ErnstHugo skrev 2014-05-29 11:04:08 följande:
Der är möjligt att det existerar män som resonerar och agerar i linje med sannas och TS beskrivning. Dock tror jag inte att de är så många att de utgör en egen kategori. Jag tror mina egna erfarenheter delas av betydligt fler än ovan beskrivna. Att som ganska normal både gällande utseende och kropp, där vi även med själklarhet tar hand om träning och annan kroppsvård, med självklarhet inte förväntar oss vara attraktiva i yngre kvinnors ögon. Att vi heller inte efter 40 förnekar oss själva utan kanske med ett större lugn och möjligen med en smula mognad till vår förvåning upptäcker att en del vackra unga kvinnor blir glada och trygga i vår närvaro, ja rentav konstigt nog tänder på oss. Denna känsla av förvåning tror jag är vanligare i den större kategorin "normala" män, jämfört med den av TS beskrivna bitterheten.
Jag har väl inte råkat på bitterheten men jag har ofta sett att den kategorin män som agerar på detta sätt definitivt finns . Dvs de som kategoriskt enbart jagar "lammkött" (*) i stället för att ägna sig åt mer jämnåriga potentiella partner. Detta har jag sett såväl på krogen som på dejtingsiter.
(*Lammkött" är ett relativt ord här. För mig innebär det 5 eller fler års mellanskillnad.)
När jag dejtade för ett par år sedan var det ofta män med 17 eller ännu fler års åldersskillnad som uppvaktade. Med andra ord var de i pensionsåldern snarare än mogna män. De undvek kategoriskt att läsa min "kravspec" på ålder, utbildning, fysik och intressen.