Äter du lever?
Jag fick det just och vägrar äta det organ som är kroppens filter för gifter. Smakade bra förut men inte sedan med tanke på vad det är. Skulle inte ens ge det till en hund.
Jag fick det just och vägrar äta det organ som är kroppens filter för gifter. Smakade bra förut men inte sedan med tanke på vad det är. Skulle inte ens ge det till en hund.
Den enda levern jag frivilligt äter är foie gras.
Nej det gör jag inte
Jag äter bara karré, revben, kycklingfilé, kycklingvingar/ben/lår, torskfilé och räkor. Så nej, inte lever, det är typ det sista jag skulle äta. Eller möjligtvis att fötter eller en hjärna skulle vara det absolut värsta men lever kommer inte långt ifrån.
Nej, jag äter inte djur alls. Men särdeles inte kroppens soptipp.
Jättegott. Det ska vara gräddsås till och helst färsk mandelpotatis.
Nej det smakar bajs.
Vilket de flesta inälvor gör.
Levern är INTE ett filter. Den plockar upp vissa skadliga ämnen från blodet som den sedan utsöndrar via gallan. Tvärtom innehåller levern väldigt mycket fettlösliga vitaminer och mycket järn. Så länge man inte äter lever från ett djur som levt i mycket skadliga miljöer är lever väldigt nyttigt.
Äter det inte pga att jag inte gillar varken smaken eller konsistensen. Vad organet använts till, bryr jag mig mindre om...