Anonym (Aldrig nöjd) skrev 2014-06-16 14:41:17 följande:
Hur kan man INTE älska sitt barn totalt obegränsat. Förstår inte hur man kan ångra sitt eget lilla barn och önska att det inte hade fötts. Det är någon störning hos dessa individer det är jag övertygad om. Någon emotionell störning.
I så fall kan ju jag lika gärna säga att du saknar empati och förmågan att tänka dig in i andra människors situationer och har svårt med det här att dina känslor inte gäller för andra.
Förstå mig rätt, jag kan inte heller riktigt föreställa mig hur det är att känna som flera här i tråden beskrivit(där jag faktiskt inte ser någon anledning till oro bara för att de ångrar livet med barn), det gör inte att jag tror att de är sjuka, dåliga föräldrar eller att det inte går att känna så.
Mina känslor gäller inte för andra, det behöver inte vara något fel i det och jag kan respektera det.
Förresten så kan jag lite tänka mig in i situationen. Min mamma önskar att hon aldrig skaffat barn, däremot ångar hon inte mig i sig. Inte märkte jag heller av det som barn, inte känner jag mig mindre älskad eller värdefull eller sårad på grund av den vetskapen och min mamma är nog den mest "normala" person jag känner.