• green78

    Han sa ja!!!

    Han sa ja, han sa ja, han sa ja!!! Äntligen kom dagen då han sa att han vill ha barn med mig! Det är så stort! Det pirrar i magen och tårarna rinner av lycka ibland... Jag vet att det inte alls är självklart att det blir med en gång, eller att det blir enkelt, men han vill och det är så skönt! Egentligen vill jag berätta för hela världen, men det verkar ju inte vara riktigt så det går till... Oftast hör man ju om graviditeten runt vecka 12 eller tomefter ultraljudet... Berättade ni för någon att ni hade börjat försöka?

  • Svar på tråden Han sa ja!!!
  • dagg03

    Grattis vad roligt! Jag förstår att det känns som om du vill skrika ut det och om det är så du känner så kan du ju berätta det för dina vänner! Det finns ju absolut inget förbud mot att berätta sådant om det känns bra för dig och din partner! :) Jag vill nästan säga till folk att vi (kanske) ska börja försöka om ett år, haha :P Men det är ju lite mer preliminärt så det blir ju inte lika pressande att säga det :P 

  • leg4

    Han vill inte ha barn. Han bara sa ja för att få ligga med dig.

  • green78

    Dagg03, så har jag också känt, när vi bara pratade om det... Men visst är det stort! Man ska kanske inte berätta för hela världen, även om man skulle vilja, men samtidigt är det en skum känsla att vara med om något så stort, men ändå inte prata om det...

    Leg4, hahahahaha!!!

  • Glad Gbg
    leg4 skrev 2014-06-01 15:19:29 följande:
    Han vill inte ha barn. Han bara sa ja för att få ligga med dig.
    Hahahah tack för dagens garv ;) tänkte på den senen ".jaja, "jag är inte bitter"" av robert gustavsson idrottsgalan 2003....."
  • dagg03
    green78 skrev 2014-06-01 15:48:47 följande:
    Dagg03, så har jag också känt, när vi bara pratade om det... Men visst är det stort! Man ska kanske inte berätta för hela världen, även om man skulle vilja, men samtidigt är det en skum känsla att vara med om något så stort, men ändå inte prata om det...

    Leg4, hahahahaha!!!
    Det kan ju också vara mysigt att ha det som en hemlighet tillsammans med sin partner :P Såg du någon förändring hos honom innan han sa ja? Pratar han om att han också längtar, eller har han bara sagt ja? Vill han planera och prata om hur allting ska bli när ni har barn? 
  • green78

    Vi har pratat en hel del om barn, och han har sakta men säkert blivit mer och mer positiv. Tror att han helt enkelt inte känt sig redo innan. Har märkt det på saker som att han börjat titta på större bil och sånt... Men nu verkar han gå "all-in" pratar om att äta nyttigare, ta kosttillskott och sånt. Både för honom och mig.

  • dagg03
    green78 skrev 2014-06-01 17:15:31 följande:
    Vi har pratat en hel del om barn, och han har sakta men säkert blivit mer och mer positiv. Tror att han helt enkelt inte känt sig redo innan. Har märkt det på saker som att han börjat titta på större bil och sånt... Men nu verkar han gå "all-in" pratar om att äta nyttigare, ta kosttillskott och sånt. Både för honom och mig. smile1.gif
    Vad kul att få dela den där längtan tillsammans!! Jag själv hoppas att det kommande året ska gå fort och att jobb står och väntar när jag är färdig med skolan så att vi kan börja försöka så snabbt som möjligt! :)

    Lycka till med allting nu! :D
  • green78

    Ja visst är det härligt! Känslan att bestämma sig för att börja är svindlande! Hoppas för er att det går fort till ni också kan komma igång! Lycka till!

  • Krishna

    Jättekul för dig :) Jag vet i stort sett hur du känner! Vi pratade om det en tid innan när jag skulle sluta med pillerna. Och när jag nu för drygt en månad sen slutade med dom ville jag berätta för alla att vi ska försöka bli föräldrar :) Det är en härlig känsla, så stort och spännande! Dock har det inte blivit en bebis än men vi försöker att inte stressa utan tar det när det kommer :)

  • Ienmammasliv

    Med första barnet ville jag också skrika ut, men vi väntade till v 9. med att berätta för familjen och lite till innan kompisar fick veta. Tvåan väntade vi med till v 13. för att kunna ge våra familjer en fin julklapp :D Vissa hade redan gissat det då men det var kul ändå.

    Nu är vi tagit bort p-medel för att kunna försöka på en trea känner jag inte samma press från omgivningen. Har väldigt bra vänner som jag känner att jag kan prata med så de vet redan om att vi försöker, vi får väl se i vilken vecka vi berättar det i den här gången, det ska ju bli något först också :D

Svar på tråden Han sa ja!!!