämtsamheter i den serien som gör att den riktar sig till både vuxna och barn. Vill du se mer rekommenderar jag ett besök till en pirathemsida. Det finns så mycket kul i de senare säsongerna! En utav mina favoritkaraktärer, Earl of Lemongrab, dyker upp först i säsong 3. Han är en utav de lite mer obehagliga saker i serien (utövar kannibalism och grejer)... Och önskesnubben tycker jag också om! Skitskön ju. Undrar jag om han är med i säsong 6 nu igen... Jag tyckte jag såg ett klipp med honom... Ska tanka hem det jag missat nu i veckan och undersöka! FlörtSkrattande
  • Aspie
    dessan59 skrev 2014-05-25 20:54:09 följande:
    Barnen i bullerbyn!! vilken idyll, och skomakare har vi också! Hurra!!
    Minniemousemommy skrev 2014-05-25 22:36:25 följande:

    Arthur! Inga våldtäkter, inga mord, inga hemska varelser, verkar vara bra skola och sjukhus. Tycker det verkar som en bra dag.


    "Jag säger HEJ, vilken underbar dag det är. När man kan vara som man är, och ändå leva tillsammans... Du måste öppna dina ögon, öppna dina öron, samla dina syskon och päron och ha det kul med dom. Det är en enkelt regel, och den kommer inifrån. Tro på dig själv, för det är vad det handlar om!"


    Åh, älskar verkligen Arthur. Och är glad att mina barn gör det också. Så bra budskap och det verkar som sagt vara en trevlig värld att leva i. :)


     


    Det här känns som två helt klart realistiska alternativ för mig med!

    Jovisst älskar jag både kannibal-, zombie- och fantasyserier, men jag skulle själv aldrigaldrigaldrig våga leva i en sån värld! Mord varannan dag (eller tre under en) och varulvar som lurar i skogarna är inte min grej. De som har skrivit såna svar måste vara riktigt modiga om de verkligen skulle kunna tänka sig att leva så.
Svar på tråden Vilken TV-serie skulle du leva i?