• Bobabe

BF Februari 2015

Hittade ingen tråd för oss med BF i Februari 2015.
    Jag är i vecka 5 nu. Plussade idag.
    Har sedan tidigare 3 barn som är 5,6,7 år.
    Så detta blir alltså fjärde barnet. 
    Hoppas fler hoppar in i tråden

• Svar på tråden BF Februari 2015
  • mylifeisyou12

Hej !

Jag är också beräknad i februari , den 9 .

Gick in i vecka 21 (20+0) idag .

Jag har känt bäbisen för några veckor sen , och det kändes som nervryckningar . Nu känner jag fortfarande bäbisen , och det känns fortfarande som en kraftig nervryckning , man kan dessutom se det utanpå magen . Borde det inte kännas som spark nu ? Det här är mitt första barn så jag vet inte hur en spark känns iaf .

• Johannniii
    Vädurtjejen skrev 2014-09-23 19:48:24 följande:

Hur gick det? Förstår din nervositet. Känner faktiskt detsamma. Ska dit på torsdag. När var du beräknad förresten? Vi är beräknade till den 22 / 2. Kram

Det gick bra!! Blev beräknade till 21/2 :D spännande. Allt såg bra ut fast bebis var en riktig liten akrobat så det blev inga direkta bilder . Hehe . Oooch vi kollade inte. Kul att prova att inte kolla vad det blir. Har kollat båda de andra gångerna så detta blir något annat! :) är så lättad nu!! Nu går bara tiden framåt och snart inne i andra delen av graviditeten! :D
  • Elins mamma 2010
    Johannniii skrev 2014-09-23 21:28:14 följande:
    Det gick bra!! Blev beräknade till 21/2 :D spännande. Allt såg bra ut fast bebis var en riktig liten akrobat så det blev inga direkta bilder . Hehe . Oooch vi kollade inte. Kul att prova att inte kolla vad det blir. Har kollat båda de andra gångerna så detta blir något annat! :) är så lättad nu!! Nu går bara tiden framåt och snart inne i andra delen av graviditeten! :D
    Kul att det gick bra!

Kul med överraskning vad gäller kön. Vi kommer inte heller ta reda på det innan.
  • kiriaki

Har kommer en magbild! v.22 (BF 2/2), stor som ett hus kanns det som! Var riktigt stor over magen med forsta sonen och den har gangen ar det annu varre.. Tycker det ar mysigt och kanner mig jattefin men hade klarat mig utan kommentarerna alltsa... Blir fan tokig nar nagon sager "Nu ar det snart dags!!"... Naeh det ar det inte, hall truten frammande manniska!!
  • Saltvatten
    jemo2014 skrev 2014-09-23 16:13:20 följande:
    Herregud. Min enorma TRÖTTHET är nästan läskig.
    Jag tyckte att tröttheten försvann i vecka 16, men nu i vecka 20 är den olidlig igen. Det svider och bränner i ögonen och jag är liksom trött i hela kroppen. Jag sover bra, så det är inte det. På måndag ska jag till BM så får vi se hur det står till med järnet, annars vet jag inte vad jag ska ta mig till... 

Nån annan trött gravidis?
    Det är precis samma sak för mig. Det känns som jag gått rakt in i en dunvägg Tungan ute Är jättetrött!

Läste detta på Liberos graviditetskalender ang. v 20 som jag är i nu:
    "Är du trött igen? Efter några veckors välbefinnande känner många kvinnor att tröttheten återvänder. Det beror på att du har ökat vätskemängden i ditt blod till det dubbla"
  • Saltvatten

Låg igår och lyssnade med dopplern över magen. Testade denna för 2-3 v sen men hörde nästan inget då, fick leta runt jättelänge och det hördes ganska svagt.

Igår fick jag höra hjärtljuden ganska tydligt och jag hörde även att den rörde sig där inne Skrattande Helt underbart!

• Amber82
    kiriaki skrev 2014-09-24 05:28:29 följande:

Har kommer en magbild! v.22 (BF 2/2), stor som ett hus kanns det som! Var riktigt stor over magen med forsta sonen och den har gangen ar det annu varre.. Tycker det ar mysigt och kanner mig jattefin men hade klarat mig utan kommentarerna alltsa... Blir fan tokig nar nagon sager "Nu ar det snart dags!!"... Naeh det ar det inte, hall truten frammande manniska!!

Fin mage, roligt att se lite bilder Jag har inte fotat magen alls hittills denna graviditet vilket jag säkert kommer att ångra, hade varit kul så man kan jämföra med förra gången.. Så onödigt med folk som ska kommentera ens utseende! Höll på att bli knäpp på vissa i närheten förra gången som kommenterade när jag gick upp i vikt och även höll på lååångt efteråt och påpekade varenda gång vi sågs hur smal jag hade blivit.
  • Amber82
    Saltvatten skrev 2014-09-24 05:41:55 följande:

Låg igår och lyssnade med dopplern över magen. Testade denna för 2-3 v sen men hörde nästan inget då, fick leta runt jättelänge och det hördes ganska svagt.

Igår fick jag höra hjärtljuden ganska tydligt och jag hörde även att den rörde sig där inne Skrattande Helt underbart!

Mysigt!
  • chatrine1986

Heeej. Här har ni en till som har BF 24 Februari. Här en Dotter på 6 år. Ska på UL nästa vecka känns fortfarande overkligt..

• Slumpan
    kiriaki skrev 2014-09-24 05:28:29 följande:

Jättefin mage :). Ja folks kommentarer. Fick säga ifrån när jag blev kallad mullis för andra gången igår. Är jag mullig?! Känner mig inte så bara gravid. Håller igång på gymmet 5-6 dagar i veckan och mullig upplever jag då inte mig själv, ggrrrr haha ;). Hade ni tyckt det va ok att bli kallade det?
Svar på tråden BF Februari 2015