• AnnC

    Nån mer som vill ha syskon till sin 2012a? :-)

    Tallbarr12 skrev 2015-08-27 14:07:29 följande:
    Åh! Är det ett plus? (Känner inte igen testet). Kom det ingen mens? Haha, antar att du är lika frågande som jag! smile2.gif
    Det är plus
    Jag trodde det var kört denna månaden, testade negativt måndag och tisdag. Imorse när jag fortfarande inte fått mens så tog jag ett test, bara för säkerhets skull. Så jag blev lite chockad kan man säga!!
  • AnnC

    Men är långt ifrån att ropa hej än dock, men någonstans måste man ju börja!

  • AnnC
    Tallbarr12 skrev 2015-08-27 15:09:22 följande:
    Men åh så glad jag blir!!! Gör du mig sällskap i maj-tråden då? smile5.gif
    Jag har sparat majtråden och gått med i Fb gruppen men väntar lite med att skriva något än!
  • AnnC

    Tack 1stoltmamma och in the making! Dreaminggirl ja det är ju det där med bim, har ju ganska kort lutealfas. Men äl+15 idag så borde väl ha passerat även en "vanlig" bim nu

  • AnnC
    Ultiva skrev 2015-08-30 21:37:16 följande:

    Grattis alla som plussat! Är jag ensam kvar här nu då? 


    Men hur går det för dig då, får du någon hjälp?
  • AnnC
    Tallbarr12 skrev 2015-08-30 23:40:57 följande:
    Härligt! Jag är med i majtråden men väntar med fb-gruppen till efter vul, tror jag.
    När har du vul? Jag har om precis två veckor men funderar på att flytta fram några dagar, känns tidigt och så kanske man inte ser så mycket som man vill... Å andra sidan bra med en start ifall det inte ser bra ut, då går det fortare att få ut det om det skulle va MA igen.
  • AnnC

    Grattis 1stoltmamma!

    Kul det går bra tallbarr! Här går det också framåt, v 12 idag. Välbevakad bebis, redan 4 ul och många fler kommer det bli!

  • AnnC
    Maräng87 skrev 2015-10-28 18:32:16 följande:

    Hej alla!

    Först vill jag säga stort grattis till alla graviditeter, och framförallt till er som redan fått er lilla bebis!!

    Jag hoppade ur gruppen då det blev så jobbigt med alla som plussade när jag själv inte gjorde det. På 14 (eller 15) försöket och första med pergotime plussade jag också! Allt som behövdes var äl ;) Går in i vecka 9 i morgon och mår ganska illa, men det gjorde jag sist också så det var ganska väntat. 5/11 har vi bokat privat ul (eller vul blir det väl) vilket vi verkligen ser fram emot!


    Åh stort grattis!! :)
  • AnnC
    Bittersweet2012 skrev 2015-10-29 08:19:17 följande:
    AnnC så skönt att de håller koll på dig!!!
    Kommer du få gå på många extra ul eller är det bara nu till v.13?
    Eftersom vi har risk att utveckla hjärtfel så blir det ul en gång i veckan v 18-26 med. Väldigt nervös inför detta...
  • AnnC

    Härligt att det går bra för er! Och grattis till tjejen tallbar :)
    Här går det också bra, hjärtat kollades noggrant i onsdags och än så länge är bebisen hjärtfrisk! Det kan ju dock ändras, ska kolla på tisdag igen. Och på torsdag är det rul/organscreening :)

  • AnnC

    Vi har varit på hjärtultraljud en gång i veckan sen v 18 och idag kom vi förbi den största riskperioden för hjärtfel. En stor händelse! Ska gå på två kontroller till mest för vår trygghets skull, men medicinskt är vi nu klara. Känns helt otroligt faktiskt! Kan inte riktigt förstå det...

    Ska också gå på aurora samtal, är så rädd för allt som kan gå fel denna gången. Önskar det fanns en garanti på att allt går bra bara.

  • AnnC
    Tallbarr12 skrev 2016-04-04 10:11:25 följande:

    Uppdatering: lillasyster Alice föddes 23/3 kl 00.15 med akut kejsarsnitt i v 34+1, hela 40 cm lång och 1520 g.

    Var hos bm på kontroll på förmiddagenden 22e och hon upptäckte att bebis hjärtljud var lite förhöjda och skickade mig till bedömningsmottagningen "för säkerhets skull". Väl där blev inte ctg godkänt så de gjorde ultraljud och upptäckte att hon var 44% tillväxthämmad. Blev inlagd runt lunch för observation men ctgn på em/tidig kväll såg lite bättre ut så började pusta ut. Men sista ctgn "inför natten" mellan 22-23 såg plötsligt mycket sämre ut så de beslutade om akut kejsarsnitt. Maken var hemma och nattade sonen så han fick kasta sig i bilen och lämna sonen hos barnvakten och sen köra alldeles flr fort till sjukhuset. Tack vare att narkosläkaren behövde springa iväg till förlossningen en stund så han maken fram precis tills att de skulle sätta spinalen..!

    Väl ute upptäckte de att lillasyster var anemisk med hb på 50 så de gjorde helt rätt i att ta ut henne! Hon är pigg och stark men råkade ut för en tarminfektion i veckan så för tillfället får hon dropp och antibiotika och får inte amma. Hon är den snuttigaste bebisen jag träffat så tycker synd om henne! Igår hittade hon makens bröstvårta och sög fast

    Så det blev rätt omtumlande det här men vi börjar hitta nån slags vardag här på neo och min mamma är i Uppsala för tillfället med och bor i huset, handlar till oss, tar med saker från huset när vi behöver nåt, tvättar våra kläder och umgås med oss om dagarna. Sen en vecka tillbaka får sonen vara med på neo med när han klarat av sin 5-dagarskarantän efter sista förskoledagen.


    Grattis till lilltjejen! Vilken tur de upptäckte detta, men vilken tuff start ni har fått.
    Vet hur det är att bo på sjukhus med nyfödd med komplikationer, det är tufft.
    5-dagars karantän för syskon på dagis alltså? Det var det inte på barniva, då fick storasyster komma och hälsa på med en gång. Fortsatte även gå på dagis. Konstigt nog! Förstår karantänen.
    Hoppas nu att hon återhämtar sig bra och snabbt!

    Vi har varit på tillväxtul idag, verkar vara en riktig medelbebis där inne. Har fått tid för bedömning av tappen på torsdag om två veckor, är det tillräckligt moget blir det hinnsvepning som vi hoppas ska skynda på lite. Kommer säkert vara tok omogen men lite spännande är det allt! Känns nära nu :)
  • AnnC

    Nu har vår lilla tjej också kommit, det blev akut kejsarsnitt den 1 maj. Vattnet gick torsdagen, hände inte så mycket mer tyvärr, på lördagkvällen började jag blöda, en bit av moderkakan började lossna så då blev det akut snitt den natten till söndag. Hon hade navelsträngen två varv runt halsen och en knut! Så jag är bara tacksam det blev snitt ändå och att allt gick bra!

Svar på tråden Nån mer som vill ha syskon till sin 2012a? :-)