• Anonym (Klorofyll)

Fula män som enbart raggar på snyggingar och sen blir bittra.

Har märkt en stark tendens bland manliga vänner som är mindre snygga. De hänger på dejtingsajter, raggar endast på snyggingar, avfärdar tjejer som är på samma nivå som de själva - och sen blir de bittra för att ingen svarar. De verkar inte fatta att de borde sänka sina krav.

Någon mer än jag som märkt detta, och brukar ni isf tala om det för era kompisar att detta är problemet? Jag har ofta känt mig lockad att säga till killarna ifråga, men har hittills bitit mig i tungan då jag inte vill säga nåt taskigt.

• Svar på tråden Fula män som enbart raggar på snyggingar och sen blir bittra.
  • Anonym (Klorofyll)
    Anonym (Klorofyll) skrev 2014-05-31 13:42:47 följande:

Ett exempel på sånt som kvinnorna själva rankar högre i tester än männen är lockigt hår. Män föredrar rakt i de flesta fall.

Hos kvinnorna själva, alltså. *förtydligar*
  • Efraim Barkbit

Lockigt hår är fint

Postbanken, Postbanken, Poooostbanken
  • Anonym (Klorofyll)
    ErnstHugo skrev 2014-05-31 14:10:16 följande:

Lockigt hår är fint smile1.gif

Postbanken, Postbanken, Poooostbanken
    Ok, det finns säkert män som gillar det också, men i studierna framkom det att merparten föredrog rakt hår.
  • Elsa von Brabant
    Anonym (Klorofyll) skrev 2014-05-31 13:22:02 följande:
    I princip är det uteslutande männen själva som hävdar att män blir snyggare med åren medan kvinnan förfaller.

Jag vill minnas att det fanns en omröstningstråd här på FL tidigare där man skulle ange vid vilken ålder män är som mest attraktiva rent fysiskt. De flesta (kvinnor) svarade omkring 25! Det betydde dock inte att de raggade på dessa eller ens föredrog dem, av andra skäl. Men enbart sett till fysiken tyckte de flesta att det var kring denna ålder män var som snyggast, och detta är jag benägen att hålla med om.

Om män ska uttala sig om andra mäns utseende blir det bara fel för oss kvinnor, för det viktigaste tas inte med i beräkningen - den sexuella attraktionen. Män utgår alltså ifrån något helt annat än vad kvinnor gör. Likaså blir det fel när kvinnor ska göra detsamma med andra kvinnors utseenden. Oftast föredrar kvinnor en helt annan typ av utseende hos sitt eget kön än vad män gör; likaså föredrar män oftare biffigare, hårdare action-utseenden hos sitt eget kön. Lite mer härjade utseenden, om man säger så.
    Fast jag tror att detta med 25-åringarna, beror på att medelåldern är väldigt låg här på Familjeliv. De flesta verkar vara unga mammor - och då är såklart en man som är 0-5 år äldre än de själva drömmen. Det där följer med upp i min erfarenhet, och när man är 40+ vill man inte längre ha en 25-åring. Man kan se att han är vacker, men det finns inget begär. Utan han ser för valpig ut, till och med om han är vältränad brukar det gossaktiga, valpiga lysa igenom för mycket på 25-åringar. I mitt tycke i alla fall.

Nu föredrar jag alla gånger snygga 45-50-åringar. För övrigt föredrar jag även mer härjade utseenden, sådana som du beskriver i ditt sista stycke! Och det tror jag många kvinnor gör. Men när det gäller mäns och kvinnors syn på vad som är en attraktiv kvinna, så har du lite rätt tror jag. Många män föredrar fräcka, vulgära, porriga kvinnor - och sådana kvinnor väcker enbart avsky och förakt hos andra kvinnor. Kvinnor föredrar att titta på vala, slanka, klassiska skönheter utan alltför stora bröst på den vita duken samt i reklamen.
  • Anonym (Gamla foton på dejtsidor)
    Anonym (Klorofyll) skrev 2014-05-31 13:22:02 följande:
    I princip är det uteslutande männen själva som hävdar att män blir snyggare med åren medan kvinnan förfaller.

Jag vill minnas att det fanns en omröstningstråd här på FL tidigare där man skulle ange vid vilken ålder män är som mest attraktiva rent fysiskt. De flesta (kvinnor) svarade omkring 25! Det betydde dock inte att de raggade på dessa eller ens föredrog dem, av andra skäl. Men enbart sett till fysiken tyckte de flesta att det var kring denna ålder män var som snyggast, och detta är jag benägen att hålla med om.

Om män ska uttala sig om andra mäns utseende blir det bara fel för oss kvinnor, för det viktigaste tas inte med i beräkningen - den sexuella attraktionen. Män utgår alltså ifrån något helt annat än vad kvinnor gör. Likaså blir det fel när kvinnor ska göra detsamma med andra kvinnors utseenden. Oftast föredrar kvinnor en helt annan typ av utseende hos sitt eget kön än vad män gör; likaså föredrar män oftare biffigare, hårdare action-utseenden hos sitt eget kön. Lite mer härjade utseenden, om man säger så.

Det här håller jag absolut med om!!! Jag skulle aldrig flörta med en 25-åring eftersom jag inte vill få dem att känna obegag av att en nästan 15 åt äldre tjej/kvinna stöter på dem. Och om en 25-åring försöker flörta med mig (händer då och då) så ler jag och är trevlig men inte mer än så, eftersom de inte är i samma stadie av livet som mig, och jag vill ha något seriöst för resten av livet, och det är inte sannolikt att jag får detta med en 25-åring.

Men visst är 25-åringar snygga. Och visst förfaller männen i lika hög grad som kvinnorna!!! Efter ungefär åldern 30-35 år börjar en hel del killar förfalla!!!

(Dock så riktar jag in mig på att försöka hitta någon kring min egen ålder +/- 5 år. Inte äldre för då brukar de vara oattraktiva och se gamla ut. Och inte yngre för då brukar de inte verka söka något seriöst med mig. Många män i min egen ålder ser också gamla ut, om jag ska vara ärlig.)
  • Elsa von Brabant
    Anonym (Gamla foton på dejtsidor) skrev 2014-05-31 14:38:36 följande:

Det här håller jag absolut med om!!! Jag skulle aldrig flörta med en 25-åring eftersom jag inte vill få dem att känna obegag av att en nästan 15 åt äldre tjej/kvinna stöter på dem. Och om en 25-åring försöker flörta med mig (händer då och då) så ler jag och är trevlig men inte mer än så, eftersom de inte är i samma stadie av livet som mig, och jag vill ha något seriöst för resten av livet, och det är inte sannolikt att jag får detta med en 25-åring.

Men visst är 25-åringar snygga. Och visst förfaller männen i lika hög grad som kvinnorna!!! Efter ungefär åldern 30-35 år börjar en hel del killar förfalla!!!

(Dock så riktar jag in mig på att försöka hitta någon kring min egen ålder +/- 5 år. Inte äldre för då brukar de vara oattraktiva och se gamla ut. Och inte yngre för då brukar de inte verka söka något seriöst med mig. Många män i min egen ålder ser också gamla ut, om jag ska vara ärlig.)
    Fast om det var en 25-årig ensamstående pappa då? Som fått de barn han han vill ha, så att inte din avtagande fruktsamhet spelade någon roll. Då skulle ni väl kunna vara nästan på samma nivå..?
  • Anonym (k)
    Elsa von Brabant skrev 2014-05-31 16:41:49 följande:
    Fast om det var en 25-årig ensamstående pappa då? Som fått de barn han han vill ha, så att inte din avtagande fruktsamhet spelade någon roll. Då skulle ni väl kunna vara nästan på samma nivå..?
    Hur gammal är du? En tjej som tycker John Locke är snygg måste vara en kvinna i 50 års åldern.
  • Jonasson

Vojne vojne vilka långa utlägg!. Kan nog bli svårt att nå konsensus i detta ämne tror jag. Kan vi enas om att de allra flesta vill ha bättre än vad de kan få och att det medför att vissa sliter som djur för att uppnå detta medans andra lägger ner och låter livet ha sin gång. (läs blir utan sällskap Glad)

• Elsa von Brabant
    Anonym (k) skrev 2014-05-31 16:43:06 följande:
    Hur gammal är du? En tjej som tycker John Locke är snygg måste vara en kvinna i 50 års åldern.
    Det kanske jag är!
  • Anonym (k)
    Elsa von Brabant skrev 2014-05-31 16:46:26 följande:
    Det kanske jag är! smile1.gif
    Visst han är en jägare och kan fixa mat till dig och dina barn, men han har ju inget hår på skallen! Det är inte snyggt.
Svar på tråden Fula män som enbart raggar på snyggingar och sen blir bittra.