• Runes

Politiska agitatorer på FL

Jag skriver om familjeliv och politik. Nu ser vi en massa nya som kommit in och bara agiterar om politik, kan det justeras?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-06-09 03:47
    www.familjeliv.se/Forum-26-65/m73392124.html

• Svar på tråden Politiska agitatorer på FL
  • FDFMGA
    Runes skrev 2014-07-11 08:13:36 följande:
    Den ska göras om, jag lovar för det är redan gjort med annat resultat.
    Ska den göras om. Mm, det ska bli ett nöje att få ta del av din formuleringsförmåga med avseende på omröstningsalternativSolig
    Runes skrev 2014-07-11 08:14:24 följande:
    Och vad får din sekt?

Nja, i princip är det väl bara SD-sekten som är föremål för omröstningar här på FL, de andra politiska partierna förekommer väl bara som utfyllnad för att understryka att den store ledaren är gudomlig.

Men om vi bortser från toksektens anhängare, så är det ju så att det inte finns något vi svenskar har så lågt förtroende för som SD. Det vill säga omröstningen som gjordes här på FL ligger helt i linje med exempelvis resultatet från Förtroendebarometern.

Inget som förvånar mig. Vi svenskar har svårt för gråtskrikande, bortskämda ynkryggar. Och förutom det svagsinta lallandet präglas väl SD mest av att de erbjuder en gnällverkstad för ynkryggar.
    Alla måste liksom böja sina huvuden inför hans briljans. Sverigedemokrat om Åkesson.
  • Runes

Själv är jag ekonom och struntar i vilket parti som kan reda ut soppan då vi inte ens har en fungerande akutvård. Har du en saklig lösning?

• FDFMGA
    Runes skrev 2014-07-12 00:57:46 följande:

Själv är jag ekonom och struntar i vilket parti som kan reda ut soppan då vi inte ens har en fungerande akutvård. Har du en saklig lösning?

Gissar att du frågar mig, men av oklara skäl inte förmått hantera citatfunktionen.

Jag anser att dina ekonomiska kunskaper verkar befinna sig på en mycket outvecklad nivå. Du har fortfarande inte angett källa till ditt påstående att Uppsala universitet beräknat invandringens kostnader till 100 miljarder årligen.

Min uppfattning är att Sveriges ekonomi har klarat sig genom den globala finanskrisen förvånansvärt väl - en uppfattning som delas av många ekonomer, såväl inom som utanför Sverige.

Själv tycker jag att det är synnerligen komiskt med SD-sektens kacklande om att Sverige har drabbats av ekonomisk kris på grund av massinvandringen och att vi måste anpassa oss till övriga Europas betydligt mer restriktiva invandringspolitik.

För när man jämför det ekonomiska tillståndet i Sverige med övriga Europa så står Sveriges ekonomi stark.

Ta till exempel det introverta och mycket invandringsrestriktiva Finland som är på väg in i en klassisk depression och där Finlands motsvarighet till Svenskt Näringsliv framhåller den svenska öppenheten som en nyckel till framgång.
    Alla måste liksom böja sina huvuden inför hans briljans. Sverigedemokrat om Åkesson.
  • MEE83

Du vill alltså censurera åsikter du inte gillar eller inte vill läsa? Det låter som en fruktansvärt dålig idé. Lösningen för dig är enkel, läs inte det du inte vill läsa. Förbjud inte folk att ha åsikter.

• Runes
    MEE83 skrev 2014-07-14 13:37:50 följande:
    Du vill alltså censurera åsikter du inte gillar eller inte vill läsa? Det låter som en fruktansvärt dålig idé. Lösningen för dig är enkel, läs inte det du inte vill läsa. Förbjud inte folk att ha åsikter.
    Det handlar om de som enbart gått in till valet och inte skriver om annat, man bör skriva om familjeliv i Familjeliv också.
  • Nerfherder
    Runes skrev 2014-07-15 08:45:47 följande:
    Det handlar om de som enbart gått in till valet och inte skriver om annat, man bör skriva om familjeliv i Familjeliv också.
    GÖR det då!
  • nihka
    Runes skrev 2014-07-11 07:52:44 följande:

Och SD fick 31% här i en annan tråd

Inte mer??? Att tokröstaren med de många nicken aldrig kan hjälpa upp det hela till mer än max 50% visar på bristande uthållighet.
Svar på tråden Politiska agitatorer på FL