• Bobabe

BF Februari 2015

Hittade ingen tråd för oss med BF i Februari 2015.
    Jag är i vecka 5 nu. Plussade idag.
    Har sedan tidigare 3 barn som är 5,6,7 år.
    Så detta blir alltså fjärde barnet. 
    Hoppas fler hoppar in i tråden

• Svar på tråden BF Februari 2015
  • momiaan

Går in i v20 denna vecka. De tre senaste veckorna har jag haft känt "fladder" på morgnarna eller när jag suttit framåtlutad och liksom "vikt" magen :P 

Nu har jag dock inte känt något ALLS i en veckas tid! Är jätteorolig och har tid om vecka på RUL.

Känns jobbigt :(

Väntar mitt andra barn och trodde verkligen jag skulle känna av före, "alla andra" gör ju det...

Tänker om det bara var tamarna jag kände av tidigare (har haft jobbig förstoppning)... 

• kiriaki
    momiaan skrev 2014-09-23 06:38:38 följande:

Går in i v20 denna vecka. De tre senaste veckorna har jag haft känt "fladder" på morgnarna eller när jag suttit framåtlutad och liksom "vikt" magen :P 

Nu har jag dock inte känt något ALLS i en veckas tid! Är jätteorolig och har tid om vecka på RUL.

Väntar mitt andra barn och trodde verkligen jag skulle känna av före, "alla andra" gör ju det...

Tänker om det bara var tamarna jag kände av tidigare (har haft jobbig förstoppning)... 

Oroa dig inte! Andra barnet for mig ocksa och kande nastan senare nu! Har dessutom en lurig bebis som tycker det ar roligast att leva om pa natten da jag sover och inte marker ngt alls.. Nar jag blivit orolig sa har jag svept en iskall Pepsi och sedan satt mig ner i lugn och ro och vantat, och da har det kommit lite rorelser Glad Ar i v.22 nu sa kanner ratt bra men han ar anda himla lugn pa dagarna.. troligtvis eftersom jag ar sa upptagen med forsta barnet att jag inte hinner marka nagot och han vaggas till somns hela tiden.

Fick UL pa akuten igar och kande inte mkt alls men skoterskan sa att lillen satt upp pa min blasa med ansiktet mot min rygg och liksom studsade upp och ner, pa kissblasan.. han studsade sa mycket att hon inte ens kunde gora klart ultraljudet!! Jag kande ngn liten puff men inget extremt och pa ultraljudet var han helt vild. Han satt bara i en konstig stallning, jag kande mig mest bara kissnodig haha
  • jemo2014
    kiriaki skrev 2014-09-22 23:03:51 följande:
    Vi har fatt veta i v.14 med bada barnen, jattevanligt har i USA och dom har inte haft fel pa en enda bebis sa vitt jag vet (fick ratt pa alla mina kompisar och om man laser recensioner sa ar det ingen som klagat heller). Dom ger en iofs pengarna tillbaks eller aterbesok om dom inte ser ordentligt eller inte kan saga till 100%.. Det syntes jattetydligt pa bada vara pojkar, sa bra att till och med jag kunde se vad det var Glad Borjar tro att barnmorskorna i Sverige ar lite griniga av sig alltsa! Eller har jattedalig utrustning kanske? 
    När jag var på RUL hade de verkligen sjukt dålig utrustning, eller det är ju egentligen svårt för mig att bedöma Cool Men vi hade aldrig kunnat se en snopp på den där suddiga bilden. När vi gjorrde KUB däremot i vecka 13 var det mycket skarpare bilder och vi såg bebis jättefint. Är faktiskt besviken över mitt RUL, skulle gärna göra om det!
  • Loncelot
    jemo2014 skrev 2014-09-23 08:35:20 följande:

När jag var på RUL hade de verkligen sjukt dålig utrustning, eller det är ju egentligen svårt för mig att bedöma  Men vi hade aldrig kunnat se en snopp på den där suddiga bilden. När vi gjorrde KUB däremot i vecka 13 var det mycket skarpare bilder och vi såg bebis jättefint. Är faktiskt besviken över mitt RUL, skulle gärna göra om det!

Mitt första ultraljud fick jag en bild på min bebis och självklart ska man vara nöjd men bilden men den ser väldigt konstig ut o ser ut som vår bebis har en näsa som är 1meter lång, så den bilden åker ju tyvärr inte upp på väggen o hoppas få en bättre bild den 9okt, har väldigt fina ultraljudsbilder på mina andra två.
  • Saltvatten

Fick idag vackert traska hem efter bara 1,5 timme på jobbet p g a förkylning som legat och morrat i kroppen några veckor och nu verkar ha brutit ut Obestämd

Mina kollegor i princip körde hem mig trots lite protester från min sida (gillar inte att gå hem på det viset). Min chef stegade fram och la händerna på mina kinder och sa bara kort o gott "-du är varm, nä du går hem!" och hon bad t o m min ena kollega skjutsa mig till tåget. Så trots att jag kände mig ganska dum som bara gick hem så var de alla supergulliga mot mig och tyckte att jag skulle prioritera att ta hand om mig själv och ta hand om lilla pyret i magen {#emotions_dlg.flower}

Men en förkylning är väl inget som direkt påverkar lilla pyret där inne va? Då måste man väl ligga bra däckad i influensa för att det ska vara farligt för bebisen?

• Saltvatten
    momiaan skrev 2014-09-23 06:38:38 följande:

Jag har samma känningar som du har!
    Har mest känt fladder och som att någon kittlar mig på insidan, fick en rejäl kick häromdagen dock. Men för mig känns det också mest när jag sitter framåtlutad eller även också när jag ligger på sidan.
    Vissa dagar känner jag av det flera gånger och sen kan det vara lugnt en dag eller två.

Jag har moderkakan i framvägg och jag tror att det är därför som jag inte känner så mycket ännu. Så det kan ju vara samma för dig Glad
  • Loncelot
    Saltvatten skrev 2014-09-23 12:31:49 följande:

Fick idag vackert traska hem efter bara 1,5 timme på jobbet p g a förkylning som legat och morrat i kroppen några veckor och nu verkar ha brutit ut

Mina kollegor i princip körde hem mig trots lite protester från min sida (gillar inte att gå hem på det viset). Min chef stegade fram och la händerna på mina kinder och sa bara kort o gott "-du är varm, nä du går hem!" och hon bad t o m min ena kollega skjutsa mig till tåget. Så trots att jag kände mig ganska dum som bara gick hem så var de alla supergulliga mot mig och tyckte att jag skulle prioritera att ta hand om mig själv och ta hand om lilla pyret i magen

Men en förkylning är väl inget som direkt påverkar lilla pyret där inne va? Då måste man väl ligga bra däckad i influensa för att det ska vara farligt för bebisen?

Med mitt första barn fick jag vinterkräksjukan i typ v.35 det var hemskt, Du kan vara lugn förskylning påverkar inte barnet.
  • Johannniii

Påväg på rul. Nervös . Hoppas allt ser bra ut. Känns liksom så otroligt om man kan få 3 friska barn.. Så är så himla orolig denna gången.

• mocha8676

Allt såg bra ut på RUL idag. Den lilla ville dock inte vara med på bild eller visa upp sig. Låg ihopkurad med ansiktet riktat mot min ryggrad. Bm kände sig ändå tillräckligt säker på könet, så enl henne är det en flicka :) det jag och min man trodde. Bf flyttat till 19/2.

Shoppade idag 5 st Bodies, 3 par byxor, 1 mössa, 1 par strumpor och en filt. Det var rea på polarn o pyret! Mest plagg som passar till båda könen då hon sa att man aldrig kan vara helt säker!!

• Saltvatten
    Johannniii skrev 2014-09-23 14:54:59 följande:
    Påväg på rul. Nervös . Hoppas allt ser bra ut. Känns liksom så otroligt om man kan få 3 friska barn.. Så är så himla orolig denna gången.
    Håller tummarna, ha en mysig stund nu hos BM Glad
Svar på tråden BF Februari 2015