• Forumvärd

Gillar du att grilla?

Jag älskar att grilla och gör det gärna!
    Hur är det med dig?
    Gillar du att grilla eller är det ett helt överskattat sätt att få käk på bordet?

Har du tips på goda grillrecept tar jag tacksamt emot det. Skriv i tråden

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Gillar du att grilla?
  • lövet2

Nej, jag är inte förtjust i smaken av grillat, och jag grillar inte själv. Däremot kan jag ofta uppmuntra maken att grilla under sommaren, bara för att slippa själv laga maten.

• La Lola

Nja, det är inget måste.
    Jag förknippar grilla med fest och då är det festen som är grejen.

Sen tycker jag ju inte att kött i nån form är särskilt gott, det är tillbehören jag vill äta.

*mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • Limaliie

Nej jag är inte jätteförtjust i grillat. Tycker det är sådan hysteri kring grillat varenda år. Förstår inte det alls.

• Amanda84

Jag älskar att grilla! Men så är jag också uppvuxen i en familj där man grillar oavsett om det regnar eller snöar ute.

Just nu saknar jag grillningen väldigt mycket. Jag har foglossning, väldigt svårt att gå och bor i lägenhet. Det är ett alldeles för stort projekt att bära iväg med en grill och mat just nu och jag lider fruktansvärt över att det är juni och att jag inte har ätit grillat en enda gång i år.

• Radhuspinglan

Jag tycker att det är enklare, smidigare och godare med grillat. Älskar att hålla all jävla os och skit utanför mitt hem, så jag ÄLSKAR att grilla. :)

• Stårschan

Jag tycker väldigt mycket om smaken på grillat, men ids inte hålla på och tjafsa med det om jag inte har gott om tid på mig, plus att det ska vara så varmt att jag kan stå ute i kortärmat med ett glas rött medan jag grillar. Grillar jag andra tider på året än under högsommaren så blir det grillad korv över öppen eld när man är på utflykt.

Att grilla hemma när det är kallt ute känns lika fel som att äta knäck i maj.

• Radhuspinglan
    Stårschan skrev 2014-06-11 08:10:17 följande:
    Jag tycker väldigt mycket om smaken på grillat, men ids inte hålla på och tjafsa med det om jag inte har gott om tid på mig, plus att det ska vara så varmt att jag kan stå ute i kortärmat med ett glas rött medan jag grillar. Grillar jag andra tider på året än under högsommaren så blir det grillad korv över öppen eld när man är på utflykt. Att grilla hemma när det är kallt ute känns lika fel som att äta knäck i maj.

Det tar väl knappast längre tid att grilla? Jag tycker det är smidigare - grillen sköter sig själv. Grill och ugn är väl ungefär lika smidigt. Fast med grill så behåller man matlukten utanför huset. :)
  • Stårschan
    Radhuspinglan skrev 2014-06-11 08:19:13 följande:

Det tar väl knappast längre tid att grilla? Jag tycker det är smidigare - grillen sköter sig själv. Grill och ugn är väl ungefär lika smidigt. Fast med grill så behåller man matlukten utanför huset. :)

Jo, det tar mycket längre tid att grilla, i alla fall när man har vanlig kolgrill. Startsträckan blir ju så lång. Och har man bråttom så blir jävlas det alltid med elden och glöden. Dessutom blir det ju dubbeljobb med tt fixa tillbehören i köket, för att sedan springa ut och hålla koll på köttet. Nej, jag vill ha gott om tid på mig om jag ska grilla. Men min man då? Jo, han brukar duka, men jag vill grilla själv så att det blir ordentligt gjort.
  • Frontline

Fläskytterfilé med rökt hickorysalt och skivad potatis med flingsalt och vitlök på samt hemgjord vitlökssmör och beasås ja det kan jag äta 7 dagar i veckan..
    Men annars blir det grillat ca 2 dagar i veckan under sommaren...

Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • Radhuspinglan
    Stårschan skrev 2014-06-11 08:23:13 följande:
    Jo, det tar mycket längre tid att grilla, i alla fall när man har vanlig kolgrill. Startsträckan blir ju så lång. Och har man bråttom så blir jävlas det alltid med elden och glöden. Dessutom blir det ju dubbeljobb med tt fixa tillbehören i köket, för att sedan springa ut och hålla koll på köttet. Nej, jag vill ha gott om tid på mig om jag ska grilla. Men min man då? Jo, han brukar duka, men jag vill grilla själv så att det blir ordentligt gjort.

Jag brukar bara äta grillat - inga tillbehör. Grillar lax, majs, svamp, morötter och lite annat. :)
Svar på tråden Gillar du att grilla?