• Anonym (Klorofyll)

Fula män som enbart raggar på snyggingar och sen blir bittra.

Har märkt en stark tendens bland manliga vänner som är mindre snygga. De hänger på dejtingsajter, raggar endast på snyggingar, avfärdar tjejer som är på samma nivå som de själva - och sen blir de bittra för att ingen svarar. De verkar inte fatta att de borde sänka sina krav.

Någon mer än jag som märkt detta, och brukar ni isf tala om det för era kompisar att detta är problemet? Jag har ofta känt mig lockad att säga till killarna ifråga, men har hittills bitit mig i tungan då jag inte vill säga nåt taskigt.

• Svar på tråden Fula män som enbart raggar på snyggingar och sen blir bittra.
  • Hypnotica

Jag har faktiskt inte stött på den typen men väl kusinen till den: "Jag är snäll, varför får jag inte ligga?"

Herregud vad jag avskyr attityden.

Jag är inte bitter - jag är välhumlad.
  • Anonym (?)
    Hypnotica skrev 2014-05-26 15:53:49 följande:
    Jag har faktiskt inte stött på den typen men väl kusinen till den: "Jag är snäll, varför får jag inte ligga?"

Herregud vad jag avskyr attityden.

Jag är nog snäppet närmare åt det hållet. Undrar varför det ska vara så svårt att hitta nån..
  • Hypnotica
    Anonym (?) skrev 2014-05-26 15:56:27 följande:

Jag är nog snäppet närmare åt det hållet. Undrar varför det ska vara så svårt att hitta nån..
    För att det inte handlar om snällhet bara. Attraktion bygger på fler saker än så. Och ingen är skyldigt någon annan ett ligg pga snällhet heller.

Min personliga åsikt i frågan är att män som går på sociala tillställningar eller på krogen med baktanken att hitta nån att ligga med, förstör för sig själva. Tro mig, det lyser igenom att du endast pratar med mig för att du vill ha chansen att ligga med mig.
  • Anonym (?)
    Hypnotica skrev 2014-05-26 16:04:44 följande:
    För att det inte handlar om snällhet bara. Attraktion bygger på fler saker än så. Och ingen är skyldigt någon annan ett ligg pga snällhet heller.

Min personliga åsikt i frågan är att män som går på sociala tillställningar eller på krogen med baktanken att hitta nån att ligga med, förstör för sig själva. Tro mig, det lyser igenom att du endast pratar med mig för att du vill ha chansen att ligga med mig.

Jag vet mycket väl att det krävs mycket mer för att attrahera någon och jag vet mycket väl attdet inte är en rättighet att få ligga. Pratar jag med en tjej är det i hopp om att skapa kontakt, inte att få ligga. Är det konstigt om man undrar varför det är svårt att hitta någon även om man kanske har viss kunskap om varför man är oattraktiv?
  • Anonym (...)
    Anonym (?) skrev 2014-05-26 16:27:10 följande:

Jag vet mycket väl att det krävs mycket mer för att attrahera någon och jag vet mycket väl attdet inte är en rättighet att få ligga. Pratar jag med en tjej är det i hopp om att skapa kontakt, inte att få ligga. Är det konstigt om man undrar varför det är svårt att hitta någon även om man kanske har viss kunskap om varför man är oattraktiv?
    Vad är det som gör att du är oattraktiv, tror du?
    Och hur många initiativ tar du, och var?
  • Anonym (Klorofyll)
    Anonym (?) skrev 2014-05-26 15:56:27 följande:

Jag tror faktiskt att du gör dig själv en björntjänst här eftersom det kanske snarare är desperationen de ser, inte att du är "för snäll". Om en kille raggar på mig och jag märker att jag är utbytbar (dvs att han tydligt bara vill ligga och skulle ta vem som helst till detta), då avfärdar jag honom. Få tjejen att känna sig speciell ist, men inte alltför snabbt - låt henne först visa vem hon är och "bevisa" nåt. Ingen vill bli tagen bara för att den råkar ha rätt kön.

Hoppas att detta kan vara till nytta för dig, du verkar ju vara en bra kille.
  • Anonym (Z)
    Hypnotica skrev 2014-05-26 16:04:44 följande:
    För att det inte handlar om snällhet bara. Attraktion bygger på fler saker än så. Och ingen är skyldigt någon annan ett ligg pga snällhet heller. Min personliga åsikt i frågan är att män som går på sociala tillställningar eller på krogen med baktanken att hitta nån att ligga med, förstör för sig själva. Tro mig, det lyser igenom att du endast pratar med mig för att du vill ha chansen att ligga med mig.

Precis.
  • Anonym (Hehe 2)
    Anonym (?) skrev 2014-05-26 16:27:10 följande:

Det är jättesynd men det märks verkligen direkt när en "snäll kille" vill skapa kontakt, oavsett vilken baktanke han har är det ändå alltid för att i slutändan få något mer. Som singeltjej märker man direkt när man hamnar i det överläge som situationen skapar och man kan driva med killen till fördärvet om man så vill. Inte så snällt men ibland har jag testat bara för att se hur långt jag kan gå, sagt helknäppa saker, vädrat ultrafeministiska åsikter, spelat psycho... Och ändå går inte killen därifrån, för han har ju iallafall fått kontakt med en tjej typ. Det funkar varje gång. Gå ut för att ha kul och ignorera alla tjejer istället. Spela lite världsvan, fuldansa och visa att du är en kille som går ut för att ha roligt, inte för att vara en panelhöna med suktande blick. Jag tror att du har lättare att hitta någon på set det sättet. Och viktigast, se till att hamna på lite efterfester för det är ju dit singlarna går :)
  • Anonym (Hehe 2)
    Anonym (Klorofyll) skrev 2014-05-26 16:40:25 följande:
    Jag tror faktiskt att du gör dig själv en björntjänst här eftersom det kanske snarare är desperationen de ser, inte att du är "för snäll". Om en kille raggar på mig och jag märker att jag är utbytbar (dvs att han tydligt bara vill ligga och skulle ta vem som helst till detta), då avfärdar jag honom. Få tjejen att känna sig speciell ist, men inte alltför snabbt - låt henne först visa vem hon är och "bevisa" nåt. Ingen vill bli tagen bara för att den råkar ha rätt kön. Hoppas att detta kan vara till nytta för dig, du verkar ju vara en bra kille.

Och det klorofyll sa, spot on! Samt detta: ingen tjej vill gå hem med killen som cirkulerat dansgolvet hela kvällen i hopp om att få napp! Min sambo var visserligen den killen kvällen jag tog hem honom men jag kan lova dig att han var så gullig att jag var tvungen att passa på. Oftast funkar det dock inte! :)
  • Anonym (?)
    Anonym (...) skrev 2014-05-26 16:36:36 följande:
    Vad är det som gör att du är oattraktiv, tror du?

Och hur många initiativ tar du, och var?

Har haft ett par trådar om det tidigare. Har dåligt, för att inte säga uselt, självförtroende när det gäller kvinnor plus att jag är väldigt introvert och blyg. Förstår mer än väl att den kombinationen inte funkar. Men trots det dåliga självförtroendet så försöker jag när tillfälle ges. Genom åren ( och devot många!) har jag provat krogen, singelresor, kvällskurser, nätdejting mm. På falultetsfestet/ pubar under studieåren. Har gått i terapi i omgångar och provat sk dejtingcoacher för att få bukt med självförtroendet. Hittills utan resultat. Det som funkat bäst har varit nätdejting, då har jag i alla fall lyckats få till någon träff då och då med olika kvinnor. Men när vi ses IRL första gången tar det stopp. Det blir inga fler dejter. Och förmodligen just för att de känner av min osäkerhet.
Svar på tråden Fula män som enbart raggar på snyggingar och sen blir bittra.