• Anonym (Klorofyll)

Fula män som enbart raggar på snyggingar och sen blir bittra.

Har märkt en stark tendens bland manliga vänner som är mindre snygga. De hänger på dejtingsajter, raggar endast på snyggingar, avfärdar tjejer som är på samma nivå som de själva - och sen blir de bittra för att ingen svarar. De verkar inte fatta att de borde sänka sina krav.

Någon mer än jag som märkt detta, och brukar ni isf tala om det för era kompisar att detta är problemet? Jag har ofta känt mig lockad att säga till killarna ifråga, men har hittills bitit mig i tungan då jag inte vill säga nåt taskigt.

• Svar på tråden Fula män som enbart raggar på snyggingar och sen blir bittra.
  • Anonym (Klorofyll)
    Kriya skrev 2014-05-26 22:55:48 följande:

Är det verkligen något fel på en person som anser att han/hon är fullkomligt värd att älskas precis som han/hon är - med alla sina fel och brister? 

Ja, när samma person väljer bort andra som inte är perfekta så anser jag det. Han väljer ju bort tjejer som inte har modellutseende och klagar på att alla möjliga tjejer är fula.
  • Kriya

TS, existerar verkligen någon sådan människa? Hur har du i så fall fått så omfattande erfarenhet av sådana sällsynta personer?

• Anonym (Z)
    Kriya skrev 2014-05-26 22:55:48 följande:
    Är det verkligen något fel på en person som anser att han/hon är fullkomligt värd att älskas precis som han/hon är - med alla sina fel och brister? 

Ja , om han/hon själv endast accepterar en "perfekt" man/kvinna och tycker att de flesta inte är tillräckligt bra för honom/henne. Vill man bli älskad med alla sina fel och brister får man älska andra med alla sina fel och brister.
  • AstridH
    Kriya skrev 2014-05-26 23:04:37 följande:
    TS, existerar verkligen någon sådan människa? Hur har du i så fall fått så omfattande erfarenhet av sådana sällsynta personer?
    Jag har nog träffat säkerligen 15 st sådana killar, som pratat öppet om det. De är så jävla arga på kvinnor och över att de aldrig får ligga, så sitter de där och hånskrattar åt kvinnor som ligger i deras liga. "Kolla på fläskfia där borta..", "Jag skulle inte ta i den där med tång", "Fan vad mycket tänder hon har" osv.

En gång blev jag lite småbetuttad i en nördig kille. Halvlång mittbena, "snabba" glasögon (sådana där som går in mot tinningarna, som tävlingscyklisters solglasögon), kläder som en 50-årig gubbe, inget ansikte att tala om. Jag tyckte dock att han var båd' gullig och intelligent, med småsmå fräknar över hela kroppen och en tatuering med motiv från sin favoritfilm. Han dumpade mig med anledning att jag inte hade långt blont hår och stora bröst(!).

En annan gång hängde jag med en polare som inte är så fager. Småfet, skallig, dålig hy. Han klagade på att kvinnor egentligen var mycket fulare än män, för att han hade sett en osminkad kvinna på stan och hon hade så ojämn färg på hyn och såg trött ut. Jag förklarade för honom att om alla män hade gått sminkade utom honom så hade han nog också sett rätt risig ut. Det höll han inte med om...
  • Anonym (Z)

Jag har också träffat en del sådana män. De finns.
  • Anonym (Klorofyll)

Jag utgår nu ifrån hans preferenser om vad som är "perfekt". Dessa råkar nu överensstämma med det rådande modellidealet.

Men nej, personligen anser jag att det perfekta är en utopi. Anser dock att det är en annan diskussion; valde detta ord för enkelhetens skull.
  • Anonym (Klorofyll)
    AstridH skrev 2014-05-26 23:14:26 följande:
    Jag har nog träffat säkerligen 15 st sådana killar, som pratat öppet om det. De är så jävla arga på kvinnor och över att de aldrig får ligga, så sitter de där och hånskrattar åt kvinnor som ligger i deras liga. "Kolla på fläskfia där borta..", "Jag skulle inte ta i den där med tång", "Fan vad mycket tänder hon har" osv.

En gång blev jag lite småbetuttad i en nördig kille. Halvlång mittbena, "snabba" glasögon (sådana där som går in mot tinningarna, som tävlingscyklisters solglasögon), kläder som en 50-årig gubbe, inget ansikte att tala om. Jag tyckte dock att han var båd' gullig och intelligent, med småsmå fräknar över hela kroppen och en tatuering med motiv från sin favoritfilm. Han dumpade mig med anledning att jag inte hade långt blont hår och stora bröst(!).

En annan gång hängde jag med en polare som inte är så fager. Småfet, skallig, dålig hy. Han klagade på att kvinnor egentligen var mycket fulare än män, för att han hade sett en osminkad kvinna på stan och hon hade så ojämn färg på hyn och såg trött ut. Jag förklarade för honom att om alla män hade gått sminkade utom honom så hade han nog också sett rätt risig ut. Det höll han inte med om...
    Det är _exakt_ denna typ jag syftar på!

Ett annat exempel jag har från bekantskapskretsen är en 39-åring på 120 kg dock ej i muskler (ja, jag vet att han väger detta) som klagar på att alla tjejer är så feta nu för tiden. Hans "feta tjejer" är normallånga och väger ca 65 kg. Själv är han lite sött mullig men inget som är avtändande enligt honom. Är dock inte benägen att hålla med om detta.
  • Kriya

TS, så egentligen handlar inte tråden om en stark trend hos mindre snygga män i största allmänhet - utan om EN man som du upplever agerar på det här sättet?

• Anonym (Klorofyll)
    Kriya skrev 2014-05-26 23:27:40 följande:

TS, så egentligen handlar inte tråden om en stark trend hos mindre snygga män i största allmänhet - utan om EN man som du upplever agerar på det här sättet?

Nej, jag tycker att detta är ett extremt vanligt fenomen hos en viss grupp av män. Men du ifrågasätter tydligen det. Andra som skriver i tråden är dock benägna att hålla med mig.

Eftersom det inte finns någon statistik är det omöjligt att bevisa saken, men jag tycker ändå att det är intressant med en diskussion kring det.
  • Anonym (S)

Mitt ex dejtade två av mina kompisar innan han träffade mig, den första var "inte tillräckligt snygg", den andra "inte tillräckligt intelligent" för honom, och han är varken särskilt snygg eller intelligent själv, och hans sociala kompetens är usel. han hade inte haft ett förhållande på 10 år innan vi blev tillsammans, och var allmänt bitter och sur för att han aldrig fick en flickvän. jag dög inte heller åt honom sen. jag vet inte vad som var "inte tillräckligt" för honom hos mig :p

Svar på tråden Fula män som enbart raggar på snyggingar och sen blir bittra.