Runes skrev 2014-07-12 00:57:46 följande:
Själv är jag ekonom och struntar i vilket parti som kan reda ut soppan då vi inte ens har en fungerande akutvård. Har du en saklig lösning?
Gissar att du frågar mig, men av oklara skäl inte förmått hantera citatfunktionen.
Jag anser att dina ekonomiska kunskaper verkar befinna sig på en mycket outvecklad nivå. Du har fortfarande inte angett källa till ditt påstående att Uppsala universitet beräknat invandringens kostnader till 100 miljarder årligen.
Min uppfattning är att Sveriges ekonomi har klarat sig genom den globala finanskrisen förvånansvärt väl - en uppfattning som delas av många ekonomer, såväl inom som utanför Sverige.
Själv tycker jag att det är synnerligen komiskt med SD-sektens kacklande om att Sverige har drabbats av ekonomisk kris på grund av massinvandringen och att vi måste anpassa oss till övriga Europas betydligt mer restriktiva invandringspolitik.
För när man jämför det ekonomiska tillståndet i Sverige med övriga Europa så står Sveriges ekonomi stark.
Ta till exempel det introverta och mycket invandringsrestriktiva Finland som är på väg in i en klassisk depression och där Finlands motsvarighet till Svenskt Näringsliv framhåller den svenska öppenheten som en nyckel till framgång.