• Anonym (Villoperera)

    Bröstförstoring på avbetalning

    Heej.

    Jag är en tjej på 20 år som är rätt så trött på mina bröst. Har 75 b men skulle gärna ha D.

    Har flyttat hemifrån med min pojkvän och jobbar 4 dagar i veckan. Har inte mycket pengar alls eftersom hyran är rätt hög iom att vi bor mitt i stan. 

    Jag funderar på det här med bröst på avbetalning? Ni som har gjort detta.. hur mycket betalade/betalar ni i månaden? Är det värt det? 

    Sen funderar jag också på om jag skall börja plugga och hur det blir då.. om studiepengar räcker till osv.. :( Fy vad jobbigt det är att allt ska vara så dyrt.. 

    Tips och råd skulle uppskattas jättemycket! Tack på förhand! 

  • Svar på tråden Bröstförstoring på avbetalning
  • UCharlotte
    Bjoer skrev 2014-06-11 14:14:17 följande:
    Alltså, jag fattar inte riktigt det här med att vilja ha svinstora pattar. Är det inte mest besvärlig? Bli framtung, få ryggproblem, de är ivägen när man ska göra saker, blir svårare att springa och spela olika sporter, osv osv. Jag menar, både stora och små bröst är snygga, men stora lär ju vara mycket drygare att ha.
    Det görs tusentals tutt-operationer om året i det här landet, de flesta syns inte.

    Media har förstört bilden av plastikoperationer genom att endast ge utrymme år de extrema.
  • Bjoer
    UCharlotte skrev 2014-06-11 14:18:34 följande:
    Det görs tusentals tutt-operationer om året i det här landet, de flesta syns inte.

    Media har förstört bilden av plastikoperationer genom att endast ge utrymme år de extrema.
    Fine, men nu handlar tråden om att gå från B till D. Verkar tämligen onödigt.
  • UCharlotte
    Bjoer skrev 2014-06-11 14:26:17 följande:
    Fine, men nu handlar tråden om att gå från B till D. Verkar tämligen onödigt.
    Du skulle se hur smått D egentligen är. Det handlar om kupstorlek tillsammans med omfång.
    65D är nada...80D kan vara skitstort.

    För en tjej som vill ha större bröst, som stör sig på de hon har, som kan fixa det med egna pengar, så säger jag bara go for it. Bättre det än att vara bitter hela livet för att genbanken inte gav dig ytan du ville ha.

    Låt folk göra det som gör dem lyckliga så länge det inte skadar någon eller belastar samhället ekonomiskt.
  • Anonym (A)

    Ni som har gjort skönhetsoperationer och fått ta det på avbetalning. Vart har ni gjort det, vad har ni gjort och vad kostade det?

  • Stårschan

    Du är ung, har ont om pengar, har inte ens börjat plugga, och de pengar du inte har vill du lägga på en bröstförstoring? Och för att få det är du beredd att gå till mamma och tjata till dig pengar? Hör du inte ens själv hur otroligt oansvarigt och ytligt det låter? Det är ju inte som om du inte hade några bröst sedan tidigare.

  • EcceHomo
    Anonym (Villoperera) skrev 2014-06-11 13:47:58 följande:
    Fy så mycket pengar :( lsäte nånstans att de tog 27 000 för förstoring.. inte lika mycket men blir säkert dyrt ändå..

    Gå inte till den billigaste du kan hitta! Låt det kosta vad det kostar att gå till en seriöst och väletablerad klinik. Blir det fel kan det stå dig dyrt senare! En liten fråga, om du redan nu har tajt ekonomi hur ska du kunna betala av något i flera år? Sparar du nu varje månad och har en buffert? Skulle det inte vara bättre att spara ihop en större summa, tänka igenom det här i t.ex. ett år och slippa saftiga räntekostnader?
  • Anonym (Läs på!)

    Jag skulle också rekommendera dig att börja spara redan nu.

    Så länge kan du börja efterforska vilka ställen som verkar bra, läsa lite om olika inlägg.
    Om man vill ha lite egna åsikter och förstå bättre och inte bara lita blint på kirurgen så är det bra om man är påläst.

    Det finns tex olika märken, varje märke har ett val mellan runda eller droppformade implantat. Sen ska du välja yta på dom, texturerade eller släta.
    Sen ska det väljas storlek och det är inte bara att göra, storleken och måtten ska passa din bröstkorg och bröstform.
    Du ska också välja hur implantatet ska läggas in tex delvis bakom muskeln eller framför.

    Allt det där kan du gå till en kirurg och låta den bestämma, men med lite mer fakta så har du mycket mer att inflika med och bestämma över.

    Sen behöver du göra dig mer insatt i alla komplikationer som kan uppstå och vilka du kan tänka dig leva med och vilka som är ett absolut Nej.
    Kan ge ett exempel, ett implantat bakom muskeln ger i dom flesta fall muskelpåverkan mer eller mindre.
    Medans ett implantat framför muskeln inte påverkar muskeln alls, men istället är det relativt vanligt med rippling (veckbildning). Implantat veckar sig och det syns igenom huden mer eller mindre.
    Båda dessa komplikationer anses vara vanliga och korrigeras oftast inte gratis av kliniken. I många fall kan man inte göra det helt bra.

    Så som du ser är det mycket att ta ställning till och förstå! Så mitt råd är att börja spara nu och läsa på! När du gjort det så boka konsultationer på några olika kliniker och gå och prata med kirurgerna och se hur det känns innan du bestämmer dig. Då kanske du har kommit upp i ett bra startkapital! :)

    Lycka till!

  • mammaåten

    Jag tucker du ska satsa på att ta och spara ihop pengarna själv i stället, åtminstone större delen om du inte kan betala några tusenlappar i månaden på lånet sen. Alternativt att du lånar av dina föräldrar och gör avbetalning till dom utan ränta om dom har råd med det. En förstoring kostar från ca 35000 :)

  • sextiotalist

    Alla de som jag känner som har gjort bröstoperationer har minskat sina bröst till B eller C-kupa.
    Dessutom så förändras dina bröst fortfarande. En del av mina vänner som hade liten byst när de lämnade gymnasiet har fått en eller två storlekar (jag bla, jag hade B-kupa tills jag var omkring 25 och sedan C-kupa, nej, jag gick inte upp i vikt) andra med större byst har fått mindre.
    Din kropp är fortfarande under tillväxt

  • Elwan
    Bjoer skrev 2014-06-11 14:14:17 följande:
    Alltså, jag fattar inte riktigt det här med att vilja ha svinstora pattar. Är det inte mest besvärlig? Bli framtung, få ryggproblem, de är ivägen när man ska göra saker, blir svårare att springa och spela olika sporter, osv osv. Jag menar, både stora och små bröst är snygga, men stora lär ju vara mycket drygare att ha.
    Så sant så! Mina växte från 75 B till 75 G under tre år när jag var i åldrarna 28-30 år. Jag bara längtar tillbaka till mina små bröst!!!!! Inga kläder passar. Bh:ar i större stl finns bara med rejäla band och hyskor. Inget fint i spets eller fina färger. Inte ens sportbhar finns i dessas stl utan måste leta i specialaffärer på nätet. En bh kostar minst 500 kr och finns oftast i färgerna svart, vit eller beige. Punkt.
  • Anonym (en som har)

    Jag gjorde bröstförstoring för snart 2 år sedan. Då de små jag hade innan försvann helt och hållet efter jag ammat min son. Mina kostade 39500:- tog ett lån på 30000:- som snart är avbetalt. Jag har lagt runt 1500:-/månaden. Enligt mig var det värt det. Jag mådde dåligt över mina små och kände inte att jag orkade vänta den tiden tills jag sparat ihop till dom själv. Nu känns det däremot väldigt skönt att snart ha dom betalda! Lycka till

  • Bjoer
    UCharlotte skrev 2014-06-11 14:38:17 följande:
    Du skulle se hur smått D egentligen är. Det handlar om kupstorlek tillsammans med omfång.
    65D är nada...80D kan vara skitstort.

    För en tjej som vill ha större bröst, som stör sig på de hon har, som kan fixa det med egna pengar, så säger jag bara go for it. Bättre det än att vara bitter hela livet för att genbanken inte gav dig ytan du ville ha.

    Låt folk göra det som gör dem lyckliga så länge det inte skadar någon eller belastar samhället ekonomiskt.
    He, märkte det idag faktiskt. Frågade min tjej vad hon hade för jag behövde en referens. Hon hade D. Trodde hon hade B. :D
  • Anonym (dyrt)

    Det är lite "lyxfällan-varning" på det här - att köpa på avbetalning fastän man inte har råd. Det är förstås bättre att spara ihop pengarna först, så du slipper betala en massa i ränta.

    Någon påpekade tidigare att du är ung och att brösten kan förändras. Så är det ju. Om några år kanske dina bröst har blivit större av sig själva.

    Apropå referenser till bh-storlek... Julia Roberts lär ha 75B.

    Jag skulle aldrig våga göra någon skönhetsoperation av rädsla för komplikationer. Läs på om vad andra kvinnor har fått för problem och fundera på om du verkligen vill ta risken.

  • Elwan
    Anonym (dyrt) skrev 2014-06-11 22:00:08 följande:
    Det är lite "lyxfällan-varning" på det här - att köpa på avbetalning fastän man inte har råd. Det är förstås bättre att spara ihop pengarna först, så du slipper betala en massa i ränta.

    Någon påpekade tidigare att du är ung och att brösten kan förändras. Så är det ju. Om några år kanske dina bröst har blivit större av sig själva.

    Apropå referenser till bh-storlek... Julia Roberts lär ha 75B.

    Jag skulle aldrig våga göra någon skönhetsoperation av rädsla för komplikationer. Läs på om vad andra kvinnor har fått för problem och fundera på om du verkligen vill ta risken.
    Och Pamela Anderson lär ha opererat sig till ett par D kupor och jag är inte ens i närhetern av att se ut som henne! Hehe
  • Anonym (w)

    Detta kanske är ovanligt, men mina som krympte o blev tomma efter min son kom plötsligt tillbaka efter 5 år!Förvånad och jag som precis skulle beställa en bröstförstoring. Nu slipper jag det det är ju inte stora nu heller, en b-kupa men det är jag nöjd med numera. Du är så ung, man accepterar och ser på sin kropp på ett mildare sätt med åldern.

Svar på tråden Bröstförstoring på avbetalning