• Runes

Politiska agitatorer på FL

Jag skriver om familjeliv och politik. Nu ser vi en massa nya som kommit in och bara agiterar om politik, kan det justeras?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-06-09 03:47
    www.familjeliv.se/Forum-26-65/m73392124.html

• Svar på tråden Politiska agitatorer på FL
  • FDFMGA

Hm. Det var en lustig trådstart.

Ska bli intressant att följa dess eventuella utvecklingFörvånad

Alla måste liksom böja sina huvuden inför hans briljans. Sverigedemokrat om Åkesson.
  • FDFMGA
    Runes skrev 2014-06-06 23:22:08 följande:
    Ja en blev just raderad, var skriver du om din familj, eller gäller bara SD-hat här?
    Har du nu tvinnat näshåren igen och tagit emot hemliga budskap om att jag hatar SD.

Jag tycker FL har blivit alltför slappt i modereringen av hatanklagelser. Hat är en mycket stark känsla och få av dem  som tycker illa om partiets åsikter anser att deras syn på SD ens gränsar till hat.

Det är faktiskt rätt tröttsamt med alla hatanklagelser så här och nu måste jag vänligt men bestämt ta dig i örat och be dig sluta kackla.

Vad gäller din ts så står du förmodligen för 90 procent av trådstarterna på samhällsforumen och det kan tyckas vara mer än nog.

Vad gäller min inställning till sverigedemokrater så ser jag för det mesta på dem med milt förakt och ett stänk medlidande.
    Alla måste liksom böja sina huvuden inför hans briljans. Sverigedemokrat om Åkesson.
  • FDFMGA
    Runes skrev 2014-06-06 23:53:38 följande:
    Svara på frågan istället.
    Och hur står det till med barnen?
    Hur det står till med mina barn?

Du får nog starta en tråd där du ställer frågan "Hur står det till med era barn?

Den här tråden handlar om politiska agitatorer på FL  - och min gissning är att du står för 90 procent av den politiska agitationen på FL:s samhällsforum sett till trådstarter.
  • Litet My

Tänkte du på dig själv nu TS?

• Runes
    Litet My skrev 2014-06-07 00:28:58 följande:
    Tänkte du på dig själv nu TS?
    Jag skriver om familjen och politik då jag kritiserar alla partier, de som inte skriver om familjen är misstänkta.
  • FDFMGA
    Runes skrev 2014-06-07 00:38:36 följande:
    Jag skriver om familjen och politik då jag kritiserar alla partier, de som inte skriver om familjen är misstänkta.
    Kan detta justeras, skriver du i ts.

Och nu är folk misstänkta.

Jag såg att du har börjat fråga folk i trådarna hur gamla de är och om de har barn.

Det verkar inte bättre än att du har fått för dig att du är FL:s ägare som sätter reglerna.

Så är det inte och det finns inget i reglerna som säger att man måste skriva om barn och familj.

Misstänkta, ja herregud så det kan toka till sig.
  • Runes
    FDFMGA skrev 2014-06-07 01:37:29 följande:
    Kan detta justeras, skriver du i ts.

Och nu är folk misstänkta.

Jag såg att du har börjat fråga folk i trådarna hur gamla de är och om de har barn.

Det verkar inte bättre än att du har fått för dig att du är FL:s ägare som sätter reglerna.

Så är det inte och det finns inget i reglerna som säger att man måste skriva om barn och familj.

Misstänkta, ja herregud så det kan toka till sig.
    Du är inte så misstänkt som de nyanlända men det är ett familjeforum där man vanligen skriver om familjen också.
  • Nerfherder

Runes: nu börjar du bli obehaglig. Menar du att det enbart är du som får starta trådar i politikforumet eller vad? Och nej du kritiserar inte alla partier, jag har aldrig sett dig kritisera SD.

• Sunnan

Tycker du att det är jobbigt att det är för många med för bra argument mot SD så att du inte får sprida din politiska propaganda och ragga anhängare på FL ifred? 
    Är det så jobbigt för dig att bemöta detta att du försöker gå till FL för att de ska "justera" bort dina motståndare...lågt!
    Då ska jag gladeligen ge mig in i dina trådar och "agitera".
    Dessutom är jag nyanländ och barnlös! Men jag betvivlar att jag kommer justeras bort.

• FDFMGA
    Runes skrev 2014-06-07 03:11:16 följande:
    Du är inte så misstänkt som de nyanlända men det är ett familjeforum där man vanligen skriver om familjen också.
    Alla som överhuvudtaget skriver här och för fram en åsikt är politiska agitatorer - det är syftet med samhällsforumen på FL.

Nu gissar jag bara - men jag tror att du förstår detta och att det i stället handlar om något annat.

Jag såg att det i en av dina trådar var några som hade åsikten att Ung Vänster inte borde vara så kategoriskt negativa till AFA och liknande organisationer som tar till våld, att utan dessa så skulle högerextremisterna fortfarande obehindrat roa sig med att misshandla vänsterpartister och andra.

Det är en kontroversiell åsikt, men - tror jag - inget som bryter mot FL:s regler. Tycker du att det är så får du väl anmäla inläggen och försöka motivera varför de ska tas bort.

Metoden att möta våld med våld är aldrig särskilt lyckad, men det är lätt att glömma att det fanns en tid då nynazisterna till och med mördade 14-åriga pojkar.

Minns du John Hron? Snart 20 år sen, men fortfarande ett av de vidrigaste morden någonsin.

www.svtplay.se/klipp/1445589/film-om-mordet-pa-john-hron
Svar på tråden Politiska agitatorer på FL