• Currykoalan

    Ska män finnas i barnomsorgen?

    Ja, naturligtvis.

    Skulle vara bra konstigt om barn träffade på män i sin vardag utanför familjen först som sjuåringar.

  • Currykoalan
    Mentat skrev 2014-06-12 22:15:07 följande:
    Frågan låter för dum för att vara ställd på allvar, självklart måste män kunna finnas i barnomsorgen.

    Jag antar att den är ställd mot bakgrund av fallet med pedofilen i Högsbo. I så fall lider frågeställningen av ett allvarligt och grundläggande fel: Den förutsätter att pedofiler enbart är män. Så är det inte.
    Det förutsätter också att en pedofil skulle kunna ta sig igenom sin utbildning, med skapligt mycket praktik, utan att på minsta vis väcka några misstankar. Högsbovettvillingen arbetade väl inte precis inom barnomsorgen utan skickades dit som någon slags arbetsmarknadåtgärd vilket väl visat vara sig fallet med majoriteten av de som utsatt barn för övergrepp inom barnomsorgen.

    Jag måste ju säga att jag finner det oerhört märkligt att man å ena sidan kräver lång utbildning, där det ju trots allt finns en hel del betygsättande och positiva omdömen för att bli färdig och betraktad som redo att släppas ut bland barnen och å andra sidan plockar in vem som helst som inte lyckas skaffa sig ett jobb på egen hand på landets förskolor (för all del även i resten av de kommunala omsorgsverksamheter som finns).
Svar på tråden Ska män finnas i barnomsorgen?