Inlägg från: en rund boll |Visa alla inlägg
  • en rund boll

Bf Malmö oktober 2014

O Z skrev 2014-06-02 22:31:32 följande:
    Jag hoppar gärna in här också:)
    Hej! Vem är du då? :) 
  • en rund boll
    EmmaKH skrev 2014-06-02 22:37:57 följande:
    En rund boll: Ja tyvärr kan det ju det. Men tror inte det är särskilt vanligt. Och sonen är 8 år så det var ju länge sen :p Däremot så vet jag nu att om vi mot förmodan inte får plats på umas denna gången så blir det Ystad. Trivdes bra där =)

O Z : välkommen =) Jag själv hoppade också in här nyligen. Typ igår eller nåt :p
    Får hoppas det inte händer, är redan nervös och nojig (har fått remiss till Irma gruppen) och vi har varken bli eller körkort :( 
    En bekant födde med i Ystad, de trivdes också jättebra. 
  • en rund boll
    EmmaKH skrev 2014-06-02 22:44:11 följande:
    Sambon har förvisso bil och körkort. Men min syster, som också skall vara med på förlossningen, vågar inte åka bil/buss längre efter en olycka nyligen så hon skall cykla.. Så hoppas verkligen på Malmö så hon kan vara med..
    Usch, tråkigt. Hoppas det inte var allvarligt.
    EmmaKH skrev 2014-06-02 22:44:38 följande:
    Vad är Irma gruppen?
    En grupp barnmorskor och nån dr som jobbar speciellt med förlossningsrädsla. 
  • en rund boll
    EmmaKH skrev 2014-06-02 22:49:42 följande:
    Inget allvarligt nej. Några blåmärken "bara". Men psyket tog rejält med stryk.

Aha, men vad skönt att du fått remiss dit ju =) Har du fått nån tid också eller det är lång väntan..?
    Ja, det är det, 3 mån. Kommer inte få komma dit för ens efter sommaren, lite surt. 
  • en rund boll
    EmmaKH skrev 2014-06-02 22:58:36 följande:
    Usch. Är man rädd borde man få komma dit tidigare kan jag tycka. Ju tidigare desto bättre skulle jag vilja säga, men kanske blir "fel" det med..?
    Vet inte, men känns rätt trist att veta att man kommer få komma dit 2 mån innan bf. 
    Men det är ju så här, inga pengar till något som har med kvinnohälsa att göra. Man får ju hoppas att det inte blir några stängda rum på förlossningen som förra året för de som ska föda i sommar. 
  • en rund boll
    EmmaKH skrev 2014-06-03 05:10:54 följande:
    Jag hoppas på det bästa för er iaf! =)
    Tack! Det blir nog bra :) 

Hej nr2 och 3skabli4! 
  • en rund boll
    3skabli4 skrev 2014-06-04 08:18:18 följande:
    Lägger in en bild på min gosse i magen <3
    phpDeoZRj14535.jpg
    Så fin! 
    sasty skrev 2014-06-03 18:06:01 följande:
    En rund boll :
    Jag går på barnmorskegruppen Öresund.
    Väldigt nöjd :)
    Samtidigt är det en tjusning att inte veta heller. Kluvet :)

Var i Malmö bor alla? Eller kanske jag som missat att läsa :P
    Vi bor i Slottstaden. 
    Visst är det? Jag har inte varit lika nyfiken som sambon men han har tjatat hål i huvudet på mig nu i 2 mån så nu är jag rysligt nyfiken. Bara 5 timmar kvar! Nervöst som attan!
    Har en sån där kupong på en gratis newbiebody som vi tänkte gå och hämta ut när vi varit där och kanske vet vad det blir.
    EmmaKH skrev 2014-06-03 21:20:39 följande:
    Jag har.. Ont så in i Norden gör det. Skall träffa min bm imorn så hoppas jag kan få lite hjälp. Jobbar med dementa så har ett ganska tungt jobb dessutom..
    Usch! Akupunktur är ett jättebra tips! Har själv, sen innan, kroniska ryggproblem som en kompis som jobbar med det nästan helt botat. Den traditionella sjukvården tyckte jag skulle steloperera mig... Känns som jag fått ett helt nytt liv. 
  • en rund boll
    Marre78Malmö skrev 2014-06-03 22:09:26 följande:
    Hej! Jag har förvisso bf i november men kanske kan få vara med på ett hörn ändå? 1a barnet, 35 år, bor på Lorensborg och går på Curakliniken, vägg i vägg med Emma ulklinik.
    Hej och välkommen! Då bor vi inte jättelångt ifrån varann :)
  • en rund boll
    sasty skrev 2014-06-04 12:21:25 följande:
    Åh, Slottstaden .. Nära mig, vi bor i hästhagen :)
    Jaha, vi tänker skippa 3D. Kändes bra med de senaste ul.
    Men oj, snart helg och en dag till på jobb... Så ont det gör, inte mycket man är för att springa omkring idag.
    Då bor vi ju jättenära, vi bor vid Rönneholm :) 
  • en rund boll

Hej alla! Nu har vi varit, eller ja i onsdags, på rul och sett vår lilla kille :) Han var helt perfekt! 
    Blev framflyttad till 8/11 men jag kanske får vara kvar här i tråden ändå Glad

Svar på tråden Bf Malmö oktober 2014