Har du städhjälp?
Hos en del familjer har det blivit en räddning i vardagen att köpa städhjälp, andra skulle inte komma på tanken att låta någon annan städa hemma. Hur gör ni i ditt hem?
Hos en del familjer har det blivit en räddning i vardagen att köpa städhjälp, andra skulle inte komma på tanken att låta någon annan städa hemma. Hur gör ni i ditt hem?
Ja varannan vecka, det bästa som jag gjort nu har vi äntligen fått struktur i hemmet.
Ni som svarar av idiologiska skäl, hur menar ni? vad ser ni för fel med att ha städhjälp?
Tre timmars städning varje vecka kostar oss 1800 kr i månaden m RUT. Värt varenda krona. Nu tillbringar vi helgerna med att göra roliga saker med barnen istället för att städa en av två dagar. Tar ca 1 h att förbereda inför städningen, oftast mindre. Av och till går jag ett varv m dammsugaren i kök och hall och så tar jag stora badrummet en gång själv varje vecka. I övrigt städar vi inte mer. Vi har även fönstertvätt 2 ggr per år.
Skulle behöva/vilja, men helt enkelt inte kommit oss för...
Nej, det är för dyrt.
En gång i veckan, varje onsdag, och det är verkligen underbart. Sedan dammsuger jag oftast köket och vardagsrummet 1-2 gånger däremellan och städar i köket i övrigt när det behövs. Vår städhjälp är dock här för att städa och inte för att plocka undan efter oss dvs innan hon kommer plockar vi undan eventuella smutskläder, tidningar, leksaker och andra grejer som ligger runtomkring.
Här har vi städhjälp varannan fredag mycket för att huset är så stort, mannen jobbar så mycket och den tid han är ledig vill vi kunna umgås istället för att tänka på städning. Utöver de dammsuger och svabbar jag golven när jag har tid.
Mannen tjatade i två år på mig och till slut gav jag vika och sa att vi testar en gång. Och nu ångrar jag mig att vi inte tog de tidigare.
hmm nej jag städar själv. det går på max 1 h att städa om jag och sambon hjälps åt att dammsuga, damma, städa badrummet och plocka grejer. har ingen som helst önskan om att ha en främmande människa i mitt hus.
Vi har 4h varje fredag. Väldigt skönt! Ett par gånger om året tvättar de fönster också.
Nej, men jag städar hemma hos folk.
Flyttstäd skulle jag dock lugnt ha. Då är det inte lika viktigt att det är överrent ;)