• Lynx36

Jag gillar kvinnokläder..

Som rubriken anger så är jag en man som gillar kvinnokläder. Kanske kan benämnas transvestit då men jag är inte ute efter en diskussion kring det..
    Jag har i ett ganska nystartat förhållande tidigt sagt att jag har detta klädintresse till min fina flickvän.
    Hon var tveksam först och tänkte nog, som många gör, att jag kanske var homosexuell - så är inte fallet!
    Min diskussionsfråga är om det är egoistiskt av mig att klä mig i kjol eller klänning i hennes närvaro då jag anar att hon föredrar mig i  manliga kläder. Enkel lösning  är ju att jag låter bli det men sanningen är den att klä sig kvinnligt är en del av mig...

• Svar på tråden Jag gillar kvinnokläder..
  • Aniiee
    Benepee skrev 2014-05-26 21:39:52 följande:
    Det mesta är attraktivt för någon. 

För min del skulle jag inte gå igång på en kille som klär sig i kvinnokläder på ett feminint sätt, dvs om han försökte se ut som en kvinna. Däremot en manlig man i rejäl kjol, rawwr!
    Äh, både Mel Gibson i kilt (även om Mel gibson inte är riktigt klok) och Yuu i vacker 1700-talsklänning och allt däremellan kan vara skithett =P
    live as if you were to die tomorrow, feel as if you were to be reborn now , face it as if you were to live forever
  • Lynx36

Jag klär mig väl för att se bra ut i kvinnliga kläder men är tydligt man samtidigt. Jag undviker blommigt, rosa och volanger som inte skulle passa en kvinna i min ålder, Jag har kjol o kofta eller klänning men det är svårt att säga om det kan uppfattas som snyggt på en man. Jag har fått beröm av min flickvän för några kjolar som hon kunde tänka sig låna.

• Benepee
    Lynx36 skrev 2014-05-27 07:41:35 följande:
    Jag klär mig väl för att se bra ut i kvinnliga kläder men är tydligt man samtidigt. Jag undviker blommigt, rosa och volanger som inte skulle passa en kvinna i min ålder, Jag har kjol o kofta eller klänning men det är svårt att säga om det kan uppfattas som snyggt på en man. Jag har fått beröm av min flickvän för några kjolar som hon kunde tänka sig låna.
    Mycket av det som räknas som kvinnliga kläder räknas dit för att de är sydda för en kvinnlig figur, och sitter bättre på en sådan. Samtidigt tror jag det är lättare att få det att se snyggt ut om man som man väljer kläder som passar ens egen figur. Dvs samma garderobsregler som vi kvinnor har att spela efter :) Det verkar vara lite det som du är inne på, med tanke på att du skriver att du undviker blommigt osv.

Det här var snyggt, passade både hans ålder och figur. Personligen hade jag inte tänt på det, men hade han velat gå ut i det där hade det varit helt ok för min del: 

Men den här, nice! ;) Tona ned hipsterstilen så skulle jag absolut ragga på honom... ;)

• Lynx36

På vintern är det lättare att välja kläder. Stickade klänningar, strumpbyxor, mörka kjolar o koftor. Lite tantigt kanske men jag är ju medelålders..
    Nu till sommaren är jag avundsjuk på kvinnor som kan ha en luftig sommarklänning men det är inte så snyggt på mig. Delvis för att jag är lång och delvis för att jag inte rakar benen. 

• fluu

Och varför i hela världen skulle det vara egoistiskt?  Du vill väl ändå vara med någon som älskar dig och accepterar sig oavsett vad du klär dig i? Har hon problem med en jäkla kjol förtjänar hon inte dig.

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Lynx36
    fluu skrev 2014-05-27 19:19:10 följande:
    Och varför i hela världen skulle det vara egoistiskt?  Du vill väl ändå vara med någon som älskar dig och accepterar sig oavsett vad du klär dig i? Har hon problem med en jäkla kjol förtjänar hon inte dig.
    Jag menar att jag är egoistisk i den mening att jag prövar hennes kärlek genom att klä mig kvinnligt - något som jag vet hon inte ser som ett plus. Jag vill inte mista henne och har därför dessa tankar om att hitta en balans mellan mina klädstilar.
  • fluu
    Lynx36 skrev 2014-05-27 19:33:45 följande:
    Jag menar att jag är egoistisk i den mening att jag prövar hennes kärlek genom att klä mig kvinnligt - något som jag vet hon inte ser som ett plus. Jag vill inte mista henne och har därför dessa tankar om att hitta en balans mellan mina klädstilar.
    Så det är bättre att hon gillar en polerad bild av dig och inte den rätta?
    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • hallontroll
    Benepee skrev 2014-05-27 16:54:04 följande:
    Mycket av det som räknas som kvinnliga kläder räknas dit för att de är sydda för en kvinnlig figur, och sitter bättre på en sådan. Samtidigt tror jag det är lättare att få det att se snyggt ut om man som man väljer kläder som passar ens egen figur. Dvs samma garderobsregler som vi kvinnor har att spela efter :) Det verkar vara lite det som du är inne på, med tanke på att du skriver att du undviker blommigt osv. Det här var snyggt, passade både hans ålder och figur. Personligen hade jag inte tänt på det, men hade han velat gå ut i det där hade det varit helt ok för min del:  Men den här, nice! ;) Tona ned hipsterstilen så skulle jag absolut ragga på honom... ;)      

De killarna killar jag inte , men han är däremot väldigt snygg : media.tumblr.com/tumblr_mbkrcxKbv21r8vg8r.jpg
  • hallontroll

Gillar ska det stå. Sen får de och alla andra givetvis klä sig som de vill.

Svar på tråden Jag gillar kvinnokläder..