Inlägg från: Nenne666 |Visa alla inlägg
  • Nenne666

Jobbigt när kollega vabbar hela tiden!

Indianica skrev 2014-06-12 18:37:56 följande:
    Det konstiga(?) är ju om det verkligen oftast är tor-fre som kollegan vabbar. Finns det alltså vissa speciella veckodagar som barnet blir sjukt?

Ibland har jag via Facebook och annat lagt märke till att vissa småbarnsföräldrar tenderar att frekvent "ta en mysdag hemma med vila, för lillen verkar lite hängig". Jag kanske misstolkar det, men sådant beteende på särskilt veckosluten får mina tankar att vandra till teorier om en utarbetad förälder som helt enkelt tar helg lite tidigare och använder sitt barn som argument för det.....

Dessa finns ju givetvis också, likväl dom som ständigt är måndagssjuka, som dom som plötsligt blir sjuka när det närmar sig högsäsong eller dom som blir sjuka veckan innan deras semester , ja det finns alla varianter.
  • Nenne666
    Anonym (Batman) skrev 2014-06-12 19:14:53 följande:
    So be it then. Det är inte som att jag anställer fem pers i månaden. Tror inte nån bryr sig.

För ett par år sen sökte jag cirka 50 jobb i månaden. Tog två-tre månader innan jag fick komma på intervju efter massvis med nej, fick sen nobben på kanske tio intervjuer. 95% av jobben var sånt jag hade jobbat med förut. Jag är riktigt bra på att formulera mig i ett personligt brev och har fina referenser. Högskoleutbildning och så vidare. Och det är dessutom såna jobb som vem som helst kan lära sig.

Jag funderade aldrig på att anmäla att jag inte fick några jobb. Korkat ju. Jag bor i Sthlm, hundratals människor söker varje jobb!

Jag är kvinna och var då 28 år, i ett mycket lyckligt förhållande, som jag nämnde tydligt i brevet. Fick väl skylla mig själv...

Om du hamnar under granskning, som sagt. Där du konsekvent aldrig låter en kvinna i sin fertila ålder ens få komma till intervju...(det finns dom som kan reagera) Det är väl inte jättesvårt att förstå vad jag menar ?
  • Nenne666
    Arbetsvegan skrev 2014-06-12 21:30:29 följande:
    Det beror ju på vilka kostnader de har. Rätt få bor kvar i den skabbiga ettan när familjen och inkomsterna växer bara för att det kan vara "bra att ha om man måste vabba".

• Nenne666
    Ramborg Persdotter skrev 2014-06-12 21:38:35 följande:
    Det där var ju bara dumt. När inkomster växer är det väl oklokt att skaffa sig levnadsstandard i sådan grad att man inte har råd att vabba. ...om barn finns eller planeras. 

Lite skillnad på en sunkig etta och en villa för flera miljoner. 

Vad gemene man har skaffat sig för utgifter har ingen annan med att göra och bör därmed inte heller lägga några värderingar i det.
  • Nenne666
    Ramborg Persdotter skrev 2014-06-12 21:45:26 följande:
    Visst! Det står var och en fritt att vara en ekonomisk dumskalle. 

Ja om det nu är på det viset.
  • Nenne666
    gaymarrige skrev 2014-06-12 23:27:40 följande:
    jag e bög jag e ingen norm det borde du väl veta  jag e sååå onormal och konstig man bara kan bli

Vad har det med saken att göra?
  • Nenne666
    Anonym (trött) skrev 2014-06-13 15:53:02 följande:
    Surprise surprise sjukt barn igen. Jag pratade med chefen och föreslog att hon tar kontakt med advokat och hon blir tvungen att anställa någon ny. Så trött på den kvinnan!

Jo men lycka till. Vad ska en dyr advokat göra för nytta, menar du? Hon har laglig rätt att vabba för sitt barn, vilken dag på veckan det än är!!!! Har ni BEVIS på att hon fuskar?
  • Nenne666
    Tinnys skrev 2014-06-13 16:00:15 följande:
    Arbetsgivaren betalar inte vab och tjänar därför pengar när någon vabbar. Därför förlorar de inget på att ta in vikarie. Erat problem är inte kvinnan som vabbar utan chefen som hellre tjänar pengar än tar in vikarier som avlastar er. Rikta ilskan dit den ska va istället, mot chefen, men det vågar ni väl inte. Kvinnan har lagen på sin sida.

Exakt.
  • Nenne666
    Anonym (fri) skrev 2014-06-13 17:26:11 följande:
    Jag tycker att barnfria ska få högre lön!

Haha precis som att barnfria är felfria på arbetsplatsen? Så jävla korkad kan väl ingen vara att man kan tro det? Jösses!
  • Nenne666
    Tow2Mater skrev 2014-06-13 17:28:16 följande:
    Det borde lagstadgas om att båda ska vara 50/50.

Äh! Låt familjerna göra vad dom vill...
  • Nenne666
    Anonym (fri) skrev 2014-06-13 17:43:37 följande:
    Ingen är felfri. Men barnfria behöver iaf inte vabba titt som tätt.

Det myglas med så jäkla mycket annat. Dom fisarna som står och trycker bakom hyllorna för att slippa göra ett handtag, dom som smiter in på toa så fort det vankas stress. Fy satan vad dom belastar företaget. Och många är dom.... Är det några jag inte tål så är det dom. Blä!
  • Nenne666
    Anonym (Linda) skrev 2014-06-13 18:01:02 följande:
    Och något som jag inte tål är utåtagerande människor som talar i sådana termer som du gör, d.v.s. som en allvetande person som har koll på precis allt. Jag bara älskar när folk tar till "och många är dem"... som om de känner många överhuvudtaget.

/Linda

Men att misstänkliggöra vabbande småbarnsföräldrar, det är okej ? Att du personligen tar åt dig är bara att beklaga. Om du nu inte har den förmågan att läsa dig till vad det va jag svarade upp emot så ska jag avsätta några meningar åt dig. En anonym ovan ansåg att barnfria skulle få högre lön och DÄR satte jag emot med dessa argument, med hårda ordalag. Men ber om ursäkt för att jag trampade på dina ömma tår. /Jenni
Svar på tråden Jobbigt när kollega vabbar hela tiden!