• Lynx36

Jag gillar kvinnokläder..

Som rubriken anger så är jag en man som gillar kvinnokläder. Kanske kan benämnas transvestit då men jag är inte ute efter en diskussion kring det..
    Jag har i ett ganska nystartat förhållande tidigt sagt att jag har detta klädintresse till min fina flickvän.
    Hon var tveksam först och tänkte nog, som många gör, att jag kanske var homosexuell - så är inte fallet!
    Min diskussionsfråga är om det är egoistiskt av mig att klä mig i kjol eller klänning i hennes närvaro då jag anar att hon föredrar mig i  manliga kläder. Enkel lösning  är ju att jag låter bli det men sanningen är den att klä sig kvinnligt är en del av mig...

• Svar på tråden Jag gillar kvinnokläder..
  • Lynx36

Jag klär mig gärna snyggt för henne - som man då.
    När jag visat mig i kjol o klänning så är det ju såklart för min egen skull och det är väl just den balansen jag är ute efter.

• Benepee
    Lynx36 skrev 2014-05-26 18:46:03 följande:
    Hon är tydlig med att det inte är något hon uppskattar jättemycket men är mer än accepterande. Hon har lånat kläder från mig och kan umgås normalt om jag har haft en kjol eller klänning på mig, vilket har skett två gånger. Svårt att säga - jag är kär i henne och vill inte äventyra något - för henne kan jag absolut anpassa mig!
    Hur väl insatt är hon i varför du gillar det, hur det känns för dig osv? Desto mer man vet om en sådan sak, desto mindre dramatiskt blir det oftast. 
  • Aniiee

Finns väl få saker som är sexigare än en man som kan bära upp en klänning...... Solig

Gör det enkelt för dig, TS. På Måndagar, Onsdagar och Fredagar har du kjol på dig. Med reservation att du kan byta dag nån vecka för att en av dagarna inte funkade av någon anledning......

live as if you were to die tomorrow, feel as if you were to be reborn now , face it as if you were to live forever
  • mimmi006

Fråga henne? Jag tror att du i vilket fall gör klokt i att börja försiktigt, jag skulle nog behöva ha lite tid på mig. Men om det blir riktig kärlek av det kommer det nog inte bli någon stor sak och det är det ju inte egentligen.

• Lynx36
    Aniiee skrev 2014-05-26 19:27:49 följande:
    Finns väl få saker som är sexigare än en man som kan bära upp en klänning...... Solig

Gör det enkelt för dig, TS. På Måndagar, Onsdagar och Fredagar har du kjol på dig. Med reservation att du kan byta dag nån vecka för att en av dagarna inte funkade av någon anledning......
    Kul att någon tänker så att det tom. kan vara sexigt! Jag hart funderat på någon slags avtal/uppdelning av tiden vi ses då det är manliga/kvinnliga kläder som gäller..
  • Aniiee
    Lynx36 skrev 2014-05-26 19:34:38 följande:
    Kul att någon tänker så att det tom. kan vara sexigt! Jag hart funderat på någon slags avtal/uppdelning av tiden vi ses då det är manliga/kvinnliga kläder som gäller..
    Eftersom jag umgås en del i alternativa kretsar så.... =P 

Det är ett bra sätt, att dela upp tiden på något sett. Jag är kei (också ett alternativt sett att uttrycka sig, om man säger så), och klär och stylar mig så pass könsneutralt att folk funderar på om jag är en tjej eller en kille. Jag känner flera personer som inte vet alls, utan gissar. En del gissar fel. Hur som haver, när jag dejtade tjejen jag nu är ihop och bor tillsammans med så "var jag tjej" (jag är tjej "på riktigt") när jag lärde känna henne, men berättade om kei. Sen, under tiden vi dejtade gick jag från att klä och styla mig som kvinna 9 gånger av 10 när vi träffades till att klä och styla mig som kei 2 av 4 gånger vi träffades. Flera "rena transor" jag känner gör likadant, börjar lite smått för att komma till en punkt de och dejten trivs med. Det kan vara varannan gång eller var 5e gång eller nåt. Det handlar om vana, din tjej är väl inte van vid att se män i kvinnokläder. Medan jag har en "syster" som jag tycker ser helskum ut i jeans och bomullsskjorta =P
    live as if you were to die tomorrow, feel as if you were to be reborn now , face it as if you were to live forever
  • Benepee
    Aniiee skrev 2014-05-26 19:27:49 följande:
    Håller med! Jag skulle inte gå igång sexuellt på en att en kille klär sig i kvinnokläder, men en man som är manlig i klänning är 1000 gånger mer man än någon som är det i jeans och skogshuggarskjorta. 
  • Lynx36
    Aniiee skrev 2014-05-26 19:46:26 följande:
    Eftersom jag umgås en del i alternativa kretsar så.... =P 

Det är ett bra sätt, att dela upp tiden på något sett. Jag är kei (också ett alternativt sett att uttrycka sig, om man säger så), och klär och stylar mig så pass könsneutralt att folk funderar på om jag är en tjej eller en kille. Jag känner flera personer som inte vet alls, utan gissar. En del gissar fel. Hur som haver, när jag dejtade tjejen jag nu är ihop och bor tillsammans med så "var jag tjej" (jag är tjej "på riktigt") när jag lärde känna henne, men berättade om kei. Sen, under tiden vi dejtade gick jag från att klä och styla mig som kvinna 9 gånger av 10 när vi träffades till att klä och styla mig som kei 2 av 4 gånger vi träffades. Flera "rena transor" jag känner gör likadant, börjar lite smått för att komma till en punkt de och dejten trivs med. Det kan vara varannan gång eller var 5e gång eller nåt. Det handlar om vana, din tjej är väl inte van vid att se män i kvinnokläder. Medan jag har en "syster" som jag tycker ser helskum ut i jeans och bomullsskjorta =P
    Du har väl kommit lite längre än vad jag har och därför uppskattar jag extra dina råd. 
    Jag har inget att förlora eller allt att förlora?! Jag ska gå varsamt fram - ja,
  • Lynx36
    Benepee skrev 2014-05-26 19:50:14 följande:
    Håller med! Jag skulle inte gå igång sexuellt på en att en kille klär sig i kvinnokläder, men en man som är manlig i klänning är 1000 gånger mer man än någon som är det i jeans och skogshuggarskjorta. 
    Menar du att män kan vara attraktiva i klänning?
    Kul i så fall för det kan jag gärna vara!
  • Benepee
    Lynx36 skrev 2014-05-26 21:02:41 följande:
    Menar du att män kan vara attraktiva i klänning?
    Kul i så fall för det kan jag gärna vara!
    Det mesta är attraktivt för någon. 

För min del skulle jag inte gå igång på en kille som klär sig i kvinnokläder på ett feminint sätt, dvs om han försökte se ut som en kvinna. Däremot en manlig man i rejäl kjol, rawwr!
Svar på tråden Jag gillar kvinnokläder..