• Chasingdreams

IVF hösten 2014

Nu är det äntligen vår tur. Efter flera misslyckade försök på egen hand och konstaterad manlig infertilitet (få och långsamma spermier) väntar vi nu på ivf (mest troligt icsi) till hösten. Finns det fler som också väntar och längtar? Skulle vara skönt att få prata av sig med andra i samma situation.

• Svar på tråden IVF hösten 2014
  • CB1982

Tror tyvärr att jag har fått missfall nu.

När jag gick på toa idag så kom det mörkrött blod samt små klumpar i.

Kan inte vara annat än att det är kört nu

Känns som om det var för bra för att vara sant att vi äntligen skulle lyckas.

Hoppas att du det går bättre för er andra.

Kram

• calabalic
    CB1982 skrev 2014-10-09 07:23:41 följande:

Tror tyvärr att jag har fått missfall nu.

När jag gick på toa idag så kom det mörkrött blod samt små klumpar i.

Kan inte vara annat än att det är kört nu

Känns som om det var för bra för att vara sant att vi äntligen skulle lyckas.

Hoppas att du det går bättre för er andra.

Kram

Åååh hoppas att det inte är det ändå! :( Har du testat också så du sett att strecket blivit svagare?
  • CB1982
    calabalic skrev 2014-10-09 09:00:31 följande:

Åååh hoppas att det inte är det ändå! :( Har du testat också så du sett att strecket blivit svagare?

Har inga tester kvar nu, vet inte om jag ska köpa ett eller be att få komma till gyn.
  • CB1982

Har köpt två nya digitala tester.

Tog ett nu och det stod samma 2-3 veckor som det gjorde för en vecka sedan så jag nivån stiger inte så det är väl kört då.

• calabalic
    CB1982 skrev 2014-10-09 14:42:07 följande:

Har köpt två nya digitala tester.

Tog ett nu och det stod samma 2-3 veckor som det gjorde för en vecka sedan så jag nivån stiger inte så det är väl kört då.

Vilken dag är "befruktningsdagen", ägglossningsdagen alltså? Jag har aldrig fattat riktigt varför det står 2-3 osv.. alltså om det betyder att det kan vara antingen på vecka 2 eller vecka 3 efter befruktningen, eller om det betyder att man kan vara mellan 2+0 och 2+6..
  • CB1982
    calabalic skrev 2014-10-09 15:19:18 följande:

Vilken dag är "befruktningsdagen", ägglossningsdagen alltså? Jag har aldrig fattat riktigt varför det står 2-3 osv.. alltså om det betyder att det kan vara antingen på vecka 2 eller vecka 3 efter befruktningen, eller om det betyder att man kan vara mellan 2+0 och 2+6..

Enligt deras tester är det att embryot är 2-3 veckor gammalt alltså 1-2,6 veckor.

Jag vet ju att jag är 5+3 vilket skulle vara i deras test 3+3 alltså bör det stå 3 +

Ska testa igen på lördag morgon men jag blöder fortfarande så känns hopplöst.
  • calabalic
    CB1982 skrev 2014-10-09 16:04:42 följande:
    Enligt deras tester är det att embryot är 2-3 veckor gammalt alltså 1-2,6 veckor.

Jag vet ju att jag är 5+3 vilket skulle vara i deras test 3+3 alltså bör det stå 3 +

Ska testa igen på lördag morgon men jag blöder fortfarande så känns hopplöst.
    Skit också! Usch så himla tråkigt!! :( Fick ni nåt till frysen på det här försöket?

Jag är ju också så himla orolig för missfall. Än så länge inga tecken på det men jag är ju bara på rd12 (med tvådagars) så vecka 3+6.. låååång väg kvar och mycket som kan gå snett. Har ju fått missfall i vecka 4-5 två gånger förut oxå.
  • CB1982
    calabalic skrev 2014-10-09 18:50:32 följande:

Skit också! Usch så himla tråkigt!! :( Fick ni nåt till frysen på det här försöket?

Jag är ju också så himla orolig för missfall. Än så länge inga tecken på det men jag är ju bara på rd12 (med tvådagars) så vecka 3+6.. låååång väg kvar och mycket som kan gå snett. Har ju fått missfall i vecka 4-5 två gånger förut oxå.

Nej inget gick till frysen tyvärr och därför känns det extra tungt.

Förstår din oro, kände ju så innan med och var konstant rädd. Detta blir vårt tredje missfall (för tror knappast att det är något annat) också men detta var vårt första försök via ivf...

Hoppas verkligen att det är er tur nu.
  • Speck

Cb: åh va tungt :( nu vet jag två tjejer via fl som fått friska barn trots rikliga blödningar med klumpar. Oddsen är väl emot dig men chansen finns än! Du kan söka dig till gynakuten och be om ett tidigt vul o se om hjärtat slår... Kram

Svar på tråden IVF hösten 2014