• corran

BIM Juli 2014

Då kör vi igen, vi som har BIM i Juli 2014! Lycka till nu allihop, hoppas på plus! :)

• Svar på tråden BIM Juli 2014
  • Pompalens
    9/6 Gudinnan, 29 år, 0 försök (planerar ej), 4:a barnet
    3/7 180611
    3/7 Nallebjörnis, 31 år, 1:a försöket, 2:a barnet
    3/7 ramada, 31 år, 3:e försöket, 1:a barnet
    4/7 Corran, 21 år, 4:e försöket, 2:a barnet
    4/7 sarasessi, 30 år, 7:e försöket, 2:a barnet
    4/7 jessi84, 1:a försöket, 1:a barnet
    4/7 Kissekatten2014, 29 år, 6:e försöket, 1:a barnet
    4/7 Pompalens, 34 år, 1:a barnet
    5/7 joss82, 4:e försöket, 1:a barnet
    5/7 Lollipoppan, 32 år, 2:a försöket, 3:e barnet
    5/7 Alvolina, 25 år, 5:e förs. 2:a barnet. 
    6/7 Maria678, 38 år, 1:a barnet
    6/7 Missk37, 22 år, 1:a barnet

6/7 Manelma, 28 år, 2:a riktiga försöket, 2:a barnet
    6/7 NILE90, 23 år, 2:a försöket, 1:a barnet
    6/7 ellyangel, 23 år, 2:a försöket, 1:a barnet
    7/7 pumpkin88, 26 år, 7:e försöket, 1:a barnet
    7/7 Madelen b, 28 år, 1:a försöket, 2:a barnet
    7/7 Villhaenbebbe, 2:a försöket, 1:a barnet
    8/7 Syren, 28 år, 3:e försöket, 1:a barnet.
    9/7 eagle87, 5:e försöket, 1:a barnet
    10/7 snö81, 6:e försöket totalt - mf mars+juni, 2:a barnet
    11/7 MagicQueen, 38 år, 7:e försöket, 3:e barnet.

14/7 julia007, 29 år, 3:e försöket, 1:a barnet
    15/7 Nini 31 år 4:e försöket 1:a barnet
    15/7 Önskaretttredje, 3:e försöket, 3:e barnet
    16/7 Nakoma, 27 år, 3:e försöket, 1:a barnet
    16/7 Pyret 85, 28 år, 2:a försöket, 2:a barnet
    17/7 Solägget, 30 år 8:e försöket 2:a barnet
    18/7 Vifem, 3:de försöket, 4:e barnet, sambos första.
    22/7 Emalver, 26 år, 1:a försöket, 2:a barnet

• Syren

Någon annan som testar rosenrot denna månaden? Jag testar för första gången och läste att man ska äta fram till ÄL.. Jag som kör cb's lila stickor, ska jag äta fram till den dagen jag får en fast hel smiley, eller ska jag även äta under de två dagarna jag har smiley? Hoppas ni förstår vad jag menar... Äter inte för att förkorta cykeln, bara för de övriga fördelarna ????

• Alvolina
    Syren skrev 2014-06-19 18:08:00 följande:

Någon annan som testar rosenrot denna månaden? Jag testar för första gången och läste att man ska äta fram till ÄL.. Jag som kör cb's lila stickor, ska jag äta fram till den dagen jag får en fast hel smiley, eller ska jag även äta under de två dagarna jag har smiley? Hoppas ni förstår vad jag menar... Äter inte för att förkorta cykeln, bara för de övriga fördelarna ????

Jag har ätit rosenrot:) fick ganska omgående ökade flytningar. Har väl inte fått så mycket kraftigare ÄL men jag tror att den inträffat tidigare än vad det gjort senaste månaderna i alla fall. Hade lite dålig koll på ÄL men tror att jag slutade 2-3 dagar innan. Skulle mensen komma sen så börjar jag om igen:)
  • Syren
    Önskaretttredje skrev 2014-06-19 21:52:59 följande:
    Hej! En fråga till er som kör den dära dag8 metoden- har ni inget sex innan dag 8?

Vi hade sex på dag 6 också, men jag vet inte om det är "bra eller ej". Tror tanken är att båda ska vila sina kroppar inför nya omgången.. Men jag kände, finns det lust ska man ju inte tacka nej ;)
  • Vifem

Någon som vill ändra min BIM till den 16/7 då mensen kom idag en dag tidigt.
    Lär inte bli nått då tyvärr eftersom nästa ÄL är en onsdag o min kille jobbar borta söndag-torsdag så det lär vi missa. Men men vi gör som loppan o lever på hoppet.

• Nini
    Syren skrev 2014-06-19 18:08:00 följande:

Tanken slog mig att jag kanske borde testa rosenrot. Senaste gången jag hade uppehåll med cerazette (var singel då) hade jag mens i 4 dagar med två intensiva i mitten och kände verkligen av äl. Nu de senaste 3 månaderna har jag haft lite mens i 1 och 1/2 dag sen uppehåll en halv dag och sedan en liten skvätt mens en halv dag. Känns ju inte som om någon livmoderslemhinna finns att ta emot ägget direkt. Hoppas rosenrot kan hjälpa lite!
  • Lollipoppan

Här har vi kört på sedan dag 9, dag 11 idag. Vet inte riktigt när ÄL infaller kör ej med tester. Tyckte jag kände dag 9 men sedan inget. Kör SVD för säkerhetsskull ;) (sex varje dag). Tänkte kanske hålla upp någon dag, sedan sista veckan kanske varannan räcker.

• jessi84

Enligt beräkning från förra mensen så ska jag ha ÄL imorgon 20/6, men inga tecken på ÄL så jag har väl inte denna månad heller =(
    Kände mig helt depp tror det var i måndags eller i går (onsdag) då jag kände att jag inte orkar med detta med att planera att skaffa barn. Har ingen ork (var nog bara denna dag) men känner nu att det får bli när det blir. Tänker inte köra några äl stickor för känner inget, men äter folsyra och börjat äta rosenrot (hur länge ska man äta dem?? Vill inte förkorta min cykel utan det är för det andra).

• Manelma
    Önskaretttredje skrev 2014-06-19 21:52:59 följande:

Hej! En fråga till er som kör den dära dag8 metoden- har ni inget sex innan dag 8?

Öht jo hehe varannan var tredje dag har vi sex som det är före o efter ÄL :) så ja det är nog snarare att jag försöker pricka så dom kring ÄL infaller på rätt dagar. :)
Svar på tråden BIM Juli 2014