• Anonym (Klorofyll)

Fula män som enbart raggar på snyggingar och sen blir bittra.

Har märkt en stark tendens bland manliga vänner som är mindre snygga. De hänger på dejtingsajter, raggar endast på snyggingar, avfärdar tjejer som är på samma nivå som de själva - och sen blir de bittra för att ingen svarar. De verkar inte fatta att de borde sänka sina krav.

Någon mer än jag som märkt detta, och brukar ni isf tala om det för era kompisar att detta är problemet? Jag har ofta känt mig lockad att säga till killarna ifråga, men har hittills bitit mig i tungan då jag inte vill säga nåt taskigt.

• Svar på tråden Fula män som enbart raggar på snyggingar och sen blir bittra.
  • Jonasson
    Chrill3 skrev 2014-05-30 11:53:41 följande:
    Brådska? Gjort detta i snart 3 år. Kallar de mer, grymt tålamod.

Kanske inte riktigt så. Men de känner väl att, de kan hela tiden få bättre.

Jag har varit singel i två år och före det så var det sexlöst länge i ett dött förhållande men trotts det så nätdejtar jag inte och när jag går ut så orkar jag inte ens dra på mig annat än ett par träningsbyxor. Så härligt att få sunka ner sig utan att bry sig om att någon kvinna ska se mig. Det är ju liksom inte så att alla mina bekymmer blir lösta för att jag får ett falskt fruntimmer som älskar mig under en tid Glad
  • Anonym (Sur Puppa)

Så här är det väl man har tre kategorier att vinna med 1. Utseende 2. Social status (utbildning ,yrke, intressen) 3. Ekonomi ... Dvs om man är man ... om man är kvinna så har man bara 1:an. Jag tror inte det är gynnsamt för en kvinna att berätta om en fantastisk karriär eller mycket pengar

• Anonym (Klorofyll)
    Anonym (Sur Puppa) skrev 2014-05-30 18:24:36 följande:

Så här är det väl man har tre kategorier att vinna med 1. Utseende 2. Social status (utbildning ,yrke, intressen) 3. Ekonomi ... Dvs om man är man ... om man är kvinna så har man bara 1:an. Jag tror inte det är gynnsamt för en kvinna att berätta om en fantastisk karriär eller mycket pengar

Stämmer inte, då det är helt och hållet individuellt. Jag (kvinna) har blivit dumpad för att jag inte hade tillräckligt mkt pengar.
  • Anonym (Arne Anka)

Så, hur många här skulle kunna tänka sig att använda en datingsite där man ger varandra en rating.

T.ex. så får man varje gång man loggar in 5 par där man bedömmer vilken som är mest attraktiv. Eller så måste man göra det för att få skicka ett meddeland men att det åå något sätt är tvingande att bedömma några lit nu och då.

På den siten får man bara skicka meddelanden till de som är på samma nivå eller under en själv. Det borde hidra beteendet som tråden handlar om.

• Anonym (anonym)
    Anonym (Arne Anka) skrev 2014-05-30 18:43:05 följande:
    Så, hur många här skulle kunna tänka sig att använda en datingsite där man ger varandra en rating.
    T.ex. så får man varje gång man loggar in 5 par där man bedömmer vilken som är mest attraktiv. Eller så måste man göra det för att få skicka ett meddeland men att det åå något sätt är tvingande att bedömma några lit nu och då.
    På den siten får man bara skicka meddelanden till de som är på samma nivå eller under en själv. Det borde hidra beteendet som tråden handlar om.
    Du räknar helt bort gemensamma värderingar, intressen, utbildningsnivå osv och tänker dig att det endast ska bero på hur de görs sig på bild som kan vara hur retuscherad som helst.
    Människor kan vara hur attraktiva som helst men ha ett IQ på 92, eller inte se så bra ut på bild men i verkligheten när man ser minspel och gester blir väldigt tilltalande.
  • Anonym (Arne Anka)
    Anonym (anonym) skrev 2014-05-30 18:48:45 följande:
    Du räknar helt bort gemensamma värderingar, intressen, utbildningsnivå osv och tänker dig att det endast ska bero på hur de görs sig på bild som kan vara hur retuscherad som helst.

Människor kan vara hur attraktiva som helst men ha ett IQ på 92, eller inte se så bra ut på bild men i verkligheten när man ser minspel och gester blir väldigt tilltalande.

Det där är sådant som ändå går att avgöra på en datingsite med undantag av gemensamma intressen. Man skulle kanske kunna konstruera motsvarande bedämning på andra egenskaper samt att ge en inbördes bonus om man har liknande intressen...
  • Anonym (Arne Anka)
    Anonym (Arne Anka) skrev 2014-05-30 19:00:27 följande:
    Det där är sådant som ändå går att avgöra på en datingsite med undantag av gemensamma intressen. Man skulle kanske kunna konstruera motsvarande bedämning på andra egenskaper samt att ge en inbördes bonus om man har liknande intressen...

"Det där är sådant som ändå INTE går att avgöra på en datingsite med undantag av gemensamma intressen."

Skulle det stå.
  • Rosebud
    Anonym (anonym) skrev 2014-05-30 18:48:45 följande:
    Huvudet på spiken. Har flera gånger förundrats över varför jag är likgiltig och ointresserad av
    kvinnor som toppar många mäns önskelistor både här och där. Omvänt kan jag bli ändlöst! tagen
    av små möss med en helt fenomenal interaktion och ett levande, kommunicerande sätt.
    Kanske är det nånting om det där med samma våglängd? 
  • Anonym (Sur Puppa)
    Anonym (Klorofyll) skrev 2014-05-30 18:33:01 följande:
    Stämmer inte, då det är helt och hållet individuellt. Jag (kvinna) har blivit dumpad för att jag inte hade tillräckligt mkt pengar.
    Fast då måste du ha haft väldigt knalt ekonomiskt - det flesta män är väl nöjda på nivån 20000 kr/mån för kvinnans räkning?
  • Anonym (Arne Anka)
    Rosebud skrev 2014-05-30 19:09:08 följande:
    Huvudet på spiken. Har flera gånger förundrats över varför jag är likgiltig och ointresserad av

kvinnor som toppar många mäns önskelistor både här och där. Omvänt kan jag bli ändlöst! tagen

av små möss med en helt fenomenal interaktion och ett levande, kommunicerande sätt.

Kanske är det nånting om det där med samma våglängd? 

Och hur märker man det på en datingsite?

Om man träffas på riktigt så kan jag förstå det men men problemet som det pratas om här är ju att tjejer är trötta på att bli kontaktade av fula män på datingsiter.
Svar på tråden Fula män som enbart raggar på snyggingar och sen blir bittra.