• corran

BIM Juli 2014

Då kör vi igen, vi som har BIM i Juli 2014! Lycka till nu allihop, hoppas på plus! :)

• Svar på tråden BIM Juli 2014
  • JhjärtaK
    corran skrev 2014-06-22 16:12:14 följande:

Undrar över en sak.. Fick positivt äl test igår på morgon även idag nyss.. Alltså 36 h hsr gått s

en första positva testet, när släpper ägget?

Kan ägget ha släppt idag trots positvt äl test nyss? Helt 100 på att drt är positva då jag använder cb digiatl och fått fasta glada gubbar.

Man skall inte testa med cb digitala lila test annat än på morgonurin, då kan de ge falskt positivt. Så är det dem du fått fast glad gubbe på nu på eftermiddagen så säger det ingenting. Gå på att ÄL sker ca 12-48 timmar efter ditt första positiva test. Sen så har jag tyvärr hört flertalet som fått fast glad gubbe på cb lila och sen först några dagar senare fått positivt på cb rosa och andra ÄL-stickor. De lila verkar inte jättebra helt enkelt. 
  • JhjärtaK
    mizis skrev 2014-06-22 20:08:59 följande:

heterSandra, håller med dig helt, vill också skrika rakt ut att nu är de vår tur att få en liten, men sen när man väl är det ska man ju heller inte berätta för fort pga mf-risken. Men då har man iallafall den största gåvan som en hemlis i början, underbart!

Dock fortfarande osäker på när jag har äl eller om jag redan haft?! Ni som har bim 9/7 vilken dag har/hade ni äl?

Jag resonerar som såhär. Berätta för dem som du skulle vilja få stöd av utifall att ni skulle få missfall, andra personer kan ju få vänta lite på den glada nyheten
  • JhjärtaK
    jessi84 skrev 2014-06-22 17:35:22 följande:

Känner alla av äl? Enligt womanlog skulle jag ha äl 20/6 men har inte kännt av något och testen har visat negativt =(

Så jag hade väl inte äl denna månad heller =(

Jag kände inte av min ÄL innan jag fick min dotter, nu efteråt känner jag av den tydligt, molande värk och mycket äl-flytningar. Men blev som sagt gravid med dottern utan att känna av den vad jag minns. 

Vilken dag är du på? När jag blev gravid med dottern så kom ÄL på cykeldag 21 och numera har jag ÄL på cykeldag 18 ungefär. 
  • Fiiaaa

Lägger till mig i BIM-listan även om jag inte riktigt tror på att det blir nåt den här månaden...

{#emotions_dlg.flower} BIM-lista {#emotions_dlg.flower}

3/7 180611
    3/7 Nallebjörnis, 31 år, 1:a försöket, 2:a barnet
    3/7 ramada, 31 år, 3:e försöket, 1:a barnet
    4/7 Corran, 21 år, 4:e försöket, 2:a barnet
    4/7 sarasessi, 30 år, 7:e försöket, 2:a barnet
    4/7 jessi84, 1:a försöket, 1:a barnet
    4/7 Kissekatten2014, 29 år, 6:e försöket, 1:a barnet
    4/7 Pompalens, 34 år, 1:a barnet
    5/7 Fiiaaa, 32 år, 1:a försöket efter mf (maj), 1:a barnet
    5/7 joss82, 4:e försöket, 1:a barnet
    5/7 Lollipoppan, 32 år, 2:a försöket, 3:e barnet
    5/7 Alvolina, 25 år, 5:e förs. 2:a barnet. 
    6/7 Maria678, 38 år, 1:a barnet
    6/7 Missk37, 22 år, 1:a barnet

6/7 Manelma, 28 år, 2:a riktiga försöket, 2:a barnet
    6/7 NILE90, 23 år, 2:a försöket, 1:a barnet
    6/7 ellyangel, 23 år, 2:a försöket, 1:a barnet
    7/7 pumpkin88, 26 år, 7:e försöket, 1:a barnet
    7/7 Madelen b, 28 år, 1:a försöket, 2:a barnet
    7/7 Villhaenbebbe, 2:a försöket, 1:a barnet
    8/7 Syren, 28 år, 3:e försöket, 1:a barnet.
    9/7 eagle87, 5:e försöket, 1:a barnet
    9/7 Mizis 23år, 2:a försöket, första barnet.
    10/7 snö81, 6:e försöket totalt - mf mars+juni, 2:a barnet
    11/7 MagicQueen, 38 år, 7:e försöket, 3:e barnet.

14/7 julia007, 29 år, 3:e försöket, 1:a barnet
    15/7 Nini 31 år 4:e försöket 1:a barnet
    15/7 Önskaretttredje, 3:e försöket, 3:e barnet
    16/7 Nakoma, 27 år, 3:e försöket, 1:a barnet
    16/7 Pyret 85, 28 år, 2:a försöket, 2:a barnet
    17/7 Solägget, 30 år 8:e försöket 2:a barnet
    18/7 Vifem, 3:de försöket, 4:e barnet, sambos första.
    18/7 Plopp76, 8:e försöket, 2:a efter MF i april. Första barnet
    22/7 Emalver, 26 år, 1:a försöket, 2:a barnet
    22/7 JhjärtaK, 3:e försöket totalt, mf maj+juni, 2:a barnet

Jag borde ju haft äl i dagarna, blir dock inte riktigt klok på min kropp. Hade stegring på äl-testerna söndag - onsdag, på torsdag blev det svagare och sen svagare och svagare. Men det stämmer inte alls med tempningen där jag fick en dipp i torsdags (brukar jag iofs alltid få innan äl) men nu har tempen varit kvar på lägre nivå i fyra dagar. Tredje dagen steg den med 0,1 men den är fortfarande 0,2 lägre än innan dippen. Stämmer inte alls med tidigare tempkurvor och inte med äl-testen heller. Försöker att inte noja så mycket, jag håller ju på och kartlägger min äl mest för att ha mer eller mindre koll inte för att veta exakt på dagen. Jag kanske fortfarande är lite ur fas efter missfallet. Dessutom så fick vi inte riktigt "till det" i början av veckan av olika orsaker, så det blev bara torsdag, fredag och lördag. Så summa summarum är jag inte särskilt hoppfull att det ska ha tagit sig den här månaden. Nu känner jag dessutom av en begynnande UVI, (så går det när man är för het på rödbetan några dagar, hehe) och det kan ju inte heller vara så bra för en eventuell graviditet. Jaja, nya tag nästa månad =)  Hur har det gått för er andra med äl i dagarna?

• jessi84
    JhjärtaK skrev 2014-06-22 21:49:03 följande:

Jag kände inte av min ÄL innan jag fick min dotter, nu efteråt känner jag av den tydligt, molande värk och mycket äl-flytningar. Men blev som sagt gravid med dottern utan att känna av den vad jag minns. 

Vilken dag är du på? När jag blev gravid med dottern så kom ÄL på cykeldag 21 och numera har jag ÄL på cykeldag 18 ungefär. 

Mena du vilken dag sedan mensens första dag? Dag 17 idag skulle ha det i fredags enligt womanlog då jag inte kände något (dag 15).

Jag har inte ens äl flytningar.

Om du inte kände av äl hur visste du att du hade den eller mös ni för att ni hade lust?

Ska jag ta test senare i veckan och se?
  • corran
    JhjärtaK skrev 2014-06-22 21:45:03 följande:

Man skall inte testa med cb digitala lila test annat än på morgonurin, då kan de ge falskt positivt. Så är det dem du fått fast glad gubbe på nu på eftermiddagen så säger det ingenting. Gå på att ÄL sker ca 12-48 timmar efter ditt första positiva test. Sen så har jag tyvärr hört flertalet som fått fast glad gubbe på cb lila och sen först några dagar senare fått positivt på cb rosa och andra ÄL-stickor. De lila verkar inte jättebra helt enkelt. 

Hm det låter ju inte alls bra, förjävligt rent ut sagt med tanke på att man lagt ner en del penagar på de testen...första positva fick jag med morgon urin, resten em/kväll..
  • Önskaretttredje

Hej! Måste bara skriva av mej lite efter midsommar med släkten. Jag har två barn sen ett tidigare förhållande o var klar tills jag träffade mannen i mitt liv. Han vill så gärna bli pappa o är aningen äldre än jag( jag började tidigt) Men nu till saken är att ALLA verkligen ALLA tjatar så jävla hela tiden om att de tycker det är dags för oss att skaffa en bebis. De vet inte om att vi försöker( o ska inte bry sej) Men det är inte lätt att hålla sej från att skrika rakt ut att det inte går att göra bebis på beställning. Vi är bara på vårt tredje riktiga försök, men vi vet ju varken om vi funkar tillsammans lr om han kan få barn. Tror att min sambo är rädd för det senare då jag märkt att det lätt låser sej för honom runt äl. Oj vad långt det blev, men behövde få ur det här för att orka ta nya friska tag denna månad/ kram på er

• JhjärtaK
    jessi84 skrev 2014-06-22 22:00:06 följande:
    Mena du vilken dag sedan mensens första dag? Dag 17 idag skulle ha det i fredags enligt womanlog då jag inte kände något (dag 15).

Jag har inte ens äl flytningar.

Om du inte kände av äl hur visste du att du hade den eller mös ni för att ni hade lust?

Ska jag ta test senare i veckan och se?
    Jag använde test och vi hade sex när lusten föll in.

Fortsätt testa om du vill veta, annars lägg testen åt sidan och ha sex när ni känner för det. Beror på hur man är som person
  • jessi84
    JhjärtaK skrev 2014-06-22 22:22:28 följande:

Jag använde test och vi hade sex när lusten föll in.

Fortsätt testa om du vill veta, annars lägg testen åt sidan och ha sex när ni känner för det. Beror på hur man är som person

Mmm, men testen har bara visat negativt.

Funderar på att bara strunta i testen...inte gräva ner mig för mycket i detta. Bara ha sex när lusten faller in =)
  • Manelma
    Fiiaaa skrev 2014-06-22 21:59:03 följande:

Lägger till mig i BIM-listan även om jag inte riktigt tror på att det blir nåt den här månaden...

{#emotions_dlg.flower} BIM-lista {#emotions_dlg.flower}

3/7 180611
    3/7 Nallebjörnis, 31 år, 1:a försöket, 2:a barnet
    3/7 ramada, 31 år, 3:e försöket, 1:a barnet
    4/7 Corran, 21 år, 4:e försöket, 2:a barnet
    4/7 sarasessi, 30 år, 7:e försöket, 2:a barnet
    4/7 jessi84, 1:a försöket, 1:a barnet
    4/7 Kissekatten2014, 29 år, 6:e försöket, 1:a barnet
    4/7 Pompalens, 34 år, 1:a barnet
    5/7 Fiiaaa, 32 år, 1:a försöket efter mf (maj), 1:a barnet
    5/7 joss82, 4:e försöket, 1:a barnet
    5/7 Lollipoppan, 32 år, 2:a försöket, 3:e barnet
    5/7 Alvolina, 25 år, 5:e förs. 2:a barnet. 
    6/7 Maria678, 38 år, 1:a barnet
    6/7 Missk37, 22 år, 1:a barnet
    6/7 Manelma, 28 år, 2:a riktiga försöket, 2:a barnet
    6/7 NILE90, 23 år, 2:a försöket, 1:a barnet
    6/7 ellyangel, 23 år, 2:a försöket, 1:a barnet
    7/7 pumpkin88, 26 år, 7:e försöket, 1:a barnet
    7/7 Madelen b, 28 år, 1:a försöket, 2:a barnet
    7/7 Villhaenbebbe, 2:a försöket, 1:a barnet
    8/7 Syren, 28 år, 3:e försöket, 1:a barnet.
    9/7 eagle87, 5:e försöket, 1:a barnet
    9/7 Mizis 23år, 2:a försöket, första barnet.
    10/7 snö81, 6:e försöket totalt - mf mars+juni, 2:a barnet
    11/7 MagicQueen, 38 år, 7:e försöket, 3:e barnet.
    14/7 julia007, 29 år, 3:e försöket, 1:a barnet
    15/7 Nini 31 år 4:e försöket 1:a barnet
    15/7 Önskaretttredje, 3:e försöket, 3:e barnet
    16/7 Nakoma, 27 år, 3:e försöket, 1:a barnet
    16/7 Pyret 85, 28 år, 2:a försöket, 2:a barnet
    17/7 Solägget, 30 år 8:e försöket 2:a barnet
    18/7 Vifem, 3:de försöket, 4:e barnet, sambos första.
    18/7 Plopp76, 8:e försöket, 2:a efter MF i april. Första barnet
    22/7 Emalver, 26 år, 1:a försöket, 2:a barnet
    22/7 JhjärtaK, 3:e försöket totalt, mf maj+juni, 2:a barnet

Jag borde ju haft äl i dagarna, blir dock inte riktigt klok på min kropp. Hade stegring på äl-testerna söndag - onsdag, på torsdag blev det svagare och sen svagare och svagare. Men det stämmer inte alls med tempningen där jag fick en dipp i torsdags (brukar jag iofs alltid få innan äl) men nu har tempen varit kvar på lägre nivå i fyra dagar. Tredje dagen steg den med 0,1 men den är fortfarande 0,2 lägre än innan dippen. Stämmer inte alls med tidigare tempkurvor och inte med äl-testen heller. Försöker att inte noja så mycket, jag håller ju på och kartlägger min äl mest för att ha mer eller mindre koll inte för att veta exakt på dagen. Jag kanske fortfarande är lite ur fas efter missfallet. Dessutom så fick vi inte riktigt "till det" i början av veckan av olika orsaker, så det blev bara torsdag, fredag och lördag. Så summa summarum är jag inte särskilt hoppfull att det ska ha tagit sig den här månaden. Nu känner jag dessutom av en begynnande UVI, (så går det när man är för het på rödbetan några dagar, hehe) och det kan ju inte heller vara så bra för en eventuell graviditet. Jaja, nya tag nästa månad =)  Hur har det gått för er andra med äl i dagarna?

Jag tempar också och dippen kom redan måndag- tisdag då det sjönk till 36.4, men värken kom först torsdag-fredag igår lugnade det sig och idag gick tempen upp till 37.0 imorse. Igår kom den upp till 36.8 och idag 37.00 så ja jag tar det som att ÄL var i fredags (då jag även hade mest värk)...Så nu får man väl se va som sker. 
Svar på tråden BIM Juli 2014