• Bobabe

BF Februari 2015

Hittade ingen tråd för oss med BF i Februari 2015.
    Jag är i vecka 5 nu. Plussade idag.
    Har sedan tidigare 3 barn som är 5,6,7 år.
    Så detta blir alltså fjärde barnet. 
    Hoppas fler hoppar in i tråden

• Svar på tråden BF Februari 2015
  • Loncelot
    Cheeriee skrev 2014-09-22 09:27:28 följande:

Sen annan grej, det kommer mjölk från mina bröst redan !! mest under nätterna, det kan väl inte vara vanligt?? haha!

Fullt normalt
  • Mariiiah

Hallå tjejer!

Jag har precis gått in i vecka 19 och är såå orolig.. redan i vecka 14-15 kände jag  tydliga buffar långt nere i magen, ingen tvekan på att det var bebis. Men sen dess har det varit superlugnt, tycker mig ana lite fladder ibland men ingenting som märks. Varför kände jag då så tydligt innan??.. blir ju livrädd =( har RUL om några dagar.. men nu blev jag bara mer nervös för det.

Sen annan grej, det kommer mjölk från mina bröst redan !! mest under nätterna, det kan väl inte vara vanligt?? haha!

Fullt normalt att inte känna hela tiden. Kände från v 13 till 16 sen inget alls. Började dock

igen passande nog efter RUL, v 19.
    ~Sigrid 2013-07-09~ I ~BF 2015-02-19~
  • Cheeriee
    Mariiiah skrev 2014-09-22 11:53:09 följande:
    Fullt normalt att inte känna hela tiden. Kände från v 13 till 16 sen inget alls. Började dock

igen passande nog efter RUL, v 19.
    Åh kan inte ens förklara hur mycket detta lugnade mig.. så skönt att höra, allt är nog som det ska =)
    Loncelot skrev 2014-09-22 11:44:48 följande:
    Fullt normalt

Trodde först att jag fått någon infektion eller så, men kom snabbt på att jag är ju faktiskt gravid haha
  • Saken86

Hallå tjejer!

Jag har precis gått in i vecka 19 och är såå orolig.. redan i vecka 14-15 kände jag  tydliga buffar långt nere i magen, ingen tvekan på att det var bebis. Men sen dess har det varit superlugnt, tycker mig ana lite fladder ibland men ingenting som märks. Varför kände jag då så tydligt innan??.. blir ju livrädd =( har RUL om några dagar.. men nu blev jag bara mer nervös för det.

Samma här!!

Typ exakt samma faktiskt. Har dock sett bebisen på Rul och har hört hjärtat slå hemma med doppler.

Men har moderkakan i Framvägg så antar att den ligger på ett sådant sätt att det dämpas. Kändes tydligare när hon låg längre ner. Nu känns det som att det bli mindre ju högre upp hon flyttar sig typ? Lyssnar man med dopplern hör man tydliga karatekickar men känner inte. Men får väl ha tålamod. Blä. Jag har ju inget sånt ;)
  • jemo2014
    Saken86 skrev 2014-09-22 12:13:46 följande:
    Samma här!!

Typ exakt samma faktiskt. Har dock sett bebisen på Rul och har hört hjärtat slå hemma med doppler.

Men har moderkakan i Framvägg så antar att den ligger på ett sådant sätt att det dämpas. Kändes tydligare när hon låg längre ner. Nu känns det som att det bli mindre ju högre upp hon flyttar sig typ? Lyssnar man med dopplern hör man tydliga karatekickar men känner inte. Men får väl ha tålamod. Blä. Jag har ju inget sånt ;)
    Min moderkaka ligger också i framvägg och jag känner allt väldigt diskret. Längtar tills det blir tydligare, men det kommer väl :) Är i vecka 20 nu och känner bubbligt och sprattligt ibland, men väldigt försiktigt... 
  • mocha8676
    Sezzie skrev 2014-09-22 01:21:56 följande:

Vi har bestämt sedan länge! Det är en Ellie eller Neo i magen :) (vi tror en Ellie)

För oss blir det också ellie om det blir en flicka! Återstår att se imorn.. Blir deg en pojk blir det Erik!
  • Sezzie
    mocha8676 skrev 2014-09-22 13:06:40 följande:
    För oss blir det också ellie om det blir en flicka! Återstår att se imorn.. Blir deg en pojk blir det Erik!
    Åh! Jag bara älskar det namnet! Vi får se vad det blir den 30:e ^^ Spännande att ni får veta imorgon!
  • Saltvatten
    jemo2014 skrev 2014-09-22 12:22:07 följande:
    Min moderkaka ligger också i framvägg och jag känner allt väldigt diskret. Längtar tills det blir tydligare, men det kommer väl :) Är i vecka 20 nu och känner bubbligt och sprattligt ibland, men väldigt försiktigt... 
    Jag känner små, små kickar till och från men vissa dagar kan det vara så lugnt att man nästan blir orolig. Idag så kände jag dock en rejäl liten kick i morse på jobbet, jag riktigt hoppade till av den Skrattande 
    Har också moerkakan i framvägg så det förklarar varför jag inte känner så tydligt ännu och varför jag hör så dåligt med dopplern.

Vill få känna mer sparkar nu snart....är otåligTungan ute
  • Saltvatten

Vad har ni köpt hittills till bebisen?

Vi har köpt de flesta stora sakerna som vagn, skötbord, babysitter, badbalja, babygym o s v. Stolen till bilen ska vi hämta i helgen och då ska vi även till IKEA och inhandla spjälsäng, om den som vi kollat på finns i lager Glad

Sen återstår lite mindre saker som mer kläder, hygienartiklar.
    Vet inte riktigt mer vad som kan vara bra att inhandla?

Vi har hittills i gömmorna:
    - lite påslakan/lkan
    - några mysiga filtar, men nån mer av varmare modell står på listan
    - lite blandade kläer
    - en fleeceoverall

Det är  väl vad jag kommer på nu Glad

• jemo2014
    Saltvatten skrev 2014-09-22 14:10:16 följande:

Vad har ni köpt hittills till bebisen?

Vi har köpt de flesta stora sakerna som vagn, skötbord, babysitter, badbalja, babygym o s v. Stolen till bilen ska vi hämta i helgen och då ska vi även till IKEA och inhandla spjälsäng, om den som vi kollat på finns i lager Glad

Sen återstår lite mindre saker som mer kläder, hygienartiklar.
    Vet inte riktigt mer vad som kan vara bra att inhandla?

Vi har hittills i gömmorna:
    - lite påslakan/lkan
    - några mysiga filtar, men nån mer av varmare modell står på listan
    - lite blandade kläer
    - en fleeceoverall

Det är  väl vad jag kommer på nu Glad

Oj oj oj! Vi har bara köpt en body, en mössa och ett par söta byxor :) Och det gjorde vi i torsdags... 
Svar på tråden BF Februari 2015