• Anonym (Klorofyll)

Fula män som enbart raggar på snyggingar och sen blir bittra.

Har märkt en stark tendens bland manliga vänner som är mindre snygga. De hänger på dejtingsajter, raggar endast på snyggingar, avfärdar tjejer som är på samma nivå som de själva - och sen blir de bittra för att ingen svarar. De verkar inte fatta att de borde sänka sina krav.

Någon mer än jag som märkt detta, och brukar ni isf tala om det för era kompisar att detta är problemet? Jag har ofta känt mig lockad att säga till killarna ifråga, men har hittills bitit mig i tungan då jag inte vill säga nåt taskigt.

• Svar på tråden Fula män som enbart raggar på snyggingar och sen blir bittra.
  • Anonym (??)
    Anonym (Z) skrev 2014-05-31 11:10:47 följande:

Det borde de , men inte endast på grund av utseendet , utan på grund av helheten. Är en man mindre snygg får han jobba på andra delar för att få vackra kvinnor. Just dessa man vi diskuterar är fula och tror att deras existens räcker att kvinnor ska vilja ha dem , sen blir de sura när det inte funkar i verkligheten. De mindre snygga män som attraherar kvinnor ( ej köper kvinnor ) har oftast andra egenskaper som lockar.

Jag håller inte med dig. Hur gör du själv när du ser någon snygg? 

Hur tänker du själv?  Tänker du, nä fan han är för snygg, jag har ingen chans. Det är ju helt sjukt isåfall.

Jag själv hade aldrig velat leva tillsammans med en tjej som jag inte tycker är attraktiv.

Verkar mer som du dömer människor. Du kanske tror att du ser bra ut och är bättre än alla andra? Vilket för många tjejer gör som egentligen inte ser så bra ut.          

• Anonym (Z)
    Anonym (Snart gammal) skrev 2014-05-31 11:20:04 följande:
    Men varför är det ens ett mål att "få" en snygg kvinna. Varför inte en smart eller rolig eller snäll? Varför är snygg nummer ett? Jag var skitsnygg när jag var yngre, nu som lite äldre är jag knappt intressant - jag har samma personlighet till och med bättre eftersom jag har upplevt och gjort massa spännande saker. Jag har aldrig letat efter en grekisk gud, några av mina killar har sett hyfsade ut och några har varit "fula"

Precis. Just den ytliga attityden gör dessa män så oattraktiva. Inte deras utseende. De flesta vackra kvinnor förstår genast att dessa män endast bryr sig om deras yttre , och inte en dugg om hur de är som människor. Det är oattraktivt oavsett mannen är snygg eller ful. Men det finns kvinnor som har sex med snygga män för sexets och utseeendets skull , så snygga ytliga män får ligga. Men varför skulle en vacker kvinna slösa tid på en man som är ful och ytlig ?
  • Anonym (Z)
    Anonym (??) skrev 2014-05-31 11:36:43 följande:
    Jag håller inte med dig. Hur gör du själv när du ser någon snygg?  Hur tänker du själv?  Tänker du, nä fan han är för snygg, jag har ingen chans. Det är ju helt sjukt isåfall. Jag själv hade aldrig velat leva tillsammans med en tjej som jag inte tycker är attraktiv. Verkar mer som du dömer människor. Du kanske tror att du ser bra ut och är bättre än alla andra? Vilket för många tjejer gör som egentligen inte ser så bra ut.          

Jag har skrivit mer än 1 gång att det handlar inte om män som inte är snygga utan deras ego , beteende och kvinnosyn. Självklart är jag också också intresserad av män jag tycker är attraktiva , men jag blir inte sur om någon inte är intresserad , och kallar inte de ytliga och värre saker för det. Inte heller kallar jag mindre snygga människor träskpaddor , och liknande . Jag har inget emot att en mindre snygg / äldre man kommer fram till mig så länge han är trevlig och artig , och behandlar mig med respekt , och inte som en köttbit . Precis som jag behandlar andra oavsett hur de ser ut. Eftersom jag gillar inte pojkaktiga modellsnygga män händer inte att jag inte tycker jag är tillräcklig snygg för just de männen jag gillar , men gillar de inte mig är det också okej. Men jag har ingen anledning att diskutera med någon som har problem med läsförståelse och kommer med personalangrepp. Du får gärna tycka att jag är ful om det gör ditt liv lyckligare , det bryr jag mig inte alls om.
  • Anonym (Z)

Det räcker inte heller om någon är bara snygg , dock just den tråden handlar om män som är fula och endast vill dejta unga snygga modeller.

• Anonym (Z)

Personangrepp ska det stå givetvis.

• FeliciaA2
    ErnstHugo skrev 2014-05-29 11:04:08 följande:
    Der är möjligt att det existerar män som resonerar och agerar i linje med sannas och TS beskrivning. Dock tror jag inte att de är så många att de utgör en egen kategori. Jag tror mina egna erfarenheter delas av betydligt fler än ovan beskrivna. Att som ganska normal både gällande utseende och kropp, där vi även med själklarhet tar hand om träning och annan kroppsvård, med självklarhet inte förväntar oss vara attraktiva i yngre kvinnors ögon. Att vi heller inte efter 40 förnekar oss själva utan kanske med ett större lugn och möjligen med en smula mognad till vår förvåning upptäcker att en del vackra unga kvinnor blir glada och trygga i vår närvaro, ja rentav konstigt nog tänder på oss. Denna känsla av förvåning tror jag är vanligare i den större kategorin "normala" män, jämfört med den av TS beskrivna bitterheten.
    Jag har väl inte råkat på bitterheten men jag har ofta sett att den kategorin  män som agerar på detta sätt definitivt finns . Dvs de som kategoriskt enbart jagar "lammkött" (*) i stället för att ägna sig åt mer jämnåriga potentiella partner. Detta har jag sett såväl på krogen som på dejtingsiter.

(*Lammkött" är ett relativt ord här. För mig innebär det 5 eller fler års mellanskillnad.)

När jag dejtade för ett par år sedan var det ofta män med 17 eller ännu fler års åldersskillnad som uppvaktade. Med andra ord var de i pensionsåldern snarare än mogna män. De undvek kategoriskt att läsa min "kravspec" på ålder, utbildning, fysik och intressen. 
  • Elsa von Brabant
    FeliciaA2 skrev 2014-05-31 12:46:08 följande:
    Jag har väl inte råkat på bitterheten men jag har ofta sett att den kategorin  män som agerar på detta sätt definitivt finns . Dvs de som kategoriskt enbart jagar "lammkött" (*) i stället för att ägna sig åt mer jämnåriga potentiella partner. Detta har jag sett såväl på krogen som på dejtingsiter.

(*Lammkött" är ett relativt ord här. För mig innebär det 5 eller fler års mellanskillnad.)

När jag dejtade för ett par år sedan var det ofta män med 17 eller ännu fler års åldersskillnad som uppvaktade. Med andra ord var de i pensionsåldern snarare än mogna män. De undvek kategoriskt att läsa min "kravspec" på ålder, utbildning, fysik och intressen. 
    Fem års åldersskillnad kan det väl bara vara, om en tonåring (18-19) raggar på ett barn (13-14)..?

När den yngsta har fyllt 25 är väl fem eller tio år ingenting, eller..? Minst 15 års skillnad skulle jag säga att det måste vara, om man ska börja tala om "lammkött".
  • Anonym (Klorofyll)
    Anonym (??) skrev 2014-05-31 11:36:43 följande:

Jag håller inte med dig. Hur gör du själv när du ser någon snygg? 

Hur tänker du själv?  Tänker du, nä fan han är för snygg, jag har ingen chans. Det är ju helt sjukt isåfall.

Jag själv hade aldrig velat leva tillsammans med en tjej som jag inte tycker är attraktiv.

Verkar mer som du dömer människor. Du kanske tror att du ser bra ut och är bättre än alla andra? Vilket för många tjejer gör som egentligen inte ser så bra ut.          

Jag kan absolut tänka att nån är "för snygg" eller "för ung" och därmed avstå kontakt. Och då ser jag ändå väldigt bra ut (mellan 8-10 beroende på vem som placerat in mig på skalan). Iaf i det övre spannet.

Tycker inte att det är tragiskt att tänka så, snarare insiktsfullt. Fler män borde testa att tänka så!
  • Anonym (Klorofyll)

I princip är det uteslutande männen själva som hävdar att män blir snyggare med åren medan kvinnan förfaller.

Jag vill minnas att det fanns en omröstningstråd här på FL tidigare där man skulle ange vid vilken ålder män är som mest attraktiva rent fysiskt. De flesta (kvinnor) svarade omkring 25! Det betydde dock inte att de raggade på dessa eller ens föredrog dem, av andra skäl. Men enbart sett till fysiken tyckte de flesta att det var kring denna ålder män var som snyggast, och detta är jag benägen att hålla med om.

Om män ska uttala sig om andra mäns utseende blir det bara fel för oss kvinnor, för det viktigaste tas inte med i beräkningen - den sexuella attraktionen. Män utgår alltså ifrån något helt annat än vad kvinnor gör. Likaså blir det fel när kvinnor ska göra detsamma med andra kvinnors utseenden. Oftast föredrar kvinnor en helt annan typ av utseende hos sitt eget kön än vad män gör; likaså föredrar män oftare biffigare, hårdare action-utseenden hos sitt eget kön. Lite mer härjade utseenden, om man säger så.

• Anonym (Klorofyll)

Ett exempel på sånt som kvinnorna själva rankar högre i tester än männen är lockigt hår. Män föredrar rakt i de flesta fall.

Svar på tråden Fula män som enbart raggar på snyggingar och sen blir bittra.