• Forumvärd

    Snarkar du eller din partner?

    Efter en natt som bestått av puff och knuff för, att den som ligger bredvid snarkar så det gnisslar om det, blir min enkla fråga snarkar du eller din partner?!
    Här dras det timmerstockar av och till. I natt var det inte mannen som var den skyldige utan vår franska bulldogg Tyke...

    Har du något tips som hjälper mot snarkande gubbar, tanter och t.om hundar?

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Snarkar du eller din partner?
  • fluu

    Min sambo snarkar, men oftast bara under de första timmarna när han somnat och då sover inte jag så det är lugnt. Börjar han snarka mitt i natten kan man oftast slå till honom så att han tystnar.
    Jag snarkar när jag är förkyld och väldigt trött. Och när jag är gravid..... jag väckte ofta mig själv med mina snarkningar då. Sambon sov ofta i vardagsrummet då av någon anledning Drömmer


    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • La Lola

    Han snarkar så väggarna skakar!


    *mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • fluu

    Tillägger att det är extremt att kunna väcka min sambo när han väl somnat. Jag har liksom trampat på honom och smällt upp en dörr i huvudet på honom utan att han vaknat. Så mina graviditetssnarkningar är inte att leka med ;)


    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • K med lilla E

    Vi ligger  i olika rum. Jag gillar att breda ut mig och jag är extremt lättväckt, vi provar ibland att sova ihop men jag ger mig oftast iväg någon gång under natten till mitt eget krypin och där sover jag som en stock!

  • LaFontaine

    Min kille snarkar lite ibland. Än så länge är jag så nykär att det bara är lite mysigt, men jag inser att det snart kommer att vända Demon

  • Anonym (Plågad)

    Min partner snarkar extremt högt och mycket. Jag spenderar minst 75% av natten att peta/knuffa på honom så han slutar. Jag tar sömntabletter men de hjälper inte, så han brukar sitta uppe och spela eller nåt tills jag somnat för om han somnar först och drar igång sitt "HRHHRHHHHHHFRHRHBFKHHHHHHH" i 3000 db så är det omöjligt för mig att ens somna den natten.

  • Forumvärd

    Här hemma så snarkar hunden och maken i kör. Mannen påstår att jag också snarkar men det tar jag som ont förtal

  • K med lilla E
    Anonym (Plågad) skrev 2014-06-17 11:44:01 följande:
    Min partner snarkar extremt högt och mycket. Jag spenderar minst 75% av natten att peta/knuffa på honom så han slutar. Jag tar sömntabletter men de hjälper inte, så han brukar sitta uppe och spela eller nåt tills jag somnat för om han somnar först och drar igång sitt "HRHHRHHHHHHFRHRHBFKHHHHHHH" i 3000 db så är det omöjligt för mig att ens somna den natten.

    Varför lägger du dig inte i ett annat rum då? Om ni har något förstås, jag blir tokig om jag blir väckt hela tiden och aldrig får sova hela nätter.
  • Anonym (Plågad)
    K med lilla E skrev 2014-06-17 13:28:26 följande:

    Varför lägger du dig inte i ett annat rum då? Om ni har något förstås, jag blir tokig om jag blir väckt hela tiden och aldrig får sova hela nätter.
    Förstår inte varför alla föreslår det Tungan ute vi har ett vardagsrum också med en dörr mellan sovrummet och vardagsrummet men det låter ju så förjävligt extremt högt att det inte gör någon som helst skillnad - förutom att jag då måste ligga vaken hela natten och lyssna på det för att jag inte orkar gå till vardagsrummet var 10e sekund för att peta på honom. Nån gång när han somnat i soffan när jag varit i köket (som ligger längre bort) har det hörts extremt högt trots två stängda dörrar emellan så det verkar inte som att något funkar. Jag är förvånad över att grannarna inte klagat än.

    Och innan nån föreslår öronproppar - jag har provat. Det här kanske låter som ett påhitt men mina hörselgångar är så pyttesmå att jag inte kan använda varken hörlurar eller öronproppar i dem. De ploppar helt enkelt ut.
  • Anonym (sömnlös)

    Både min man och engelska bulldog snarkar. Jag ligger sömnlös på nätterna när dom sätter igång och snarkar ikapp. På vardagarna när jag behöver min sömn för att orka med jobbet brukar mannen och hunden få ta soffan ;)

  • K med lilla E
    Anonym (Plågad) skrev 2014-06-17 14:56:07 följande:
    Förstår inte varför alla föreslår det Tungan ute vi har ett vardagsrum också med en dörr mellan sovrummet och vardagsrummet men det låter ju så förjävligt extremt högt att det inte gör någon som helst skillnad - förutom att jag då måste ligga vaken hela natten och lyssna på det för att jag inte orkar gå till vardagsrummet var 10e sekund för att peta på honom. Nån gång när han somnat i soffan när jag varit i köket (som ligger längre bort) har det hörts extremt högt trots två stängda dörrar emellan så det verkar inte som att något funkar. Jag är förvånad över att grannarna inte klagat än.

    Och innan nån föreslår öronproppar - jag har provat. Det här kanske låter som ett påhitt men mina hörselgångar är så pyttesmå att jag inte kan använda varken hörlurar eller öronproppar i dem. De ploppar helt enkelt ut.

    Åh vad jobbigt :( Och jag förstår verkligen att det hörs, det är vidrigt när man hör genom väggar och allt när någon snarkar i natten... Jag ligger nog i ett hyfsat ljudioslerat rum för jag hör inte min mans snarkningar in till mig tack och lov, och nej jag kan inte heller ha öronproppar så det förstår jag att det inte är någon lösning, dessutom vill man ju kunna "höra" annat, om det händer något t ex. Jag skulle känna mig väldigt instängd i ett par öronproppar.. Men sömn är viktigt så att hitta en lösning så att alla får sova är nog så viktigt!
  • Anonym (Plågad)
    K med lilla E skrev 2014-06-17 15:15:35 följande:

    Åh vad jobbigt :( Och jag förstår verkligen att det hörs, det är vidrigt när man hör genom väggar och allt när någon snarkar i natten... Jag ligger nog i ett hyfsat ljudioslerat rum för jag hör inte min mans snarkningar in till mig tack och lov, och nej jag kan inte heller ha öronproppar så det förstår jag att det inte är någon lösning, dessutom vill man ju kunna "höra" annat, om det händer något t ex. Jag skulle känna mig väldigt instängd i ett par öronproppar.. Men sömn är viktigt så att hitta en lösning så att alla får sova är nog så viktigt!
    Äh, somnar jag innan honom brukar jag vara svårväckt Tungan ute och jag somnar ändå rätt snabbt efter att jag petat på honom, även om det blir ofta.
  • Vitrysk hockeyhjälte

    Snarkar som ett polskt sågverk, och är enligt diverse läkare totalt felskapt invärtes om det man vill uppnå är kvalitetssömn utan snarkningar och andningsuppehåll. Det är för smal hals, trånga luftrör, fel form på näsväggar och fan vet allt.

    Detta leder till att jag inte har känt mig utvilad på ett antal år, och att jag har svårare och svårare att hålla mig vaken på dagarna. Det suger, vilket är anledningen till att jag sökt upp nyss nämnda läkare, enligt vilka jag tydligen ska ha någon sorts mask när jag sover (på kallelsen för utprovning av sådan väntar jag as we speak). Att gå ner i vikt (jag är något överviktig, problemen har dock funnits även på den tiden jag inte var det) kan "hjälpa lite" säger de, men uppenbarligen har jag mest av allt haft otur när mina andningsvägar och mitt svalg skapades en gång i tiden.

    Skyller på morsan. Det är hennes jävla gener (hon snarkar också, liksom min brorsa).


    Count hotfull pastor, sprungen ur kaos.
  • Swadika

    Sambo och 2 av 4 hundar snarkar. Jag snarkar oftast bara under våren (pollenallergi) och de få gångerna jag är förkyld. Som tur är låter han inte för högt att man väcks utav att han snarkar men det är väldigt svårt att somna om han börjar snarka innan jag har somnat, hehe.


    Mamma till 2 underbara tjejer
  • Anonym (böNAN)

    Min man snarkar varje natt, hinner jag inte somna innan honom så kan jag ligga flera timmar utan att kunna sova. Jag själv snarkar enbart när jag är vrål förkyld.

  • RobbanL

    Hej! Jag snarkar men märker det inte själv. Min fru märker det desto mer och speciellt när vi har småbarn. Har använt snarkskena och det funkar mycket bra för mig. 

Svar på tråden Snarkar du eller din partner?